רפורמת ליצמן היא עוד צעד חשוב בדרך למהפכה הרפואית בתחום הקנאביס בישראל. הרפורמה מצביעה על המודעות הגוברת לשימוש בקנאביס רפואי כתרופה לחולים בקרב אזרחי המדינה ומשקפת את הווייתם של חוקים במדינה בכך שהיא מאפשרת את החופש לעסוק בתחום גידול הקנאביס ומונעת את המונופול הקיים בשוק של שמונה החברות היחידות בארץ שלהן האישור לעשות זאת. בעקבות השינוי המתהווה תתקיים תחרות הטובה לשוק ולכלכלה, שכן כל אלו שיעמדו בקריטריונים יוכלו לקבל רישיון לניהול חברת גידול קנאביס, לייצור מוצרי קנאביס או לשינוע קנאביס ותוצריו לבתי מרקחת אשר יוקמו בכל רחבי הארץ.
 
עם זאת, זהו רק צעד קטן במהפכה הרוחבית הרצויה והמתחייבת במדינה מתוקנת, שכן יש לפעול בכל האמור ובנושאים נוספים להקלה על החולים במדינה, והדבר יושג רק אם מדינת ישראל תפעל למען החולים בכל התחומים שלהם הם זקוקים, לרבות מתן האישורים לשימוש בקנאביס, כדוגמת שינוי נוהל 106 המהווה מקל בגלגלי המערכת.
 
כיום אנו נמצאים במצב שבו חולים רבים מחכים חודשים ואף למעלה משנה לקבלת אישור לקנאביס רפואי היכול לשמש אותם כתרופה מצילת חיים, ואף על פי שהוכח כי קנאביס יעיל במגוון רחב ביותר של מחלות וכאבים, בישראל השימוש בקנאביס רפואי אושר למספר מצומצם של מחלות בלבד.


אחריות המדינה כסוציאלית־דמוקרטית היא לשמור על הזכויות של האדם במדינתו, לרבות הענקת חופש עיסוק כמתקיים ברפורמה, אך במקרה של הטיפול על ידי הקנאביס הרפואי, גם לדאוג כי הזכות של החולים לקיום בסיסי בכבוד לא תיפגע.

הכותבת היא היועצת המשפטית של העמותה לקנאביס רפואי לחולים בישראל