כ-150 צעירים עולים חדשים מכל העולם הגיעו אמש (ראשון) לפאנל בחירות על טהרת השפה האנגלית, שהתקיים באודיטוריום אנה אגרון בירושלים, בו השתתפו נציגים מכל הקשת הפוליטית. העולים הגיעו לישראל באמצעות תוכניות שונות של תנועת בני עקיבא העולמית. הפאנל אורגן ע"י בוגרי התנועה שעלו לארץ והקימו את "בוגרים בארץ". זוהי להם הפעם הראשונה שהם מצביעים במערכת בחירות בישראל, ובכדי שיכירו מקרוב את מצע הבחירות של כל מפלגה, הוזמנו הפוליטיקאים לשוחח עימם ולהציג את עמדותיהם.



אל הפאנל הגיעו בין השאר אמיר אוחנה מהליכוד, אורית פרקש הכהן מחוסן לישראל, אורי זכאי ממרץ, ג'רמי סלטן מהימין החדש ואישים נוספים. את הערב הנחה ראול ווטליף, הכתב הפוליטי של טיימס אוף ישראל. אורית פרקש הכהן אמרה, כי "אני בוגרת גאה של תנועת בני עקיבא בישראל ועבורי זוהי סגירת מעגל משמעותית לעמוד כאן מולכם ולהציג בפניכם את מהות המפלגה שלנו" עוד אמרה פרקש, "אנו בכחול לבן מאמינים כי אחד הערכים שלנו כמדינה יהודית הוא להיות אור לגויים. עם הממשלה הנוכחית איבדנו את היכולת לייצג את עצמנו כאור לגויים כאשר אנו מבזבזים את המשאבים שלנו על חקירות".



אורי זאכי תקף את נתניהו על כך שיצא נגד היועץ המשפטי לממשלה שהוא עצמו מינה, ושעליו להתבייש בהתנהגותו כלפי רשויות החוק. אמיר אוחנה אמר בתגובה, כי המפגינים כבר משמיצים את היועמ"ש שלוש שנים ברציפות. "אתם הורסים את מדינת ישראל ולא ניתן לכם הזדמנות לעשות זאת", כך אוחנה.


צחי מגנזי מועמד איחוד רשימות הימין סיכם את הפאנל ואמר " ללא ספק הפתרון להרבה מהאתגרים של מדינת ישראל הוא להביא עוד ועוד עולים לארץ שיחזקו את החברה הישראלית"



מזכ"ל התנועה, רועי אביקסיס, אומר כי "תנועת בני עקיבא העולמית מעודדת את בוגרי התנועה שהגשימו ועלו לארץ "לעלות על המגרש", להיות שחקנים פעילים במגרש הפוליטי ולקחת חלק בהנהגת המדינה". הערב כולו אורגן ביוזמתם ובהובלתם של הצעירים חברי "בוגרים בארץ", המלווים את העולים בתהליך קליטתם בתחומים שונים, החל בקיום סדנאות נטוורקינג שונות וכלה בשבתות אירוח בקהילות.