את הרפורמים, יהודים אוהדי ישראל ותומכיה המסורים, מגנים ודורשים להחרים. אבל נוכחותו בירושלים של אדמו"ר חסידי אנטי ישראלי ואחד משני המנהיגים של חסידות סאטמר, האויבת הגדולה של מדינת ישראל, עוברת בשתיקה ע"י מנהיגי הציבור החרדי. 

החלטת הפשרה בעניין תפילת הנשים הרפורמיות ברחבת הכותל המערבי עוררה גל של תגובות נזעמות וגינויים גורפים נגד התנועה הרפורמית. אישים אורתודוקסיים אדוקים, הרב הראשי האשכנזי ורבני הציונות הדתית גילו אחדות חריגה במחאתם נגד התנועה הרפורמית. אחדים מהם התחרו ביניהם בקיצוניות וחריפות הגידופים נגד הנשים הרפורמיות. "צריכים להשליך אותן לכלבים", אמר חבר הכנסת מטעם יהדות התורה מאיר פרוש

אבל ביקור בירושלים של האדמו"ר הרב שלמה לייב טייטלבוים, אחד משני המנהיגים של חסידות סאטמר, השומרת בקנאות על אש השנאה למדינה הציונית לא עורר שום תגובות. האדמו"ר בא לירושלים כדי להעניק סיוע כספי מיוחד למוסדות תורניים כפרס ועידוד פיננסי למוסדות שמחרימים את מדינת ישראל ושאינם נוטלים חלק מתקציבי המדינה.

העדה החרדית, ארגון הגג של המוסדות האנטי ציוניים, ניצלה את ביקורו של הרבי הקנאי מויליאמסבורג וקיימה אירוע חגיגי בירושלים. הרבי מסאטמר איננו מסתפק בהשמצת מדינת ישראל ובתעמולה ארסית נגד כל מה שמסמל אותה, פעילות שהוא מוביל באופן עקבי ומוקפד במקום מושבו בשכונת וויליאמסבורג בניו יורק. הוא בא לירושלים במטרה להזין, לחזק ולעודד מוסדות אנטי ציוניים.

מלחמת אחים בסאטמר


הפעם הכניס תחת כנפיו את הפלג הליטאי הקיצוני בירושלים בהנהגת הרב שמואל אוירבך, הלוחם נגד הליטאים של בני ברק. אין איש מתאים יותר להשתלב במחלוקות ובמריבות פנימיות במחנה החרדי בארץ מאשר הרב שלמה לייב טייטלבוים.

מאז פטירת האדמו"ר מסאטמר הקודם, רבי משה טייטלבוים לפני עשר שנים, חסידות סאטמר מפולגת ושסועה בין שני מחנות עוינים ומתחולל בחסידות מלחמת אחים, פשוטו כמשמעו. שני האחים, בניו של האדמו"ר הקודם, הבכור הרב אהרן והרב שלמה לייב טייטלבוים פילגו את החסידות, אינם מדברים איש עם אחיו, ובין שני המחנות הנצים שבראשותם מתנהלת מזה שנים ממלחמת השמצות והכפשות מכוערת. 

איבתה של חסידות סאטמר למדינת ישראל ידועה ומוכרת. אבל איך זה, שהחלטת פשרה בנוגע לכותל "הקפיצה" את ראשי ועסקני הציבור האורתודוקסי
והוציאה מקרבם גידופים גורפים נגד התנועה הרפורמית ודרישה להחרימה. אבל מעורבות אנטי ישראלית מצד אדמו"ר קנאי ועוין מוצהר לישראל לא 
הניבה שום תגובה, שום מחאה, שום ביטוי של הסתייגות – גם ואפילו לא מצד רבני התנועה הציונית הדתית המתיימרים להיות נוטרי כבודה של ארץ ישראל.
 
את התנועה הרפורמית, הכוללת מיליון וחצי יהודים, שרובם המכריע אוהדים את ישראל, רבנים ואישים אורתודוקסיים מבקשים להחרים. את הנציג הבכיר של
חסידות סאטמר, המנהיג הרוחני של רבבות יהודים שחונכו על שנאת מדינת ישראל ומתהדרים בגאווה בהתנכרותם למדינה, רבנים ואישים אורתודוקסיים בארץ כיבדו.