הניצחונות של הילרי קלינטון ודונלד טראמפ ב"סופר טיוזדיי" העניקו להם יתרון גדול לקראת הוועידות של שתי המפלגות וקירבו אותם למינוי הנכסף 


כמועמדי מפלגותיהם לנשיאות 2016.



אבל קיים הבדל מהותי בין שני הניצחונות. קלינטון היא חלק בלתי נפרד מממסד המפלגה, טורחת להפגין את תמיכתה בנשיא ברק אובמה ובכירים דמוקרטים ישמחו לסייע לה לקדם את סיכוייה להשיג את מינוי המפלגה לנשיאות. בצד הרפובליקני, ממסד המפלגה מבועת, מבוהל, ומסויט מהתקדמותו של טראמפ למינוי. טראמפ לא מחמיץ שום הזדמנות להפגין את העוינות שלו לממסד.



להילרי קלינטון לא יהיה מעתה יריב שמאיים באופן רציני על סיכוייה לזכות במינוי המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. דונלד טראמפ עשק את שני יריביו והשאיר אותם רחוק יותר מהמינוי הנכסף. אבל בעקבות ניצחונותיו בסופר טיוזדיי הוא עודד, רענן והעצים סופר-יריב ואויב רציני - צמרת המפלגה הרפובליקנית.



ברני סנדרס המתמודד מול הילרי קלינטון לא נראה כמי שמתרגש יתר על המידה מניצחונותיה של קלינטון ואיננו מתכונן לפרוש מהמירוץ. להיפך, בקופת הקמפיין של סנדרס מופקדים מיליוני דולרים שיאפשרו לו להמשיך במירוץ. מחמיאה לסנדרס הפופולריות שהוא בנה בקרב צעירות וצעירים שהטפותיו לשוויון והבטחותיו לפעול לחינוך גבוה חינם מלהיבים את הדור הצעיר המתכונן להצביע בפעם הראשונה.



לפי הערכת פרשנים, סנדרס יישאר במירוץ וימשיך בהופעותיו בפני קהל הצעירים. אבל לסנאטור מוורמונט, שאמנם רשם הישג יפה באיווה, לא היה עד היום ניצחון מרשים ומשמעותי וגם לא נראה כזה באופק. אם הילרי קלינטון לא תעשה שגיאה ולא תמעד במהלך כושל בהמשך המירוץ המינוי כמעט מונח בכיסה.



דונלד טראמפ, כצפוי, צוהל ומשתחץ מהישגים שצבר ב'סופר טיוזדיי'. גם בלי הניצחונות האחרונים טראמפ התנהג כמי שמינוי המפלגה הרפובליקנית לנשיאות מובטח לו. עכשיו יתנהג כמי שכבר קיבל את מפתחות הבית הלבן ומתכונן להשתקע בוושינגטון. אבל שמחתו מוקדמת מדי. מספר הצירים שקיבל בבחירות הלילה הוא לכל הדעות מרשים – אם כי לא מבטיח לו סופית את המינוי.



שני יריביו המרכזיים לא נראים טוב במיוחד אחרי ה'סופר טיוזדיי' וזאת לשון המעטה. טד קרוז יכול להתנחם בניצחון שנחל במדינת מגוריו, טקסס. אבל לפי הערכות הרווחות, לא מצפות לו בשורות טובות בבחירות המוקדמות המתקיימות ב-5 וב-15 במארס בשורה של מדינות גדולות ומרכזיות.



מרקו רוביו עוד לא זכה עד עתה באף הישג אלקטורלי משמעותי. המבחן הקריטי מצפה לרוביו בבחירות המוקדמות בפלורידה ב-15 במארס. אם לא יצא בניצחון מהמבחן במדינת מגוריו, ייווצר סימן שאלה גדול על המשך הקמפיין של מרקו רוביו.



אבל מהתבטאויות חריפות, בוטות וגורפות בגנות טראמפ שפורסמו בימים האחרונים מפי ומטעם בכירים רפובליקנים, חלקם מחוקקים חשובים ומשפיעים, מתברר כי הסיכוי שהמיליארדר יזכה במינוי המפלגה לנשיאות לא רק טורד את מנוחתם, אלא הפך לצרה מבעיתה ונתפש כחרב המתהפכת מעל המפלגה.


ההישגים שצבר טראמפ בסופר טיוזדיי רק הגבירו את הקולות במפלגה המתנגדים לטראמפ והעצימו את הרצון והשאיפות למנוע ממנו את המינוי לנשיאות.