האשפה החלה מצטברת ברחובות ביירות ב-19 ביולי.



תוך ימים החל הסירחון לעלות, ואיתו גם מידת הלחץ הציבורי והמחאה המקוונת. עמוד הפייסבוק המרכזי המוקדש למחאה נפתח ב-25 ביולי וזכה עד היום לכ-170 אלף לייקים ובו תיעוד של הרי האשפה, המחאה נגד הפוליטיקאים האחראים למשבר, תמיכת גורמים פרטיים מרחבי העולם, חולצות ועליהן לוגו המאבק, ההפגנות, והפצועים. 

הפעילות המקוונת כללה כרזה הקוראת לציבור להפגין ב-22 באוגוסט בשעה 6 בכיכר אלנג'מה בעיר. למחרת השקת עמוד פייסבוק זה, נפתחה עצומה מקוונת העוסקת ברשלנות של האחראים למשבר. המחאה התפשטה באינטרנט וכללה פתיחת אתר אינטרנט יעודי למסע זה ובו דיווח על מימון המסע, דיווחים בטוויטר תוך שימוש בתגיות - #lebanon, #trash, #YouStink,  לצד יוזמות דוגמת גיוס 14,385 דולר מ-239 תורמים, בקריאה "המסע נגד השחיתות, לפתרון למשבר האשפה".

דירוג: הפוליטיקאים המסריחים ביותר

הקריאות התפתחו לגל הפגנות שהחל ב-22 באוגוסט ונמשך גם למחרת בקריאה של ההמון מהנהגת המדינה לפתור את המשבר. המחאה חרגה מבעיה נקודתית של פינוי אשפה והפכה לקריאה לקברניטי המדינה לטפל בסוגיה, דוגמת פוסט המדרג את הפוליטיקאים המסריחים ביותר לפי פרמטרים שונים.
המחאה המקוונת הראשונית הניעה גל מחאות פיזיות וכן יוזמות מקוונות שונות, אולם אף בלבנון לא היתה זו המחאה המקוונת הראשונה מטעמים צרכניים; ביוני 2011 נחשף כי לבנון היא המדינה האיטית ביותר בעולם מבחינת מהירות האינטרנט. הגילוי הוביל למחאה חברתית מקוונת.
המחאה כללה עדויות משתמשים על קשיי תעבורת האינטרנט, וכמו במחאה הנוכחית, גם אז נוצרו יוזמות הקוראות לאינטרנט מהיר, זול וזמין. לצד אלו היו למחאות ביטויים פיזיים בדמות הפגנה ב-16 באפריל, ופגישה של הנציגים עם שר התקשורת שאף התחייב לשפר את רשת הסלולר.
במצרים: מחאה מקוונת נגד מהירות האינטרנט

אף במצרים, שסבלה מחיבוריות נמוכה לאינטרנט, החלה מחאה לשיפור המהירות, מחיר ואיכות האינטרנט, במסגרתו נפתח עמוד פייסבוק בשם "מהפכת
האינטרנט", שיש לו יותר ממיליון לייקים. למחאה היתה השפעה ממשית באמצעות פגישה של נציגי המחאה עם שר התקשורת, במהלכה סוכם על העלאת המהירות והורדת מחירי באינטרנט, תוך התחייבות השר לפעול לכך. המחאות הללו הוכיחו עצמן ככוח שיש לו השפעה ממשית. 
גלי מחאה אלו שאבו השראתם מאביב העמים הערבי ומקומן של הרשתות בו, אולם 'מהפכת הפייסבוק' האמיתית היא יכולתן של הרשתות ליצור מחאות מקוונות, פוליטיות וצרכניות, שיניעו גלי פעילות בעולם הפיזי; החל בהפגנות וכאלה בפגישות עם גורמי ממשל ומחוייבותם של אלו לשיפור.
פייסבוק לא יוצר מהפכות, אלא אנשים. הרשתות החברתיות מהוות מחולל ומוקד הדיווח והסיקור התקשורתי, יצרו את האירועים המקוונים וקראו להמונים להפגין, אך היענותם של אלו ויציאתם לרחובות ביירות יצרה את ההד התקשרותי הרב אשר יתכן ויביא את השינוי למדינה.
ד"ר טל פבל, מומחה לאיומי אינטרנט וסייבר, המכללה האקדמית כנרת
 
עורך האתר middleeasternet.com