אלפי רבנים ובני משפחותיהם התכנסו אמש בשעות אחר הצהריים לכנס שערכה הרבנות הראשית לישראל לרגל הענקת תעודות הסמכה ל-789 רבנים, רבני עיר ודיינים. מעמד שנערך לראשונה במרכז הקונגרסים בבנייני האומה בירושלים.

לאור הגידול במספר הנבחנים ואחוזי ההצלחה הגבוהים, ערכה הרבנות הראשית לישראל לראשונה את כנס ההסמכה השנתי בו הוסמכו 789 רבנים, רבני עיר ודיינים לשמש בקודש - בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות אלפי בני המשפחות הנרגשים. 
את בימת הכבוד החגיגית פיארו הרבנים הראשיים לישראל, הרב הראשי לישראל הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף והרב הראשי לישראל מרן הרב דוד לאו, יחד עם הרבנים הגאונים חברי מועצת הרבנות הראשית וכן הדיינים הגאונים חברי בית הדין הגדול וראשי אבות בית הדין, יחד עם מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן והשר לשירותי דת ח"כ הרב יצחק ועקנין.

בטקס המרגש נטלו חלק גם רבני ערים, דיינים, ראשי ישיבות וכן אלפי בני משפחותיהם הנרגשים של הרבנים מקבלי התעודות. את הכנס הנחה איש התקשורת דוד חכם. עם פתיחת המעמד, הזמין המנחה את הרב הראשי לישראל הראשון לציון מרן הרב יצחק יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית, לשאת דברי ברכה והלכה לרבנים מקבלי תעודות ההסמכה ובני משפחותיהם.
הראש"ל פתח בדברי ברכה: "אתם הרבנים הגאונים החשובים, מקבלי התעודות, אתם עמודי התווך של הדור הבא. כל הרבנים שהוסמכו כאן הערב יגעו רבות בתורה ובפוסקים על מנת להגיע למעמד הזה, ובוודאי שאתם ראויים לכך.
"כל תלמיד חכם שהערב מקבל תעודה, צריך לדעת גם את 'הטור החמישי', כל תלמיד חכם צריך להבין דבר מתוך דבר כשהוא נשאל שאלות בהלכה, הוא צריך להבין גם מה עומד מאחורי השאלה.
"בנוסף, חשוב מאוד לדעת את כללי הפסיקה הנכונה וללכת על פיה 'ולאסוקי שמעתא אליבא דהלכתא ואני מברך אותכם שבעזרת השם תדעו לפסוק את ההלכה ושלא תצא תקלה תחת ידכם'", סיים הראש"ל את ברכת הדרך למאות הרבנים הנרגשים. 
לאחר מכן נשא דברים הרב הראשי לישראל מרן הרב דוד לאו, נשיא בתי הדין הרבניים, שפנה לרבנים מקבלי התעודות והדריך אותם: "אתם הרבנים שהוסמכתם לשמש ברבנות, כאשר תזכו היום לקבל את תעודות ההסמכה, תזכו להחזיק תעודה המאשרת את עמלכם בתורה ולפסוק הלכה למעשה, זאת תעודה שעמלתם עליה רבות.
"החובה היא עליכם שלא לטעות בדבר הלכה ושנשמעים דבריכם כהוגן ובאופן הנכון, אנו סמוכים ובטוחים כי לאחר עמל בתורה ותעודה כזאת וודאי שיישמעו דבריכם. אך בנוסף חשוב להדגיש, ככל שאדם עולה ומתעלה - הזהירות נדרשת יותר. המשיכו הלאה בחיזוק ובלימוד". 
הרב הוסיף מילים חמות לרעיותיהם של הרבנים שנכחו אף הן במעמד, "יישר כוח גדול לרעיות, כי אילולי הן לא הייתם עולים ומצליחים, הן איפשרו לכם לעמול וללמוד בשקט ובבטחה. "האהיבו שם שמים על הבריות והקב"ה ייתן בפיכם את התשובות הנכונות והמילים הנכונות בכל פסיקה ושאלה שתישאלו", סיים הרב את דבריו.
מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, הרב משה דגן, סקר בפני הנוכחים במצגת מרשימה את פעילותה הברוכה של הרבנות הראשית לאורך פעילותה במשך 98 שנה מיום הקמתה ועד לימינו אלה.
בדבריו שיבח מנכ"ל הרבנות הראשית את הרבנים מקבלי התעודות ובני משפחותיהם: "אתם דור ההמשך של ההנהגה הרבנית בישראל. עיני עם ישראל בערים וביישובים יהיו נשואות אליכם ואל מוצא פיכם. אנו יודעים כי כל אחד ואחד מכם מהווה את הפנים של הרבנות הראשית, ולכן, אנו שואפים להעצים את מעמדכם כמנהיגים ולהעניק לכם את הכלים הדרושים על מנת שתוכלו לתת מענה, עצה וכיוון לקהילותיכם."
במהלך דבריו הציג מנכ"ל הרבנות את פעילות הרבנות הראשית הברוכה במגוון נושאים כדוגמת כשרות, הסמכת מוהלים ופעילות הסמכת הרבנים, וציין כי השנה חלה עלייה של פי שניים במספר הנבחנים ביחס לשנה שעברה. "בשנת 2017 עמד מספר הזכאים לתעודות הסמכה על 403, בשנה הנוכחית מספר הזכאים לתעודת הסמכה עומד על 789 כאשר מתוכם כ-70 שעברו את מבחני הדיינות ו–168 שעברו מבחני רבני עיר, כן ירבו."
בהמשך בירך גם השר לשירותי דת ח"כ הרב יצחק ועקנין את המשתתפים, וציין את עמל התורה הנדרש כדי להגיע ליום הנשגב הזה. הרבנים מקבלי תעודות ההסמכה הנרגשים הורכבו מ- 560 מקבלי תעודת "יורה יורה" (תואר הסמכה לרבנות, המקביל במעמדו לתואר ראשון) המוסמכים לכהן כרבני שכונות, 168 רבנים שהוסמכו לכהן כרבני עיר, וכן 69 מקבלי תעודת "ידין ידין" (תואר הסמכה לדיינות המקביל במעמדו לתואר שני) המוסמכים לכהן כדיינים.
אחד המשתתפים סיכם כי "גדול היה המעמד לכבודה של תורה. התחושה המרשימה של מאות תלמידי חכמים שלמדו כולם על מנת להרביץ תורה והלכה ברבים והתכנסו יחדיו לקצור את פרי עמלם, נחקקה בזכרון כל אחד ואחד מבאי המעמד".