הממשלה אישרה היום (ראשון) את יוזמת השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הצעת מחליטים להקמתה של קרן ממשלתית בתקציב שנתי של 6 מיליון שקלים לעידוד מחקרי מורשת יהדות ערב ואיראן. על פי ההצעה, יתקצב המשרד לשוויון חברתי מידי שנה, באמצעות מבחני תמיכה, מכוני מחקר העוסקים בחקר מורשת יהדות ערב ואיראן. 
 
השרה לשוויון חברתי, ח"כ גילה גמליאל אמרה כי "במשך 70 שנה הפרק של יהודי המזרח הושמט, והסיפור היהודי לא היה שלם.  היום, אנחנו ממשיכים במסע שהתחלנו לפני 4 שנים לעשיית צדק ולכתיבת הפרק החשוב של יהודי המזרח.  הקרן שאנחנו מקימים היום, תסייע לאנשי אקדמיה וחוקרים לחקור עוד אודות חייהם, פועלם ומורשתם של היהודים יוצאי ארצות ערב ואיראן ובכך להפוך את הסיפור היהודי לשלם יותר. אני גאה על הזכות להוביל את המהלך ההיסטורי הזה, שעושה צדק ומביא את סיפורן של כלל קהילות ישראל לתודעה הציבורית. אני רוצה להודות לראש הממשלה נתניהו, שהיה הראשון לזהות את חשיבות המהלך ולראשונה בתולדות ממשלות ישראל נתן גב רחב לעשיית צדק עם המורשת החשובה של יוצאי ארצות ערב ואיראן ולהובלת כתיבת הסיפור היהודי השלם". 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך ישיבת הממשלה כי "אני קורא עכשיו ספר על ההיסטוריה של ירושלים כתב אותה מונטיפיורי. מדהים לראות באלף השנים האחרונות את התרומה של יהדות המזרח, של מצרים. האחיזה הזאת לא רק בתפילות בירושלים אלא מימוש העלייה וההתבססות בירושלים. המלגות הם על שמו של ראש הממשלה ולכן אני מבקש לכלול את זה בדרישות מהסטודנטים".

בארבע השנים האחרונות, פועל המשרד לשוויון חברתי, האמון על חוק יום לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן, להפצת מורשתה וסיפורה של יהדות ערב ואיראן. זאת, בשורה של יוזמות ובהן פרס ראש הממשלה לעידוד חקר מורשת הקהילות בערב ואיראן, שהוענק בשבוע שעבר זו השנה השלישית ברציפות, וכמו גם את מיזם "רואים את הקולות" לגביית עדויות מצולמות מאזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן, אשר הושק באחרונה גם כאפליקציה חינמית ומיזמים נוספים. עד כה תועדו סיפוריהם של מאות רבות של אזרחים ותיקים יוצאי ערב ואיראן ולצד זאת, למעלה מ 30,000 איש הורידו את אפליקציית התיעוד.