במערכת הביטחון יש כעס על דבריו של שר האנרגיה והתשתיות יובל שטייניץ היום (שבת) בשבת תרבות בבאר שבע, שבו חשף פרטים שעלולים לגרום למשבר ביחסים עם מצרים. שטייניץ אמר כי "בין ישראל למצרים יש שיתוף פעולה בטחוני טוב וכי פעילות מצרים לפגיעה במנהרות והצפתן נעשית במידה רבה לבקשת ישראל".



שיתוף הפעולה הביטחוני בין שתי המדינות הוא אחד הנושאים הרגישים ביותר של מערכת הביטחון. הצנזורה אוכפת אותו ללא רחמים על כלי התקשורת בישראל. עיתונאים ופרשנים לענייני צבא וביטחון מוצאים עצמם כל יום בוויכוח על קוצו של יוד עם הצנזורים על טקסטים בנושא זה. לעיתים הצנזורה אף פוסלת לתקשורת ידיעות שנסמכות על פרסומים בחוץ לארץ. בתדרוכים לעיתונאים מדגישים פקידים וקצינים במערכת הביטחון כי הרגישות והקפדת היתר, גם במחיר חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת, נעשים לבקשת מצרים.



ממשלתו של הנשיא עבד אל פאתח א-סיסי רגישה ביותר לכל פרסום על הקשר שלה עם מערכת הביטחון בישראל. דוברים של האופוזיציה במצרים וכלי התקשורת שלהם מאשימים שוב ושוב כי הנשיא א-סיסי הוא בעצם "משתף פעולה" של ישראל. כעת בא שר בישראל ובהבל פיו נותן רוח גבית למתנגדי השלטון בקהיר וכלים לנגח את הנשיא א-סיסי.



השאלה האם מה שאמר השר שטייניץ הם נכונים או לא – והם אינם מדויקים - אינה רלבנטית.



מצרים תחת הנהגתו של א-סיסי אינה זקוקה לדרבון מישראל כדי להרוס את המנהרות שבין עזה לסיני. היא עושה זאת לא בגלל בקשותיה של ישראל, אלא משום שהיא רואה בכך אינטרס לאומי. בעיני ממשלת מצרים, חמאס, שהוא השלוחה הפלסטינית של תנועת האחים המוסלמים שהוצאה אל מחוץ לחוק ובכיריה הושלכו לבתי כלא, הוא אויב שיש להיאבק בו. ממשלת מצרים מאשימה השכם והערב את חמאס כי הם מסייעים ומקיימים קשר עם הטירוריסטים של "מחוז סיני" של המדינה האסלאמית.



שיתוף הפעולה בין ישראל למצרים מושתת על האינטרסים המשותפים של שתי המדינות, מאבק בחמאס ובטרור בסיני. אך מוטב היה שהשר שטייניץ היה מפגין אחריות וריסון.



אך כנראה ששרים בממשלה ופקידים בכירים אינם יכולים להתאפק והם לוקים כמעט מדי שבוע בתסמינים של מחלה קשה שיאה לה השם 'פטפטת שבת תרבות'. לפני זמן מה עשה זאת גם בבאר שבע ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד, שחשף כי מטוסי קרב רוסיים חודרים למרחב האווירי של ישראל וכעת הגיע תורו של השר שטייניץ לפטפט עצמו בלי דעת.