שבוע חדש לפנינו וסביר שלא יהיה קל מקודמו. אנו נתונים במערכה שלא תיעלם מאליה ואסור שתיגמר בהישג לפלסטינים. עלינו לטפל במצב כאן ועכשיו, גם בפן הביטחוני וגם בפן הציבורי. 



ראשית כל, נדרשת החזרת הביטחון האישי על ידי סיכול ומניעת פיגועים וסגירת חשבון מיידית עם הטרוריסטים ומשפחתם. לסיכול ולמניעה נדרשים כוחות רבים.

יש להמשיך ולתגבר את כוחות המשטרה ביחידות צה"ל לביצוע סיורים, מחסומים, 'סגרים' ו'כתרים' ואף להטלת עוצר על שכונות ערביות בירושלים. כל אלה לא "יחלקו את ירושלים", כמו שגדר הביטחון לא תקבע את קו הגבול העתידי. זה גם הזמן הנכון לאפשר לאזרחים מיומנים ואמינים לשאת נשק ולשקול מחדש את ההחלטה הפזיזה והפופוליסטית לקצר את השירות הצבאי.
 
בפיגועים שלא נצליח למנוע או לסכל, חשוב שמבצע פיגוע לא ייצא נקי ושמשפחתו תשלם מחיר כבד – הריסת הבית או חלקו, החרמת רכוש, שלילת זכויות, ובפרט תושבות קבע, ואף גירוש. מחקר שערכנו בתקופת טרור המחבלים המתאבדים העלה שדאגתם העיקרית הייתה מה יקרה למשפחתם ולביתם. 
 

חשוב שהתגובה תהיה מהירה ונחושה – תוך ימים מספר, ויש חשיבות עליונה לכך שסיום גל הטרור הזה מידינו יבוא - ללא כל הישג לפלסטינים. הרשות הפלסטינית אחראית לגל הטרור ואם תרוויח ממנו יהיה זה (עוד) תקדים מסוכן.

נכון להאשים אותה ולדרוש ממנה, אבל אין לסמוך עליה, מה עוד שאיננה יכולה לספק את הסחורה. גם "מו"מ יביא לרגיעה" היא מנטרה חסרת ביסוס. אנחנו לא מתנגדים כמובן למשא ומתן, אבל זוכרים גלי טרור גבוהים מגל זה עשרת מונים בזמן הסכמי אוסלו, שנתנו לכאורה "אופק מדיני" ותקוות (שווא).
 
המערכה שאנו נתונים בה לא תסתיים תוך ימים, ועלינו להיות מוכנים אף להחרפתה והרחבתה, אבל החיים צריכים להימשך. הדאגה מובנת וטבעית, אבל אסור לנו לשחק לידיהם של קומץ טרוריסטים, ולהשבית את שגרת החיים, לפגוע במורל ובהמשך בכלכלה. צריך להמשיך לעבוד, ללמוד, לטייל, ללכת לאירועי תרבות ולא להיכנס לבונקר.
 
כאן נדרשת אחריות לאומית ודוגמא אישית. אסור לאף גורם לרכוב על גל הטרור ולנצל את המצב לפלגנות ולריב אחים. זה צו המחייב גם את גורמי האופוזיציה ועל אחת כמה וכמה את חברי הקואליציה. חוסר אחריות קיצונית מגלים פוליטיקאים ואנשי דת ערבים, המצליחים להסית חלק מהציבור הערבי. באויבים מבית יש לטפל ביד קשה ובכל חומרת הדין, לפני שיביאו למלחמת אזרחים חס וחלילה.
 
זה צו התקופה, עד שנביא ימים אחרים. או אז נצטרך להידרש ליעדים ארוכי טווח, למשטר בהר הבית, למדיניות הבנייה ועוד. עכשיו צריך לנצח.
 
הכותב הוא אלוף במיל' ונשיא מועצת הביטחון לישראל