בכנס שנערך הערב (ראשון) באוניברסיטת בר אילן ואורגן על ידי המרכז למשפט יהודי ודמוקרטי וארגון עתים בהשתתפות נציגים מהמפלגות השונות ועסק בנושאי יהדות בהקשר הפוליטי המשיך יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן במתקפתו על הרבנות הראשית והחרדים. 
בתשובה לשאלה האם הממסד הדתי מפלה עולי ברית המועצות ענה ליברמן כי "חד וחלק כן. הזכאות נקבעת על ידי הסוכנות היהודית, כלומר לפני שאנשים עולים לארץ הם עוברים בדיקה מדוקדקת של המסמכים ורק אחרי זה הם עולים לארץ ואף אחד לא מוסמך לבדוק את זה אחרי זה. אחרי ברית המועצות נחרבו מוסדות שלמים וקשה להביא תיעוד להוכיח וכשאנחנו במצב שבמאה העשרים ואחת רק עולי ברית המועצות מתבקשים לעבור בדיקות DNA על מנת להוכיח יהדות, זה טירוף מוחלט". 
עוד אמר כי "הרבנות הראשית שעברה תהליך קשה של השתלטות עוינת הפסיקה להיות גוף ממלכתי. בישיבות שלהם אף אחד לא מקבל כשרות של הרבנות. אף אחד לא מקבל את הכשרות של הגוף עצמו. יש השתלטות עוינת של גורמים חרדיים. הרבנות הראשית צריכה להחליט או שהיא גוף ממלכתי או שהיא אינקוויזיציה, זה משפיל ורומס את כבוד האדם. קבעו לגבי האדם שהוא זכאי עלייה ולהעביר אותו בדיקות DNA ואומרים שלא מכריחים אבל אם אתה מסרב אתה ברשימה שחורה". 

"אסור שמשרד הפנים וגגם משרד הדתות יהיה בידיים של חרדים. הם צריכים לעבור לידיים ציונות. אנחנו לא נגד ההלכה להפך. עד תחילת שנות התשעים לכל רב עירוני היה אפשרות לעשות גיור וביטלו את זה. יש לו כל הזכויות חוץ מגיור. אנחנו דורשים שכל רב עיר יוכל להקים בית דין שלו ושיש הרבה אופציות זה תמיד הולך טוב יותר".
"היהדות הממלכתית יותר לא קיימת", המשיך ליברמן ותקף, "יש חרד"לים, יש הקצנה דתית חסרת תקדים וזה פוגע בכל החברה. כשאני מסתכל על הבית היהודי, איחוד מפלגות הימין, עם כל ההערכה לרב פרץ גם הוא מייצג את התפיסה ההפוכה מהפדל ההיסטורית. כשאני מסתכל על הגיור הצבאי שהיה הכי מתחשב והוא הכפיף אותו לרבנות הראשית וגרם נזק עצום. אנחנו צריכים לשאול איזה יהדות אנחנו רוצים מחבקת ומקרבת או קשה ומרחיקה. אנחנו בעד מסורת וערכים יהודים אבל נגד כפייה יהודית". 
בתשובה לשאלה האם היה מתחתן היום ברבנות ענה ליברמן כי "הייתי הולך להתחתן ברבנות. אישתי דוסית לחלוטין, הבת דוסית ואני ושני בנים אוהדי בית"ר ירושלים. אנחנו חיים בנוקדים יישוב מעורב שכולם חיים בשלום וכולם מסתדרים. מה שמפריע לי מאוד זה שבכל רגע נתון יש 5000 חיילים שרשאים להילחם ולמות למען מדינת ישראל ולצערי חלק באמת נהרגו, אבל הם לא רשאים להתחתן במדינת ישראל".
"אנחנו צריכים לשאול למה הם לא רוצים לעשות תהליך גיור. בתחילת שנות התשעים כולם רצו להתגייר. עברו שלושים שנה מאז העלייה הגדולה ויש פחות ופחות רצון הסיבה העיקרית זאת העמדה של הממסד הדתי הנוקשה".