לדעתי שני האישים שהשפיעו באופן הכי משמעותי על שנת 2015 הם מנהיג דאעש, אבו בכר אל־בגדאדי, ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. שני אישים אלה עשו את השימוש המרבי בהתקדמות טכנולוגיית המידע והקומוניקציה למטרות חברתיות: הראשון למען טרור גלובלי והשני למען תקשורת ופתיחות גלובליים.
 
הקרב על יציבות העולם טמון במתח בין שתי תפיסות העולם המנוגדות האלה. מארק צוקרברג שולט על אימפריה. לפייסבוק יש כיום כ־1.4 מיליארד משתמשים בכל קצוות תבל. באמצעות מיזם אינטרנט.קום, פייסבוק מרשתת גם את כל יבשת אפריקה בחיבור אינטרנט. בזכות הרשת החברתית, יותר אנשים בעולם מקושרים זה לזה מאשר אי פעם בעבר. גם אם נעשה שימוש לרעה ברשת, השפעתה העיקרית היא קידום הרב־תרבותיות בעולם והפתיחות החברתית, גם בחברות לא דמוקרטיות. פייסבוק גם תורמת להעצמת האינדיבידואל. לכל משתמש ברשת יש דרכון משלו(ה) בדמות הפרופיל, וכל אדם יכול להביע את דעותיו, עניינו וערכיו מבלי רשות מאף גורם. בפייסבוק יש דמוקרטיה, כל משתמש שווה זכויות לאחר, מבלי קשר למוצא, מין, רמת עושר או דת. הרשת גם מאפשרת יצירת קהילות ערכיות ואינטרסים משותפים, ללא התחשבות בגבולות בין מדינות.
 
צוקרברג עשה וממשיך לעשות הון מפייסבוק. לשם כך הוא הקים אותה. אך הוא גם משנה את הגדרת תפקיד אילי ההון בעולם, כאשר החליט בחודש שעבר לתרום 99% מהונו למטרות חברתיות. השקפת עולמו הליברלית גם באה לידי ביטוי בפוסט שהעלה בזכות שוויון זכויות למוסלמים, בזמן של אסלאמופוביה גואה מבית מדרשו של דונלד טראמפ.
 

מנהיג דאע"ש, אבו בכר אל־בגדאדי הוא הנגטיב של צוקרברג. אל־בגדאדי תרם באופן דרמטי לגלובליזציה של הטרור, הוא עושה שימוש מושכל ברשתות החברתיות (בעיקר ביוטיוב) למטרות של זריעת פחד ושנאה, בקרב אוכלוסיות רחבות בעיראק, בסוריה, בלוב, בניגריה ובאפגניסטאן. הוא טרוריסט בעל שאיפות טריטוריאליות, במסע הצלב שלו (הג'יהאד) למען הקמת ח׳ליפות אסלאמית תחת הנהגתו. ב־2015 הוא מצא את עצמו ואת ארגונו תחת מתקפה אווירית מסיבית מצד מדינות המערב בסיוע בין־ערבי, אך שמר על בסיסו הטריטוריאלי, והחליט לייצא את הטרור לאירופה.

ה־13 לנובמבר ייכנס לספרי ההיסטוריה כתאריך המשמעותי ביותר של 2015, היום בו התבצעה מתקפת הטרור על פריז. אל־בגדאדי ופלוגות הטרור שלו הכניסו את אזרחי אירופה למצב של חרדה, היסטריה ושנאת אסלאם. מטרתו היא לקעקע את הדמוקרטיות המערביות, דרך זריעת פחד ושנאת זרים ומהגרים, מה שמעודד את כוחן של תנועות ימין קיצוניות, כגון החזית הלאומית של מארין לה פן. אל־בגדאדי ניזון מתפיסת עולם של ימי הביניים, מלחמת דת בכל מי שאינו מקבל על עצמו את תפיסת העולם האסלאמית הפונדמנטליסטית הסלפיסטית.
 
צוקרברג ואל־בגדאדי מייצגים את שני הקטבים אשר ביניהם יתנהל העולם של 2016. צוקרברג אינו קורבן של דאעש. הוא תורם לרב תרבותיות, ולקשר שוויוני בין בני אדם. בכך הוא מייצג במידה רבה לטווח הארוך את התשובות להרס ולטרור של דאע"ש.