עכשיו, אחרי שנקבע מועד לפגישה (ה-9 בנובמבר) בין הנשיא ברק אובמה לבנימין נתניהו יש לראש הממשלה הזדמנות פז לנקוט מחווה של פיוס כלפי נשיא ארה"ב שעשויה להבטיח מראש אוירה נעימה בפגישה ויותר מזה, התחלה של פרק חדש ביחסים.
ראש הממשלה צריך להצהיר כי הוא מחזיר את השגריר רון דרמר מושינגטון ומתכונן למנות שגריר חדש בבירת ארה"ב. זו מחווה עניינית, פשוטה, רצויה ולא יכולה לבוא בעיתוי  נכון יותר מאשר לקראת פגישה בבית הלבן בין ראש ממשלה ונשיא ארה"ב - פגישה שהדימוי העולה על הדעת להגדרתה הוא של מאמץ ליצור תשתית של הבנה ופיוס בין בני זוג שעברו תהליך גירושין קשה ומכוער.
אם ראש הממשלה יודיע כי הוא מחזיר את השגריר הנוכחי רון דרמר יהיה זה מסר לנשיא ברק אובמה כי הוא, ראש הממשלה, רוצה ומבקש באמת ובתמים לבנות מחדש את האימון ביניהם.

רון דרמר היה צריך כבר מזמן לנטוש את תפקידו כשגריר ישראל וושינגטון ולהיקרא לשוב לישראל. עצם מינויו נולד מלכתחילה בחטא. הוא אוהד מוצהר ואדוק של הרפובליקנים ולפני הבחירות לנשיאות 2012 השתתף באופן פעיל בקמפיין של המועמד לנשיאות הרפובליקני מיט רומני.

כפרס על שהעריך מראש כי רומני יביס את ברק אובמה מינה אותו נתניהו כשגריר בוושינגטון. דרמר הגיע לכהן כנציג הרשמי של ישראל בממשל של נשיא דמוקרטי כמי שידוע כאוהד מושבע של הרפובליקנים.
והזהות הזאת הדריכה את דרמר והכתיבה לו את  אופן תפקודו בוושינגטון. הבית הלבן לא הסתיר את מורת רוחו מהמינוי ומתחילת נוכחותו בוושינגטון הפגינו היועצים והעוזרים הבכירים של הנשיא בבית הלבן את יחסם המתנכר והמזלזל כלפי דרמר.

עתונאים מספרים כי כאשר שמו של דרמר עולה בישיבות של צוות הבית הלבן אחד הבכירים ביותר פולט תמיד גידוף עסיסי. אבל רון דרמר לא התפעל. הוא מתנהג בוושינגטון כשליחו האישי של ראש הממשלה. אם הבית הלבן לא אוהב אותו, לא נורא. חשוב לו שהפטרון שלו נתניהו שומר לו אימונים. לומר שרון דרמר לא הביא תועלת לישראל בתפקידו כשגריר בוושינגטון זו מחמאה.

הקול היה קולו של ראש הממשלה והידיים היו ידי דרמר. בתפקידו כשגריר בבירה החשובה ביותר לישראל, דרמר העתיק את  "נוהל חניבעל" מהתחום הצבאי לתחום הדיפלומטי.

הוא עשה ככל יכולתו לשבש, לחבל ולהרוס את היחסים בין ראש הממשלה לבית הלבן. הוא זה שיזם יחד עם ידידיו במפלגה הרפובליקנית את הזמנתו של ראש הממשלה להופיע ולנאום בפני המושב המשותף של שני בתי הקונגרס.
הופעה ונאום שהיום כמעט כולם, מחוקקים, פרשנים ופוליטיקאים בכירים תמימי דעים הרעילו את שארית היחסים בין נתניהו  לנשיא אובמה באופן בלתי הפיך. כהונתו של רון דרמר בוושינגטון עברה שלושה שלבים. תחילה הוא היה שגריר מנודה בבית הלבן. בעקבות שיתוף הפעולה המוצהר שלו עם בכירים רפובליקנים הפך  דרמר לשגריר מוקצה בעיני הדמוקרטים, כתוצאה מכישלונו המביש והמהדהד  לגייס מחוקקים דמוקרטים להצביע נגד ההסכם עם איראן דרמר נחשב היום בושינגטון מצורע פוליטית.
לדרמר אין מה לעשות בוושינגטון. הודעה של ראש הממשלה כי הוא מחזיר אותו ארצה תתקבל בקורת רוח בבית הלבן ובאנחת רווחה בקרב רבים מאוהדי ישראל בוושינגטון. חשוב יותר, היא תתפרש כמסר וסימן שראש הממשלה מייחס חשיבות עליונה לפגישתו הצפויה עם הנשיא בבית הלבן וכי במסגרת הכנותיו לפגישה מבקש נתניהו ליצור אוירה מפויסת ואמון מחודש בינן לבין נשיא ארה"ב.