סרטון ויראלי שזכה ליותר משלושה מיליון צפיות מציג את פו־פורי, מוצר שמטרתו להילחם בריח שנוצר בעת ביצוע המטלה הגדולה בבית השימוש, ויסלחו לנו אניני הטעם והריח על שהעלינו את נושא הריח הרע. בזמן האחרון דרוש טיפול בריחות רעים מסוגים שונים. נתמקד באחד מן המקרים: ההחלטה של הפרלמנט האירופי לסמן על מוצרים המיובאים מישראל שמעבר לקו הירוק, שהם לא מישראל שמן הצד השמאלי של הקו הירוק.



כדי לנטרל לעצמי את הריח הרע העולה מן ההחלטה הזאת, התבשמתי לחיוב משיחה עם ד”ר יורגן בוהלר, מנכ”ל השגרירות הנוצרית הבינלאומית ואחד מעשרות פעילים נוצרים שחיים בירושלים ומקדישים את חייהם לתמיכה בישראל. מדובר בפעילים שחלקם חיים פה זמן כה רב, שבניהם ובנותיהם נולדו בישראל, למדו בבתי ספר עבריים ושירתו וגם משרתים ומשרתות כרגע בצה”ל, בתפקידים קרביים. לארגון סניפים בכל העולם. בין הפעילויות לאחרונה נזכיר את מכתבו של יו”ר סניף השגרירות הנוצרית הבינלאומית בבוליביה, שמגנה את עמדת נשיא בוליביה מוראלס כלפי ישראל, מכנה את התנהלותו אנטישמית, וטוען ש”ההתבטאויות שלו אינן מייצגות את העם בבוליביה, ובעיקר לא את הנוצרים האוונגליסטים”.



ברוך השם, לנוצרים האלה יש הרבה עבודה בכל העולם בהגנה על העם הקטן שלנו. השבוע יוצא בוהלר לסימפוזיון בפרלמנט האירופי בבריסל, שיתקיים ביום רביעי. הוא אמר לי: “מספר חברי פרלמנט אירופי מסייעים לנו, ביניהם אחד מהולנד ואחר מפינלנד, והם אשר הזמינו את שאר חברי הפרלמנט האירופי לסימפוזיון”. לבריסל יגיע איתו גם הכומר גבריאל (ג’ובראיל) נדאף. לקוראינו שאינם זוכרים מי הוא, כי לא שומעים את שמו כראוי לו בתקשורת, אזכיר כי הוא הכומר הנוצרי יליד הכפר יפיע אשר קורא בהצלחה לגיוס הנוצרים דוברי הערבית לצה”ל. האב נדאף יסביר לאירופים בין היתר שהחוק לסימון מוצרים מן המפעלים הישראליים ישפיע לרעה על הפלסטינים המייצרים את המוצרים האלה.



בוהלר מספר לי מה הוא יאמר בפרלמנט האירופי: “דבר ראשון, החוק הזה איננו חוקתי בהתאם לחוק הבינלאומי, וגם בהתאם לחוקי האיחוד האירופי. זהו חוק מאוד לא מאוזן, לא משתמשים בו נגד מצבים דומים כגון הכיבוש הטורקי בצפון קפריסין, או במרוקו בשטחי הסהרה ועוד דוגמאות. מעולם לא הייתה כל פעולה של הפרלמנט האירופי נגד מצבים כאלה. רק את המדינה היהודית מבדילים. דבר שני, נציג את הנזק לתהליך השלום. בהסכמי אוסלו הוחלט שהגבולות ייקבעו במשא ומתן ורק בהסכמה הדדית בין הצדדים. מה שהאיחוד האירופי עושה עכשיו הוא לומר: זהו השטח של המדינה הפלסטינית, אין על מה לנהל משא ומתן.



נקודה שלישית שנדגיש היא שמי שיסבול מכך זה לא ישראל אלא הפלסטינים. יש לנו נימוקים חזקים. הרבה אנשים באירופה אינם מרוצים מהחוק הזה. אין מדובר דווקא בגיוס מה שאנו מכנים נוצרים ציונים, זהו מקרה שבו לכל חבר פרלמנט אירופי קל לראות שהוא בעצם נגד חוקי האיחוד האירופי עצמו. נתעד את הכנס בבריסל ונעביר את החומרים אל כל התומכים שלנו בכל הפרלמנטים במדינות אירופה כדי לתת להם חומר עזר לקראת סדרת פגישות בברלין, בהלסינקי, בפראג, ארצות שבהן יש לנו הרגשה שהממשלות יקשיבו לנו. לדעתנו זהו חלון הזדמנויות כי אירופה ניצבת עכשיו בפני הטרור הרדיקלי האסלאמי, ויש יותר הקשבה לטיעונינו מאשר לפני כמה חודשים”.



לפעמים, במקום לסבול רק מריחות רעים, טוב להגיע קצת למקומות שעולה מהם ניחוח של תבונה וטעם טוב.