ישראל זקוקה באופן נואש לארגון שמטרתו תהיה לתקוף את הבערות. אם ארגון כזה יפעל במסירות ובדבקות כמו "אם תרצו", ויתפקד בעיקשות ובנאמנות כמו "שוברים שתיקה" - החברה תחסוך מעצמה הרבה מחלוקות, תתחסן מהרבה שנאות ותמנע מראש הסתות מתלהמות.



הבורות היא אם כל חטאת. היא מולידה מריבות, מרעילה את השיח הציבורי, מזינה גילויי איבה, מרחיבה פערים ומעמיקה פילוגים. כאשר שולטת הבורות, גוברת השנאה ומתעצמת מגמת ההתרחקות. "והוי דן את כל האדם לכף זכות" (פרקי אבות א, ו). ההדגשה בפסוק היא על המילה "כל". אם יודעים ומכירים את האדם כולו, תמיד מוצאים כף זכות.



ארגון "תוקפים בערות" יוכל לעשות הרבה לשיפור היחסים בין דתיים לחילוניים. הבורות שמגלים שני הצדדים בנוגע לאורחות החיים, סדר היום ודפוסי החשיבה של הצד השני גורמת להתנכרות ולשנאה הדדית. ארגון כזה יוכל לספר את האמת על טיב ואופי היחסים בין ממשל הנשיא ברק אובמה לישראל. גם בתחום זה הבורות הפכה מוקד ומקור לרגשות עוינות, ללעג ולזלזול שרבים בישראל חשים ומפגינים כלפי הבית הלבן והעומד בראשו. חילוקי הדעות שהתגלעו בין אובמה לבין נתניהו אינם מבטאים ולא משבשים את הידידות שהבית הלבן נוקט כלפי ישראל.



הארגון יוכל לספר על הסיוע הצבאי והביטחוני שממשל אובמה העניק לישראל, באיכויות ובהיקפים שלא נודעו קודם. אז יתברר לישראלים רבים שאובמה היה וייזכר כנשיא שגילה רגישות ונדיבות לישראל יותר מנשיאים קודמים, כולל אלה המזוהים כידידיה.



ארגון כמו "תוקפים בערות" נחוץ וחיוני ליצירת אחווה ושותפות ביחסים בין ישראל לתפוצה היהודית הגדולה בארה"ב. היקף הבורות של הציבור הישראלי בכל הנוגע להרכב החברתי של הקהילה היהודית בארה"ב, להלכי הרוח ולסדרי העדיפויות שבה, הוא מדהים.



ההוכחה לבורות נחשפה גם בביקורת שהוטחה בנשיא ראובן ריבלין בגלל נוכחותו בוועידת "הארץ" שנערכה בניו יורק, בשיתוף "הקרן החדשה לישראל". מה שישראלים רבים אינם יודעים, או מסרבים לדעת, זה שהקהילה בארה"ב היא פלורליסטית ומורכבת ממגוון קבוצות ופלגים שחיים בשלווה ובדו־קיום. זו קהילה סובלנית ופרוגרסיבית, שמתייחסת בהבנה לדעות שונות. שרבנים אורתודוקסים חיים בה בשלום לצד רבנים רפורמים, על אף אי ההסכמות. קהילה שבה גורמים שהתנגדו להסכם הגרעין עם איראן, חברים באותו ארגון־גג עם גורמים שתמכו בו.



הבורות והנבערות מזינות ומאיצות את תהליך ההתרחקות בין ישראל לחלקים גדולים ביהדות ארה"ב ומרחיקות אותה מאוצר בלום של אהדה ותמיכה. רק כדי לקרב בין שתי הקהילות הגדולות חייב לקום ארגון "תוקפים בערות".