הרכב הצבאי שנשרף בקלנדיה
הרכב הצבאי שנשרף בקלנדיה
מבחינת החוק, שכן מחנה הפליטים נמצא בכלל בשטח שליטה ישראלי, למרות שהוא ממוקם מעבר לגדר ההפרדה.

גם הפעם התחקיר הראשוני מעלה כי החיילים נכנסו לתוך מחנה הפליטים בשוגג בגלל הטעיה של אפליקציית הוויז. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. מאז החל גל הטרור הדבר קרה כמה פעמים בכמה מקומות בגדה, אולם בכל המקרים זה נגמר בכניסה של שוטרים פלסטינים לחילוץ החיילים. באחד המקרים נכנסו שתי חיילות לכפר הפלסטיני בית ליד לאחר שכיוונו את אפליקציית הניווט למחנה בית ליד בשרון.

הדרך לפתור את בעיית הניווט השגוי הוא באמצעות הגדרה בתוך האפליקציה, על ידי סימון בהגדרות שלה "הימנע מאזורים מסוכנים לנסיעה וכן שטחי
A, B, אליהם הכניסה לישראלים אסורה על פי החוק". ההגדרה הזו באפליקציה תמנע בדיוק מקרים כמו כזה שהתרחש הלילה. המציאות מלמדת שלא מספיק להטיל את אחריות ההגדרה על המשתמש, וצה"ל חייב עוד היום לדרוש מחברת וויז להגדיר כברירת מחדל את האופציה להימנע מכניסה לשטחים מסוכנים למפעילה בשטח ישראל.

בסיכומו של בוקר אולי נושמים לרווחה, אבל דווקא על רקע התבטאויות מהצד הישראלי על כך שהרשות הפלסטינית לקראת קריסה בגלל סיום עידן אבו מאזן, בישראל חייבים למצוא את הדרך לטפל במחנה הפליטים קלנדיה שממנו יוצא לא מעט טרור, כמו למשל חוליית הטרור שרצחה בפיגוע ירי במעיין עין בובין את דני גונן ז"ל בגל הטרור הנוכחי, לאפשר למנגנוני הביטחון הפלסטינים להיכנס ולפעול בו, או להכניס כוחות ישראלים לניקוי השטח שהפך למעוז טרור קטלני וחסר רסן.