תוצאות הבחירות בשבת היו עבור המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, עקיצה כואבת יותר משציפה, אבל עדיין נסבלת. עבור הילרי קלינטון, הישגיו של ברני סנדרס בנברסקה ובקנזס היו מכה חלשה בכנף שלא תסיט את מסלולה לניצחון. מי שנחשפו במלוא עליבותם, מבוישים ונתונים במלכודת בלי מוצא נראה לעין, הם מנהיגי המפלגה הרפובליקנית, שהצליחו אם לא לבלום לגמרי אז לפחות לעכב את שעטת האמוק של טראמפ למינויו כמועמד המפלגה לנשיאות. אולם, למגינת לבם, מי שניצח בבחירות בשבת היה הסנטור מטקסס טד קרוז, שנוא נפשו של ממסד המפלגה. אנשי הממסד משתוקקים להיפטר מדונלד טראמפ, אך קיבלו במקום את דמותו הבלתי נסבלת של טד קרוז.
 
הילרי קלינטון קטפה הישג משמעותי מבחינת היקף הצירים שקיבלה בניצחונה הגורף (פער של כמעט 50% לטובתה) במדינת לואיזיאנה, שבה התקיימו פריימריז מלאים שמבטאים את כוחו ומעמדו של המתמודד הרבה יותר מאסיפות הבחירות, שבהן ניצח בשבת ברני סנדרס. לכן, להישגיו של הסנטור מוורמונט אין משמעות מעשית שחיזקה את סיכוייו לנשל את הילרי קלינטון ממינוי המפלגה לנשיאות, שכמעט מונח באמתחתה.
 

ישחק הזקן לפנינו


במתחם הרפובליקני זיהו גם את מצבו של טד קרוז. לקרוז יש הישגים אבל הם אינם מקרבים אותו להשגת מינוי המפלגה לנשיאות. רשימת המדינות שבהן ניצח טד קרוז הגיע לשש, לעומת 11 מדינות שבהן ניצח טראמפ. ההישג של קרוז הוא שהוא נחשב מעתה ליריב המרכזי של דונלד טראמפ - הישג יפה אם זוכרים שהמרוץ הרפובליקני התחיל עם 17 מתמודדים. עם זאת, קרוז עדיין רחוק מלהיחשב לאיום ממשי נגד טראמפ או לכוח שיכול ומסוגל לבלום את "נוהל חניבעל" שטראמפ מפעיל בריצת האמוק שלו להשגת המינוי לנשיאות. חתך האוכלוסין והנוף הדמוגרפי במדינות שבהן יתקיימו בחירות מוקדמות בשבועות הקרובים אינם מבשרים טובות לטד קרוז, בלשון המעטה.


על דונלד טראמפ נאמרו דברים רבים, אך לא שהוא פשוט בור. ההישגים של טד קרוז, ובמיוחד ההישג המפתיע במדינת מיין, דיכדכו מעט את מצב רוחו של טראמפ, שנראה נזוף ושפוף בנאום שנשא בפאלם ביץ' לאחר שנודעו תוצאות הבחירות. הבעיה של טראמפ היא שמעתה עליו לצבור ניצחונות בבחירות המוקדמות, ובמיוחד במדינות הגדולות והמרכזיות שבהן יתקיימו בחירות ב-15 במרץ. כל כישלון שיספוג מעתה לא רק יחליש את מעמדו כמועמד מוביל אלא יחזק את ההתנגדות למועמדותו, יזין ויעצים את המאמצים למנוע ממנו את המינוי.
 
בנאום ניצחון שנשאה בהופעתה במישיגן, הילרי קלינטון כמעט שלא התייחסה לברני סנדרס. גם ממסד המפלגה הדמוקרטית כמעט מתעלם ממנו. כסנטור, סנדרס גאה בתוארו ומעמדו הרשמי כעצמאי ואף פעם לא טיפח במיוחד יחסים עם ראשי המפלגה הדמוקרטית. הם, מצדם, לא תוקפים אותו ואינם מתפעלים במיוחד מהישגיו. אצל רובם מנוי וגמור כי הילרי קלינטון תהיה המועמדת לנשיאות. כפרפרזה על הפסוק "ישחקו הנערים לפנינו" - היחס כלפי סנדרס מצד ממסד המפלגה הוא "ישחק הזקן לפנינו".