ההחלטה להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק משקפת חוסר הבנה לזרמים בחברה הערבית־ישראלית ומעט מאוד שיקול דעת ומחשבה. דווקא כשהתנועה האסאלמית נמצאת בדעיכה והציבור הערבי־ישראלי מרחיק את עצמו מהעימות עם הפלסטינים, באה ההחלטה הזאת ומעלה שוב את קרנה של התנועה האסלאמית, תוך שהיא מאחדת סביבה את הציבור הערבי.



התנועה האסלאמית היא אכן גוף אנטי ישראלי שאחראי לחלק ניכר מההסתה סביב הר הבית, שהציתה את גל הטרור הנוכחי. אבל אם בימיה הטובים הצליחה


התנועה להביא עשרות אלפי מפגינים לעצרות שלה, היום היא מתקשה להביא 10,000.



מסורתית, ועד לפני כמה שבועות, עמדת השב״כ הייתה שלא נכון להוציא את התנועה מחוץ לחוק. אנשי השב״כ הסבירו שעדיף לעקוב אחרי תנועה שפעילותה גלויה ושיש להם מספיק יכולות לטפל במי מחבריה שיעסוק בהסתה או בפעילות בלתי חוקית אחרת. השב״כ גם הסביר במשך שנים שהתנועה האסלאמית, כמו התנועה האם "האחים המוסלמים", מתבססת על אספקת שירותים ציבוריים: גני ילדים, מועדוני נוער, מסגרות לקשישים וכמובן מסגדים. מי שרוצה להחליש אותה, צריך להתחרות בה במקומות האלה: להקים לצד גן הילדים האסלאמי גן ילדים ממלכתי, משוכלל ומצויד היטב. ההורים כבר יידעו לאן עדיף לשלוח את הילדים.



אבל המדינאים דרשו לעשות משהו והשב״כ התאים את עמדתו וסיפק להם חוות דעת שתאפשר להוציא את התנועה מחוץ לחוק. מאז אתמול אפשר לראות איך בבת אחת מתייצב הציבור הערבי לצד חברי התנועה ומעלה אותם על נס. וזה קורה דווקא כשהציבור הערבי בישראל לקח כמה צעדים אחורה והתרחק מהעימות האלים עם הפלסטינים. נכון,



היו לנו שני מחבלים שבאו מקרב ערביי ישראל, אבל נראה שהציבור ברובו מזדהה יותר עם מגמת ההשתלבות בנוסח ראש עיריית נצרת עלי סלאם, מאשר עם הפלגנות וההסתה של השייח' ראאד סאלח. אם מישהו חושב שהוצאת התנועה מחוץ לחוק תפסיק את פעילותה - שיחשוב שוב. כבר אתמול עלה אתר אינטרנט של התנועה תחת שם אחר וברור שהיא תמצא את הדרך לעקוף את החקיקה החדשה. רוח לא עוצרים בסורגים, ואמונה שבלב לא עוקרים בחוקים ובתקנות.



הכותב הוא הפרשן הצבאי של ערוץ 10