אזרחי אשקלון היקרים. מהיום לא תקבלו ולו שקל אחד מהממשלה. ראש העיר שלכם חשוד באונס, הוא טוען שהיה לו רומן עם כמה וכמה נשים. סדום ועמורה אצלכם, התנהגות לא מוסרית, אסור בשום פנים ואופן לזרוק כסף סתם על חינוך ותרבות עד שהעיר תתקן את דרכיה. הרי בשביל מה להעביר תקציבים לבתי הספר, כל מה שהם ילמדו שם ייהרס.



עכשיו נעבור לתושבי בת ים. ראש העיר לשעבר שלכם הורשע בהפרת אמונים ומרצה עונש מאסר. בית המשפט הטיל עליו קלון. הוא היה ראש העיר שלכם 11 שנים והאופן שבו הוא ניהל את העיר בוודאי חלחל וחדר פנימה אל כל המערכות. ואם המערכות שלכם מושחתות אסור, בשום פנים ואופן, להעביר תקציב לעיר עד שהמערכות יוכיחו שהן נקיות לחלוטין משחיתות. ניתן לכם שנה־שנתיים להתאושש, נערוך בדיקות ואז נחליט אם מגיע לתושבים לקבל סיוע מהמדינה. ומפה נעבור למגזר הדתי. לפני כשבועיים פורסמו תמונות מטרידות מאוד מחתונה שבה נראים כאלה כמוכם דוקרים תמונה של תינוק שנרצח בפיגוע. כמו כן הועבר לנו מידע על כך שבקרב הציבור שלכם ישנן התארגנויות שמטרתן לפגוע באזרחים ישראלים ולהפר חוק. לפיכך יופסקו כל העברות התקציב למגזר. עד שתוכיחו שניקיתם את האורוות, לא תקבלו כסף. במקום שבו אי אפשר לאכוף את החוק המדינה לא משקיעה.



כן, כן, אנחנו לא פראיירים. אנחנו לא ניתן שום דבר למי שמונהג על ידי אנשים לא ראויים לתפיסתנו, למי שבחר במושחתים ובלא מוסריים, למי שבקרבו נמצא רע שהוא אינו מוכן לבער. אנחנו מדינת חוק ונישאר מדינת חוק, אנחנו נחנך את האזרחים שלנו לעשות בחירות נכונות ולא ללכת שבי אחרי כל מיני ארחי פרחי. וכל עוד נודף מהם ולו ניחוח קל של אי עמידה בתנאים שלנו, הם לא יקבלו שום דבר. כלום. מה אמרתם? שלא כולם אנסים? אנחנו לא אמורים להסתובב עם ערכת אונס צמודה ולבדוק דנ"א לכל תושב אשקלון, אנחנו רואים את התמונה הכללית. אנחנו לא מתעסקים בזוטות. אשקלון עיר האונס, בת ים עיר השחיתות, כל המתנחלים מפרי חוק בפוטנציה. מעכשיו יש קריטריונים לקבל את מה שמגיע לכם כאזרחים, ועד שתוכיחו שאתם לא אנסים ומושחתים ומפרי חוק, לא תקבלו כלום. את הבדיקות יערכו לכם השרים לוין ואלקין. תעמדו, בבקשה, בשורה ותתפשטו”.



נשמע לכם נאום מופרך? לא הגיוני? לא בסדר? זה בדיוק מה שאמר השר יריב לוין בשבוע שעבר על המגזר הערבי: “אין טעם להשקיע כסף בתשתיות במקום שבו אין אכיפת חוק וסדר. כל מה שתשקיע ייהרס. לכן המטרה היא לנסות לייצר איזושהי מערכת שתדאג שהכספים יופנו לטובת שיפור אכיפת החוק ולמצב שבו כל השקעה בתשתית תישמר”. כי כשמדובר באזרחים ערבים מותר להכליל, להשתמש בסטריאוטיפים, להתנות. כשמדובר באזרחי ישראל הערבים הכל מותר. ואף יותר.