הפיגוע בפריז לא היה מתרחש אלמלא זכו המפגעים למחסה ולסיוע לוגיסטי ואחר מאוכלוסיית המוסלמים המקומית. תופעת הסיוע למפגעים רק תגבר ככל שהאוכלוסייה המוסלמית באירופה תגדל. עקב הילודה הנמוכה והקיטון הטבעי במספרם של תושבי אירופה המקוריים, האוכלוסייה המוסלמית תגדל ותהווה בעוד שנים לא רבות גורם פוליטי חזק המגובה באיום ביטחוני פנימי. כתוצאה מכך, פיגועים מהסוג שחוותה פריז יתרחשו שוב. אלא אם כן אירופה תעשה מעשה.



איני חושב שאירופה תגרש מוסלמים או תדכא את זכויותיהם. אומנם עשוי להתחיל תהליך צמיחה והתחזקות של מפלגות לאומניות שישימו להן למטרה לדכא את המיעוט המוסלמי המתעצם, אך הגלגל לא ייסוב לאחור והאסלאם באירופה יתעצם, גם אם הגירת המוסלמים לאירופה תיעצר עתה, מפאת הריבוי הטבעי הקיים של האוכלוסייה המוסלמית.



נשאלת השאלה: מה לעשות כדי לעצור את הטרור נוכח הגידול באוכלוסייה המוסלמית? אם אנחנו מוציאים מכלל אפשרות פעולות אכזריות ולא ראויות של סילוק מוסלמים אל מחוץ לאירופה או דיכויים, נותרת רק האפשרות הפסיבית – לחזק באורח יוצא דופן את מספר הלוחמים להגנה על ביטחון הפנים באירופה ולשכלל מאוד את אמצעי ההגנה והמודיעין. כל זאת לתקופת ביניים שתימשך שנים רבות, ובה יסתגל המיעוט המוסלמי לערכי הדמוקרטיה האירופיים ולאורח החיים שביבשת.



אם כל זה לא יקרה, אירופה תעבור מהפכה רוויית דם, תישלט על ידי האסלאם ורמת החיים בה תצלול. אירופה נמצאת בדקה ה־90, והיא עדיין במצב של הדחקה. עם זאת, ייתכן שהאירוע האחרון בפריז יהווה קריאת השכמה. אם מדינות אירופה יחלו בחיזוק כוחן בכל הקשור למלחמה בטרור, הרי שתתרחש מהפכה תקציבית. מספר המוסלמים באירופה מוערך היום בכ־50 מיליוני בני אדם. לפי ההערכה הרשמית, רק בצרפת מספר המוסלמים הוא כשישה מיליונים (ולפי הערכה לא רשמית המספר כמעט כפול). כדי לקיים כוח אפקטיבי לביטחון פנים יש לשנות סדרי עולם. יש להקים כוח שימנה לא פחות ממיליון לוחמי ביטחון פנים. הקמת כוח כזה יכולה להגיע לכעשרות מיליארדי יורו. כדי להשתמש בכוח ביעילות, תיאלץ צרפת לשנות חקיקה על מנת שתאפשר מעצרים מינהליים רבים ותיתן גמישות לכוחות הביטחון. "במלחמה כמו במלחמה", קרי – יותר חיים ופחות דמוקרטיה.



אגב, ישראל נמצאת בבעיה דומה, ו"אינתיפאדת הסכינאים" הבהירה זאת. גם כאן יש לחזק את הכוחות הפועלים מול הטרור בעשרות מונים, אם רוצים להגיע למצב בטוח לחלוטין, ואין צל של ספק שלכך יש להגיע, שהרי חיי אזרח ישראלי קודמים לכל. במקביל, ישראל צריכה להיערך למאבק קשה עם איראן, וגם לשם כך יידרשו משאבים רבים. גם על ישראל להתרגל לשינוי סדרי העדיפויות בתקציב ולהעצמת תקציבי הביטחון, פנים וחוץ, לממדים שלא ידענו כמותם. התופעה לא תשתנה גם אחרי הסדר עם הפלסטינים, אם יהיה. כי קיימת עובדה בסיסית, כמו זו שבאירופה, שבשטח קטן – אצלנו בין הירדן לים – מתגוררים ויתגוררו שני עמים שרוצים להתעצם ולצמוח, ושהשנאה ביניהם מקבלת העצמה בבתי הספר וברחוב ויש לה גם ממד דתי.



הקיום של ישראל הדמוקרטית הערכית והקיום של אירופה הקלאסית מחייבים הגנה פסיבית כדי לעבור את המשברים הצפויים. אין ברירה אלא להעצים את הכוחות הלוחמים בטרור ובפוטנציאל הטרור, ולחזק את החקיקה המאפשרת לכוחות הביטחון לפעול ביעילות. להעצמה הביטחונית יש משמעויות כלכליות, ערכיות, חוקיות ואחרות, ויש להפנים זאת, שאם לא כן אירופה תישלט על ידי המוסלמים וישראל תתקשה להתקיים באורח בטוח ושפוי, ורמת החיים בהן תצלול לשפל חסר תקדים.



הכותב הוא תא"ל במיל' וחבר במועצת הביטחון לישראל