הקיטון במשאבי משרד החוץ, מול הגידול באתגרי המדיניות וההסברה, מחייב הקצאת כספים לפעילויות הכרחיות ודינמיות בחו"ל על חשבון הוצאות קבועות על נדל"ן. ואולם, הבחירה לסגור דווקא נציגות ישראלית בפילדלפיה שבמדינת פנסילבניה, ארצות הברית, היא טעות קשה.



אין ולא תהיה לישראל בעתיד הנראה לעין בעלת ברית קרובה וחשובה יותר מארצות הברית. אויבינו, שמבינים זאת היטב, מנסים בכל כוחם ותחכומם לתקוע טריז בין ישראל לבין החברה האמריקאית המגוונת והמשתנה לנגד עינינו, ומשקיעים לשם כך את מרב מאמציהם, לאחר שהצליחו להבאיש את ריחנו באירופה ובמקומות אחרים. לכן, גם בימים של עליית כוחות מדיניים וכלכליים חדשים, בעיקר ביבשת אסיה, האתגר המדיני הראשון במעלה כיום הוא לבצר ולהעמיק קשרינו בארצות הברית, ובמיוחד עם העם האמריקאי בשטח. בנוסף, צריך לזכור שכל נציגות ישראלית בצפון אמריקה אחראית על מרחב כלכלי וטכנולוגי גדול ומשמעותי יותר למשק הישראלי מאשר שגרירויות ישראל ברוב המדינות בעולם, כולל מדינות אירופיות. בלית ברירה, עדיף לסגור שגרירויות ישראליות במדינות כמו שוודיה ואירלנד, שמדיניותן ודעת הקהל שלהן עוינות את ישראל מזה שנים רבות ותרומתן לכלכלה הישראלית שולית. לגבי ארצות הברית, לא רק שאסור לסגור שם קונסוליות, אלא יש לפתוח נציגויות נוספות.



לישראל יש כיום תשע קונסוליות בארצות הברית: בניו יורק, פילדלפיה, בוסטון, שיקגו, סן פרנסיסקו, לוס אנג׳לס, יוסטון, מיאמי ואטלנטה. יחד עם השגרירות בוושינגטון, ישראל מכסה את כלל הטריטוריה והאוכלוסייה האמריקאית, המפוזרת ב־50 מדינות האיחוד. שיטת הממשל האמריקאית בנויה על מערכת קשרים חזקה ועבותה בין מקבלי ההחלטות בוושינגטון ובוחריהם ב־435 מחוזות הבחירה שם. בוחרים אלה, על מגוון מוצאיהם ומאפייניהם הדמוגרפיים השונים, אוהדים את ישראל, רואים בה שותפה לדרך ולאינטרסים האמריקאיים הלאומיים. העם האמריקאי הוא הבסיס והיסוד ליחסים המיוחדים והאיתנים בין ארצות הברית לישראל, שהם מרכיב יסודי בביטחוננו. אלא שבשנים האחרונות אנו עדים למסע הסתה אגרסיבי נגד ישראל בקמפוסים חשובים ברחבי אמריקה, ואף לארגונים שם שמכריזים על חרמות נגד ישראל כמו התאחדות האקדמאים ללימודי אמריקה, התאחדות המרצים לאנתרופולוגיה, מועצת הכנסייה הפרסבטריאנית ועוד. הקמפיין הפלסטיני לא נח לרגע, ומה שהצליחו לעשות באירופה ב־30 שנה עלול לקחת הרבה פחות זמן בארצות הברית, בגלל התפתחות האינטרנט, תרבות צריכת התקשורת והרשתות החברתיות. הנציגויות הישראליות בארצות הברית הן קו ההגנה הראשון של ישראל בתחום המדיני וההסברתי ולכן יש לחזקן – בוודאי לא להחלישן.



ראש הממשלה, המכהן גם כשר החוץ, צריך לבטל לאלתר את ההחלטה לסגור את הקונסוליה בפילדלפיה, שם הוא גדל והתחנך. ולא רק זאת: נתניהו, המכיר אולי טוב מכולם את אתגרי הדיפלומטיה של ישראל בארצות הברית המשתנה דמוגרפית ותרבותית, ואץ החשיבות של ארצות הברית לביטחון ישראל, צריך להורות על פתיחת קונסוליות נוספות באמריקה ואפשר להתחיל בדנבר, ניו אורלינס וסיאטל (אם הוא מבקש המלצות). 



הכותב הוא מייסד "האמת על ישראל", כיהן כשגריר ישראל בארצות הברית