עזוב אותך, בוז’י, היכנס לממשלה. אל תקשיב לקולות המתנגדים, אל תסתכל על תוצאות הסקרים. אל תתייחס לכל האנשים האלה שמבלבלים את המוח על להיות אופוזיציה. אופוזיציה זה לחלשים, לאנשים שחושבים אחרת מנתניהו.



ואתה, מה לך ולזה? לפני יומיים בכנסת דיברת על רחבעם זאבי, הטון, המילים - זאת לא הייתה סלחנות, זאת הייתה ערגה. הסברת שבגלל שהוא היה בוגר תנועת מחנות העולים זה מאוד כאב שהוא האמין בטרנספר. ואם זה כואב לך (בשם התנועה) ולא מחליא אותך בשם שלטון החוק ועקרון השוויון אזי, באמת, שמור לך מקום של כבוד בקואליציה. וישנו גם קמפיין הפייסבוק שלך שקורא לסגר על השכונות הפלסטיניות בירושלים. הצבעים, הטרמינולוגיה, נדמה שזה קמפיין של הליכוד שנשלח, בטעות, אליך, ואושר. מדובר בקמפיין שפונה רק ליהודים. איזה ערבי ישראלי יתמוך בסגר על שכונות ערביות? אבל מה יש להתפלא? הרי ברגע שקראת למפלגה שלך “המחנה הציוני” במקום “מפלגת העבודה”, כבר ויתרת על הערבים כשותפים שלך וכמצביעים פוטנציאליים. קמפיין כזה הוא רק הדובדבן.



כן, בוז’י, מרגע שראש הממשלה איבד שליטה על המתרחש במדינה לא עשית אתה דבר למען הרגעת הרוחות. שוב ושוב אתה חובר למקהלת ה”ביד חזקה ובזרוע נטויה” שעליה מנצח ראש הממשלה, נופל לספין ההסתה והפילוג שנתניהו כבר שנים עושה בו שימוש. במקום להיות מבוגר אחראי, אתה מתנהג כאחרון הטוקבקיסטים, נותן ידך להגבהת הלהבות. בשם הממלכתיות אתה מתעקש להיות כל מה שאתה לא - אלים, אגרסיבי ומפלג.



איפה הקול שלך, שבמקום להצטרף למקהלת ההסתה יגיד לראש הממשלה “די להסית, מספיק, הגזמת. האחריות למצב היא עליך, לא השמאל ולא זועבי אחראים לביטחונם של הישראלים אלא אתה”? איפה ההליכה שלך לנצרת וחיפה ולוד ורמלה, אותם מקומות שבהם חיי יהודים וערבים שלובים זה בזה? איפה התרומה הקטנה שלך למרקם האנושי והחברתי של ישראל, שביום שאחרי שיונחו הסכינים יצטרך להמשיך ולהתקיים? איפה אתה, שלא מבעיר את שכבר בוער ושורף ומכלה, אלא מרגיע ומחבר ומסרב להיות חלק מהגל העכור ששוטף את ישראל?



אז כשבחרת להתנצח עם גדעון לוי זה היה משעשע. ראש אופוזיציה שבוחר למתג את עצמו דרך השתלחות בעיתונאי שאין מי שלא השתלח בו בעבר, ניחא, רעיון טיפשי של יועץ שקיבלת, קורה. אבל עכשיו נדמה שהיועץ הזה ממשיך לעבוד איתך. מה העצה שקיבלת, “תהיה כמו ביבי, רק בלי הכריזמה”?



נבחרת כמנהיג מפלגת העבודה, המפלגה שלפני 20 שנה מי שעמד בראשה שילם בחייו כי העז להושיט יד לאויב, כי עשה את כל מה שמי שמנהיג היום את ישראל לא היה מעז לעשות בחיים. נבחרת לעמוד בראש מפלגה שרואה במגילת העצמאות ערך, שלמילים “לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל נקרא לשמור על השלום” יש בעבורה משמעות. דווקא עכשיו תפקידך הוא להתעקש על המילים הללו. להתעלות מעל הגזענות והפחד והאימה והשנאה שזורים נתניהו וחבריו, לראות את המחר. כי כשהבוקר יעלה יתגלו שרידיה של המערכה הזאת: חברה ישראלית מפולגת ושונאת עוד יותר, אלימה, מסוכנת, חברת ריב ומדון. ואז דבר לא תוכל לומר להגנתך. כי לא רק שנתת לזה יד, אלא היית חלק.