יש משהו מעט מקומם במהומה התקשורתית שפרצה סביב החלטת המשטרה להתעמר במארגני המחאה נגד מתווה הגז. לא משום שהמהומה אינה מוצדקת. נהפוך הוא. ההתנהלות הזו של המשטרה ראויה לכל גינוי והמשטרה נוקטת בה מסיבה אחת ויחידה. כי היא יכולה. היא יכולה כי מי שממונים עליה לא סופגים די ביקורת על ההתנהלות שלהם ביומיום, ולכן הם מרשים לעצמם.



אם כך, למה המהומה הזו מקוממת? כי היא צבועה. כי התקשורת, שדשה בסוגיה הזו ביממה האחרונה, לא באמת מתעניינת בעוולות של המשטרה ובחופש הביטוי ובזכות המחאה. היא מתעניינת בכל אלה רק כשזה מתלבש לה על האג'נדה.



לפני עשר שנים חיפשו מתנגדי ההתנתקות בנרות את המהומה התקשורתית הזו. הם חיפשו אותה כשאזרחים נעצרו בקריית מלאכי במעצרי מנע, רק משום שאריאל שרון הגיע אליהם לעיר למחרת, ובמשטרה חשבו שעדיף שהם לא יסתובבו בחוץ כשזה קורה. הם ביקשו אותה כשנערות עוכבו בדרכן לכותל רק כדי ששוטרים יוכלו לחפש בתיקיהן, כדי לראות אם אין שם דבר מה הצבוע בכתום.



הם התחננו לה כששוטרים הגיעו לביקורים ליליים בבתים פרטיים של אזרחים, כדי לבדוק אם יש להם שלטים נגד ההתנתקות. הם שיוועו שתבוא אחרי שאנשים שעמדו לבדם ברחוב עם שלט נעצרו ומצאו את עצמם עם תיק פלילי. הם התפללו שתגיע כשאזרחים הורדו בתל אביב מאוטובוסים שעשו את דרכם להפגנה ברישיון בנתיבות. הם היו מוכנים לשלם בשבילה כשעשרות בני נוער מגוש קטיף עברו הליך קבוצתי של הארכת מעצר משותפת, כאילו היו עדר כבשים זהות.



אבל אז לא הייתה שום מהומה תקשורתית. אז התקשורת חשבה שההתנהגות האלימה והדורסנית והאנטי־דמוקרטית הזו של מערכת אכיפת החוק נעשית בשביל תכלית ראויה של פינוי יהודים מגוש קטיף, ולכן מגלי האתר נשמע קול דממה דקה.



אבל למה ללכת רחוק כל כך אחורה? תראו מה קורה מדי יום בהר הבית. יהודים יכולים למצוא את עצמם עצורים או מורחקים מההר אחרי שהם שחררו גרעפס, רק משום שלשוטר שמלווה אותם זה נשמע כמו הפתיחה לפרק קכ"ב בתהילים. חתן יכול להיעצר ביום חתונתו רק משום שהתכופף והרים חופן עפר שאותו ביקש לקחת איתו כדי לשים על ראשו מתחת לחופה. פעילי הר הבית נעצרים שוב ושוב במעצרי הפחדה שלא מובילים לשום כתב אישום, רק כדי להלך עליהם אימים. מבקרים תמימים מקבלים צווי הרחקה מההר, בלי שיש נגדם בדל טענה למשהו לא תקין שעשו. למה המשטרה עושה את זה? מאותה סיבה שבגללה היא עשתה השבוע מה שעשתה למובילי מחאת הגז. כי היא יכולה.



ומה יקרה החל ממחר? החל ממחר המשטרה תחשוש להוציא שוב צווי הרחקה וזימוני סרק לחקירה לפעילי הגז, ותמשיך לעשות את זה בלי לחשוב פעמיים לפעילי הר הבית. למה? כי כאן היא חטפה בראש מהתקשורת, וכאן היא קיבלה ממנה רישיון להמשיך. כי על פגיעה בחופש המחאה של אנשי הגז יש מחיר ציבורי, ועל דריסת חופש הפולחן של המבקרים בהר הבית אין. וזה, רק זה, מרגיז אותי במהומת האלוהים שפרצה אתמול.