גורמים המקורבים ללשכת ראש הממשלה ממשיכים לטעון בעקשנות שהמגעים לאחדות וצירוף המחנה הציוני לממשלת נתניהו נמשכים, ובמלוא הקצב. יצחק הרצוג מכחיש את הידיעות הללו בזעם. לזכותו יש לציין כי בשבועות האחרונים הוא הגביר מאוד את ביקורתו על בנימין נתניהו בתחומים שונים, ודרך התבטאותו (גם בעניין ההסתה לפני רצח רבין) מעוררת ספקות סביב האפשרות שיצטרף לממשלה.



יחד עם זאת, הגורמים מתעקשים כי המו"מ, שעליו דווח בעבר כאן ובמקומות נוספים, חי וקיים ונמצא בשלב מכריע שלו. ביום ראשון הקרוב תתקיים ועידת מפלגת העבודה שבה יתווספו 450 צירים (לא נבחרים) מטעמם של הרצוג, יחימוביץ' ובכירים נוספים במפלגה. כפי שדווח בעבר ב"מעריב־סופהשבוע", הרצוג מתכוון בהמשך לנסות להאריך את הקדנציה שלו בכשנה וחצי ולדחות את הפריימריז הצפויים בעבודה עד סוף 2017 (במקום אמצע 2016). אם יצליח במשימה זו, מונחת בפניו הצעה להצטרף לממשלת נתניהו תמורת שבעה תיקים. הוא יקבל את תיק החוץ (עם אפשרות לעבור לביטחון בשנה האחרונה של הקדנציה). בנוסף, יתקבלו תיקי הכלכלה, המשפטים, שיתוף פעולה אזורי ותיקים נוספים.

נתניהו עשוי להכליל את "נאום בר אילן" בקווי היסוד של הממשלה
 
על פי הגורמים הללו, נתניהו יסכים לשינוי קווי היסוד של הממשלה ואולי גם להכללת "נאום בר־אילן" בהם. המחלוקת הייתה ונשארה עתידו של נפתלי בנט, כשנתניהו מהסס. אחד התנאים של הרצוג לכניסה לממשלה הוא שינוי הגנטיקה של הממשלה, קווי היסוד וההתנהלות המדינית. הוא מתעקש על הוצאת הבית היהודי מהממשלה, אך נתניהו מעדיף להשאיר את בנט בפנים כשר חינוך "מוקטן", כשאיילת שקד, שהיחסים בינה לבין נתניהו אינם קיימים בפועל, תיאלץ לוותר על תיק המשפטים.
 

כאמור, הרצוג מכחיש מכל וכל את המידע הזה, שממשיך להגיע בעקשנות מיותר ממקור אחד. בסביבתו טוענים כי זהו ניסיון שקוף של נתניהו לדרבן את אביגדור ליברמן להצטרף לממשלה, או מאמץ של גורמים פוליטיים אחרים להכפיש את הרצוג ולגרום לשחיקה בפופולריות שלו. יחד עם זאת, צריך לשים לב לעובדה שהרצוג אכן מתקדם על פי התוכנית המקורית שפורסמה בזמנו ב"מעריב־סופהשבוע": מוסיף 450 צירים, הולך לוועידה, ובהמשך ינסה לדחות את הפריימריז.
 
אם אכן נתניהו יסכים לוותר על הבית היהודי, להרצוג לא תהיה בעיה להכניס את המחנה הציוני לממשלה. אם נתניהו יתעקש לשמור על בנט בתוך הקואליציה, יהיה להרצוג קשה מאוד לשכנע חלק מעמיתיו להצטרף לממשלה שנשארת ממשלת ימין קיצוני. ההערכה היא כי עתידו של הדיל הזה אמור להיות מוכרע בשבועות הקרובים. נתניהו חושש מאוד לאבד את ה"בייס" הימני שלו ואת המצביעים שנהרו להצביע בעדו מתוך האלקטורט של בנט, אבל באותה מידה הוא חושש ממצבה המדיני המחמיר של ישראל, מהמצב הביטחוני המתערער ומהלחץ הגובר של אירופה וארה"ב. בקרוב, הוא יצטרך להכריע.