ימי ממשלת נתניהו הנוכחיים יירשמו בהיסטוריה כימי הז'דנוביזם הבזוי. הז'דנוביזם מזוהה יותר מכל עם סטלין, אותו דיקטטור עלוב שהצעיד את ברית המועצות אל חשכת ימי הביניים, ועם מי שמונה על ידו להיות האחראי לתרבות בברית המועצות, אנדרי ז'דנוב – תרבות הכפופה לאידיאולוגיה השלטונית, תרבות של פיאור השלטון והמנהיג, של אמנות מוזמנת וצנזורה איומה. ישראל 2016 הולכת ומאמצת את הז'דנוביזם ואף משכללת ומתאימה אותו למידותיה חסרות התרבות של מנהיגיה הרדודים. אין בושה, אין כלימה. באמצעים חוקיים מנסים גורמים שונים לכפות אינדוקטרינציה על אזרחי ישראל.



פתאום קם בבוקר חבר כנסת ומגדיר מיהו יהודי ומהי השבת של כולנו. הוא קובע שתל אביב אינה יהודית דייה, אפילו אפיקורסית, רחמנא ליצלן. כך ח"כ זוהר כמצוטט ב“דה־מרקר": “תל אביב מתנהלת כמו מדינה בפני עצמה... היא לא חלק ממדינת ישראל, היא משהו נפרד לגמרי. עיר שנוגדת את כל מה שקשור לרעיון היהודי במדינה". מעניין לדעת איך זוהר קובע שהעיר נוגדת את כל הקשור לרעיון היהודי במדינה? מהו בדיוק הרעיון היהודי במדינה? הרעיון ההלכתי?
 
ח"כ זוהר רוצה את תל אביב כבני ברק. יהודי, על פי זוהר, זה לא הסטטוס קוו הנהוג בישראל מאז כינונה ועד היום אלא הפיכתה של ישראל לתיאוקרטיה: “הדבר הראשון שצריך לקרות כדי שתהיה יהודי זה שאמא שלך תהיה יהודייה. אבל לכל עם שרוצה לשמור על עצמו להמון שנים יש מסורת, יש דרך, יש עקרונות. אם אתה מאבד אותם, אתה גם הופך להיות לא עם אלא משהו אחר". הבעיה היא שזוהר אינו מסביר מה משמעות הביטוי “משהו אחר".
 

היות שאיני תל אביבי, אומר זאת כך: יש בתל אביב המוני תושבים שהם הרבה יותר יהודים מהיהודי וחבר הכנסת המכנה את תנועת ההשכלה אסון. יש בתל אביב יהודים רבים שאינם נוהגים לפי היהדות של זוהר, אך תעודת הכשרות ליהדותם היא אותו מספר מקועקע על ידם על ידי מי שהגדירו מיהו יהודי הכי טוב. יש בתל אביב תושבים רבים שתרמו ליהדות ולתהילתה מה שזוהר לא יתרום לעולם.
 
עוד ליברל ידוע שכיכב לאחרונה הוא שר החינוך. נכון, לא הוא פסל את הספר “גדר חיה" אלא אנשי משרדו. הוא רק נתן גיבוי להחלטה. ראוי להזכיר לו ולעובדיו את דברי אחד הסופרים היהודים המוערכים בתולדות האנושות – איליה ארנבורג, שהתייחס לז'דנוביזם ולניסיון הבוטה של שלטונות ברית המועצות להתערב בנעשה בתרבות: “סופר אינו מכונה... סופר כותב משום שהוא חייב לספר לאנשים משהו מעצמו, מפני שהוא אחוז בקדחת הספר, משום שראה אנשים, אירועים ורגשות שהוא מוכרח לתאר". בנט וחברי המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך פוסלים את קביעת ארנבורג. הם יודעים טוב יותר מה טוב לעם ומה רע, מה יקרא ומה אסור לו לקרוא. זהו הז'דנוביזם במלוא כיעורו. לדאבון הלב, חלקים רבים מאוד בציבור בישראל תומכים בעמדה זו. 
 
אגב, יהודי וציוני זה גם לשרת בצה"ל. ייטיב ח"כ זוהר לבדוק כמה תושבי תל אביב שירתו ומשרתים בצה"ל לעומת אלה שזוהר משמש להם פה בהצעותיו ההזויות. ועוד לא הזכרנו את מירי רגב, איילת שקד, מוטי יוגב, בצלאל סמוטריץ' ודומיהם. יש למה לצפות. 
 
הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי