הלילה (רביעי) התקיימו פריימריז של המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית. במירוץ הרפובליקני, רכבת האקספרס של דונלד טראמפ ממשיכה לדהור. בצד הדמוקרטי, ההישג של ברני סנדרס במישיגן הוא פגיעה בהילרי קלינטון אבל בהחלט לא אנושה וודאי שלא אחת שמפחיתה באופן רציני את סיכוייה למינוי הנכסף של המפלגה לנשיאות. אלו המסקנות העולות מתוצאות הבחירות המוקדמות שהתקיימו הלילה במיסיסיפי ובמישיגן. בשתי מדינות נוספות, איידהו והוואי ההתמודדות הלילה היא רפובליקנית בלבד. 



במיסיסיפי ניצחה קלינטון בהפרש עצום והבטיחה לעצמה את 41 הצירים שמדינה זו תשלח לוועידת המפלגה ביולי. הנצחון במיסיסיפי מדינת הדרום היא הוכחה נוספת לתמיכה הגדולה ולמאגר ההצבעה החזק שיש לקלינטון בקרב המצביעים השחורים. ברני סנדרס השקיע באחרונה מאמצים לנגוס מבסיס התמיכה שיש לקלינטון בקרב השחורים, אך כנראה בלי הצלחה. נצחונו של דונלד טראמפ במיסיסיפי והפער המשמעותי שהשיג במדינה זו מול יריביו טד קרוז ומרקו רוביו מוכיחים כי טייקון הנדל"ן ממנהטן הצליח למצוא מסלול ללבם של מצביעים בדרום - זאת למרות המתקפה המסיבית נגדו שמובילים באחרונה בכירים רפובליקנים.



לתוצאות הבחירות במישיגן משמעות רבה יותר למתמודדים בשני המירוצים. מישיגן היא מדינה חשובה, ונמנית עם המדינות שלתוצאות הבחירות בהן עשויה


להיות השלכות על תוצאות בבחירות במדינות אחרות. ההישג של ברני סנדרס במישיגן גם אם הוא דחוק ביותר ובפער של שני אחוזים (50% לסנדרס, כ-540,000 הצבעות, מול 48% לקלינטון, כ-520,000 הצבעות), הוא ביטוי למשבר הכלכלי המעיק על מדינה זאת בשנים האחרונות במיוחד מצוקת תעשיית המכוניות בדטרויט. ברני תקף את קלינטון על תמיכתה בהסכמי סחר שארה"ב חתמה עם ארצות אירופיות וניצל את דעות המומחים שהסכמים אלה פגעו במפעלי התעשיה הפזורים במדינת מישיגן. מה שסייע לסנדרס לגבור על קלינטון במישיגן זה גם האחוז הגבוה של סטודנטים במוסדות החינוך הגבוהים במדינה שרובם הגדול אוהדים את סנדרס בגין הטפתו ללימודים חינם בקולג'ים.



התוצאות שהושגו הלילה הן חשובות, אבל בשום פנים אינן בעלות השפעה משמעותית על סיכויי המתמודדים להשיג את המינוי למועמדות לנשיאות. המבחן האמיתי למתמודדים במיוחד במירוץ הרפובליקני יהיה בבחירות המוקדמות שיתקיימו ביום שלישי הבא במדינות כמו פלורידה, אוהיו ומיזורי.