ההחלטה לבטל את מינויו של תא"ל אופק בוכריס לתפקיד ראש חטיבת המבצעים של המטכ"ל היא החלטה טכנית, אולם קשה מאוד שלא לנתק אותה מהתזמון. רגע אחרי בדיקות הפוליגרף למעורבים, כשאף אחד לא יודע את התוצאות של הבדיקות, ורגע לפני העימות הצפוי בין הקצין הבכיר לבין א', מי שהייתה הרל"שית שלו כשהיה מח"ט גולני.

גורם צבאי בכיר הסביר היום (חמישי) כי באמת מדובר בהחלטה טכנית, או כפי שהוא כינה זאת: "יישום פקודות צה"ליות". עבירות חמורות כאלו, שנחקרות על ידי המשטרה הצבאית החוקרת הן לא עבירות שיש להקל בהן ראש. נושא עבירות מין בצה"ל הוא נושא חמור ומטופל בשני הליכים, פלילי ומשמעתי. אולם התזמון משאיר טעם מר, ולא משנה כמה יוכחש הקשר בין תוצאות החקירה לבין המציאות, תא"ל אופק בוכריס הפסיד בקרב הראשון ומאבד את תפקיד חייו שהיה יכול להוביל אותו עד לכיסא מכובד במטכ"ל של צה"ל.

רק אם יצליח לזכות בניקוי שמו באופן מוחלט מכלל התלונות, יוכל תא"ל בוכריס לחזור ולהתמודד בעתיד על תפקיד בכיר. בעשרת הימים האחרונים מאז התפוצצה הפרשה, זוכה בוכריס לתמיכה חסרת תקדים מהחברה ומהרשת. עצומה שעליה חתמו אלפים, עמוד תמיכה בפייסבוק שגם עליו חתמו אלפים, ובכירים ופקודים ואפילו ח"כ שהביעו תמיכה למרות שחלק מהם מעולם לא פגשו בו.


הפרשה שפגעה ב-29 שנה של קריירה מפוארת



תא"ל אופק בוכריס הפך עם השנים, בזכות, לסמל של ציונות, מודל לחיקוי וסמל של לוחם ללא חת, גיבור ישראל של ממש. היום החליט הרמטכ"ל לבטל לו את המינוי לראש חטיבת המבצעים ולהאריך את השעייתו בעוד שלושים יום ובעצם החליט הרמטכ"ל להשעותו עד סיום החקירה שכן חטיבת המבצעים במטכ"ל לא יכולה יותר להמתין לאופק בוכריס.

מדובר באחד התפקידים החשובים בצה"ל וכרגע הוא תקוע בגלל הפרשה. אופק היה אמור להחליף את תא"ל אהרון חליווה שהיה אמור לעלות כבר לדרגת אלוף ולהיכנס למפקד אגף הלוגיסטיקה בצה"ל שבקרוב יאוחד עם מז"י ויקצץ תקן נוסף במטכ"ל. ברגעים אלה כבר מתקיימים הדיונים למציאת מחליף ראוי לבוכריס. בשלב הביניים של הפרשה הצליחה פקודה צה"לית קרה והכרחית לקיומה של חברה מתוקנת, לפגוע בסמל שאופק בוכריס זכה לו במשך 29 שנה של קריירה מפוארת.

אולם חובה להדגיש שלצד כל הסופרלטיבים שהוצמדו לתא"ל אופק בוכריס וההחלטה הדרמטית, אין קשר בין תוצאות החקירה לבין החלטת הרמטכ"ל לבטל את המינוי שלו ולהשעותו עד לסיום החקירה.