אתמול בבוקר (שני) במרכז להיסטוריה יהודית בניו יורק חברת הקונגרס קרולין מלוני במעמד הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, הכריזה על תחילת הליך חקיקה היסטורי שיביא לרפורמה בהנצחת השואה והטמעתה במערכת החינוך האמריקאית. החוק, בשם " Never Again Education Act", חוק דו-מפלגתי יכניס את לימודי השואה לתכנית הלימודים במערכת החינוך האמריקאית, יעודד מוסדות חינוך להעמיק בלימודי השואה ויצור תכנית חדשה שתיתן למערכת החינוך את הכלים והמשאבים ללימוד השואה ברחבי ארה"ב, לימוד הלקחים החשובים שלה וההשלכות הנוראות של שנאה ואנטישמיות.
החוק גובש עקב העלייה המשמעותית של האנטישמיות והפשעים האנטישמיים ברחבי ארה"ב: סקר חדש שנערך על ידי ועידת התביעות, ארגון המטפל בהעברת פיצויים מממשלת גרמניה לניצולי שואה, מצא כי 31% מהאמריקאים ו-41 מהמילניאנס מאמינים כי שני מיליון יהודים או פחות נרצחו בשואה. 41% מהאמריקאים ו-66% מהמילניאנס לא יודעים מה הוא אושוויץ. 52% מהאמריקאים מאמינים כי היטלר עלה לשלטון בכוח. 

על פי הליגה נגד השמצה, אירועים אנטישמיים בארצות הברית זינקו בכ-60% בין השנים 2016 ל -2017. נתוני משטרת ניו יורק (NYPD) מצביעים על 180 אירועים אנטישמיים ב-2018, עלייה של 22% לעומת 2017, ועלייה של 38.6% מ-2016. נתונים אלה מתווספים לשארלוטסוויל, פיטסבורג, תקיפות פיזיות נגד יהודים בברוקלין, צלבי הקרס במשרדה של פרופסורית באוניברסיטת קולומביה ועוד מקרים רבים אחרים. 
כיום ישנה חובת לימודי שואה רק ב-8 מדינות ברחבי ארה"ב: קליפורניה, פלורידה, אילינוי, אינדיאנה, מישיגן, ניו ג'רזי, ניו יורק ורוד איילנד. למרות תכניות פיתוח מקצועיות מוצלחות בתחום לימודי השואה, תלמידים רבים אינם זוכים לחשיפה מספקת לחינוך על אירועי השואה ועל הרלוונטיות שלהם לחייהם. מקורות לימוד שואה מעטות במערכת החינוך ותכניות הכשרה במרכזים פרטיים יקרים.

החוק אמור לספק מעטפת מקצועית, פיננסית ולוגיסטית יחד עם מרכזי חינוך ללימוד שואה כדי להבטיח שהתלמידים יקבלו גישה היסטורית מדויקת ומרתקת על השואה. במסגרת החוק תוקם קרן פדרלית לחינוך השואה, שתממן מענקים לתכניות חינוך השואה. בנוסף, יוכשרו מחנכים, יפותחו ספרי לימוד וסמינרים.
חברת הקונגרס קרולין מלוני: "הקהילה היהודית בארה״ב תחת מתקפה. עלינו לעמוד על המשמר במאבק בשנאה ולהבטיח שהנוער שלנו ילמד ויבין את הזוועות של השואה ואת חוסר הסובלנות והקנאות שגרמו לה. זו לא התשובה לאנטישמיות אבל זה צעד חשוב בדרך לשם, רק כך נוכל לממש את ההבטחה 'לעולם לא עוד'".
הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין: "שארלוטסוויל, פיטסבורג והתקיפות הפיזיות האחרונות נגד יהודים בברוקלין מחייבות פעולה חינוכית מעמיקה. החוק יוביל למהפכה בתחום לימוד השואה בארה״ב, ימנע את השכחת העבר וחיוני להבטחת העתיד. המציאות שבה רוב הקהל הצעיר בארה"ב לא יודע מהו אושוויץ מעוותת ויש לתקנה. מהפכה זו תאפשר לתלמידי ארה"ב להבין למה החיה האנטישמית יכולה להיהפך".