מינויו של תא"ל במיל' גל הירש למפכ"ל החדש הוא אחד המינויים הכי לא אחראיים, הכי מתנשאים והכי מבהירים עד כמה הממנים לא מבינים את המהות של עבודת המשטרה.

לדעתי, כל אחד משלושת הניצבים שהוצגו כמועמדים היה יכול לכהן בתפקיד ולהוביל לשינוי שהמשטרה כל כך מייחלת לו - הן מהבחינה הארגונית הן מהבחינה הערכית והשבת האמון בשוטרים. יש לכך כמה נימוקים והם משתלבים אחד בשני.
 
הנימוק הראשון משמעותי מאוד: הגיע הזמן להפסיק את אגדת האלופים במיל' שבאים להציל את המדינה. מדובר באנשים ככל האנשים. הם לא גאונים, אין להם חשיבה יצירתית יותר משל אחרים, ואם תבדקו תראו שחלק לא מבוטל מהם, שהוצנח לתפקידים בכירים לרבות בפוליטיקה, נכשל כישלון חרוץ. אין לשום אלוף אפילו לא טיפת יתרון על איש משטרה.
 
שנית – משטרת ישראל, בניגוד למה שחושבים, היא גוף סופר מקצועי, ולנהל גוף שכזה אתה יכול רק לאחר שאתה צובר ידע רב בתחומי הסיור, החקירות, המז"פ, המודיעין, הפשיעה וכן אלה. זהו ארגון מסובך מאוד, קשה לניהול, והעבודה בו מקצועית. זה לא רק שוטר תנועה שרושם דוח ומעצבן את האזרח. לבוא ולהגיד שאף אחד מהניצבים לא יכול לכהן כמפכ"ל ולהוביל לשינוי? אני כופר בקביעה הזאת בצורה מוחלטת וטוען בצורה חד־משמעית שכל אחד מהשלושה היה יכול להוביל את הארגון לשינוי.
 

נוסף לכך, מה עשה כבוד השר לביטחון הפנים? הוא פנה לאדם שאפילו הצבא החליט שהוא לא ראוי לכהן כאלוף. הרי אם הצבא היה חושב שהוא ראוי להיות אלוף פיקוד הוא היה קורא להירש בחזרה לשירות. אז להביא עכשיו מישהו שלא ביצע תפקיד בכיר בצבא, להצניח אותו לתפקיד המפכ"ל ולבטוח בהובלתו לשינוי? מה עם התנ"צים במשטרה? גם הם לא ראויים? אז למה השאיר אותם במערכת? זו החלטה שגויה ונוראית לארגון הנפלא הזה.
 
חשוב להבין שיש הבדלים משמעותיים בין הצבא למשטרה. החשיבה הצבאית היא כיצד לפגוע ולהרוג את האויב, לעומת החשיבה המשטרתית - איך לשרת את הציבור. ההבדל בין שתי החשיבות הללו הוא עצום. כבר יצא לי לראות קציני צבא שמונו לתפקיד הרם בעבר, ניסו להוביל את החשיבה הצבאית למשטרה וזה גרם לנזק גדול מאוד לארגון. 
 
השר כנראה רצה להפתיע את כולם, כמו בגן רבקה, ולהגיד איזה גאון אני, תראו איך הפתעתי, אבל המינוי הזה הוא פשוט בעיטה בראש לציבור. נכון, חייבים לבצע מהפכה במשטרה כי היא אכן נמצאת כעת בשפל המדרגה, אבל אני מאמין בשוטרים ובקצינים ובטוח שאחד מהם היה יכול לעמוד בראש הארגון.
 
הכותב הוא ניצב בדימוס, מפקד משטרת מחוז ירושלים בעבר
הביא לדפוס: אלון חכמון