זה נוסח המכתב הקצר שהתקבל בתדהמה, השבוע בביתנו:



אל הורי התלמיד אופק רפאל, 
השבוע בנכם אמור להתחסן בבית הספר נגד וירוס הפפילומה - סרטן צוואר הרחם. נבקש את חתימתכם. 

תודה, הנהלת בית הספר.
מהמכתב עולות מספר עובדות תמוהות: 
לבני יש רחם, 
לבני יש צוואר רחם,הוא עומד לעבור חיסון נגד וירוס שנגרם מקיום יחסי מין.
בני מקיים יחסי מין ובהיותו בעל רחם עלול להיכנס להריון.
 
כנראה שבעקבות גישות העצמת הזהויות ו״האחר הוא אני", החליטו במשרד החינוך להתייחס בצורה שוויונית מדי, וללא הבדל דת, גזע ורחם, לחסן את כל הילדים נגד וירוס הפפילומה. המכתב עורר ויכוח, אצלנו בבית, בין בעלי רחמים לחסרי רחמים, וכדי להגיע להכרעה תבונית, פניתי אל מקור המידע המהימן ביותר בענייני רפואה: פורומים ברשת.
 
תמיד כדאי להתייחס בזהירות למה שכתוב באתרים בענייני בריאות, כי אפשר למות מפחד ממה שכתוב שם. מצאתי את הנושא: “חיסון פפילומה גם לבנים מכיתה ח': במטרה לעצור את התפשטות נגיף ה־HPV שעלול לגרום לסרטן צוואר הרחם ולסוגי סרטן נוספים, משרד הבריאות מודיע כי יחוסנו גם  בנים מכיתה ח'". תוכן הידיעה מספר על כך שיש עוד סוגי סרטן אצל בנים שהחיסון מבקש למגרם. תגובות הגולשים התחלקו ל־90% שמתנגדים לחיסון, ו־10% שעוד יותר מתנגדים לו. 
 
הראשון כתב, למשל, "לאאאאא מפחיד". אחר טען, שזה חיסון מסוכן מאוד ושנוי במחלוקת. שלישי דווקא תמך בחיסון, ואף הכריז, "בשעה טובה הווירוס הזה ייכחד", ואז גילה בקיאות מופלגת בנתונים על כמות החיסונים שניתנו בעולם ואחוז הצלחתם הגבוה. תגובתו הדיפה ריח של מימון חברת תרופות אינטרסנטית, כך שפסחתי הלאה, לגברת הבאה שטענה ש"החיסון גורם להיות חלשים במשך חודשים, ולכן יש סיכוי למות ממחלות אחרות בדרך, אבל אתם יודעים מה אומרים", היא אומרת “prevention beats a cure". 
 
מודה שבחיים לא שמעתי שאומרים את המשפט הזה, אבל הוא נשמע הגיוני, עדיף חיסון מתרופה: זה תמיד נכון, גם לפפילומה וגם לאינתיפאדה. 
כדי להשלים לעצמי את התמונה, צפיתי גם בכתבה ששודרה בערוץ הראשון (ב־2013) בנושא חיסון נגד וירוס הפפילומה לנשים (ילדות בנות 14), שם מתוארות זוועות שהתרחשו לאחדות ממי שחוסנו.

בכתבה של איילה חסון ויפעת גליק - שאגב, היא לגמרי גליק גדול - תמך הרופא, תמיכה נלהבת מדי בחיסון, אבל הודה שהמחקרים שלו מומנו על ידי חברות התרופות. כשהוא הגיע לחוות את דעתו על החיסון בוועדת הכנסת, מעשה שטן, הוא לקה באמנזיה זמנית, ושכח לציין את מקורות המימון שלו, אבל זה פרט שולי בעיניו. חבל שאין חיסון נגד שכחה. הם סיכמו את הדיון ואמרו שכל אחד יחליט לגבי הבת שלו מה שנראה לו. 
 
לי אין בת, אלא בן, שאין בבעלותו רחם, והוא אינו פעיל מינית, ובכל זאת, נותרתי עם התחושה, שמישהו מנסה לדפוק אותי. לא חתמתי על האישור. בערב שודרה בטלוויזיה פרסומת שקוראת למהר ולהתחסן נגד מחלת השפעת.
 
ממחקר מקיף שערכתי על עצמי, גיליתי שאף על פי שלא התחסנתי, לא חליתי בשפעת כבר עשר שנים, אני מקפיד על כושר גופני, בליסת ירקות ופירות ושטיפת ידיים בסבון באופן אובססיבי. לעומתי, אבא שלי כל שנה מתחסן וכל שנה חולה. אני יודע שאני מסתכן בפתיחת פה לשטן, אבל לא נראה לי שהשטן קורא "מעריב". 
 
זה טבע העולם, רופאים ימליצו להתחסן (הם מקבלים מזה כסף), כתבים בטלוויזיה ינסו להפחיד (הם מקבלים מזה רייטינג), וטוקבקיסטים לנצח יהיו מבוהלים ומפוחדים (הם טוקבקיסטים). ובאין מקור מהימן שאינו ממומן, אולי עדיף לא לתת להמלצות גרועות להרוג החלטות המבוססות על היגיון בריא.


חמישה דברים שג׳רי סיינפלד צריך לדעת על ישראל, לפני שהוא מגיע:
 
1.הסופ נאצי נגנב ממנו לפרסומת לחברת צבעים
 
2. אנשים אחרי גיל 60 לא עוברים לפלורידה אלא לגבעתיים

3. לוזר קרח וחסר 03 מודעות עצמית, זו לא דמות - אלא חצי מדינה
 
4. "סדרה על כלום" 04 בארץ זו לא בדיחה אלא סינופסיס לרוב הסדרות
 
5. הקמנו מדינה, עשינו 05 שלום, בחרנו ביבי וידה ידה ידה יש לנו אינתיפאדה שלישית!