מלאניה טראמפ, רעייתו של דונלד טראמפ, הייתה פעם דוגמנית־על. בין היתר, היא דגמנה הלבשה תחתונה והצטלמה בעירום חלקי. כל זה לא היה הופך לסיפור גדול אילולא דקה וחצי לפני הפריימריז ביוטה התפרסמה תמונה שלה, שוכבת על הרצפה ועטופה בפרווה בלבד, בכיתוב “זאת הגברת הראשונה של ארצות הברית? אם אתם רוצים למנוע זאת הצביעו לקרוז”. התמונה התפרסמה בקבוצת פייסבוק של נשים מורמוניות והפכה ויראלית, אבל טראמפ טען שמי שעומד מאחורי הפרסום הוא טד קרוז עצמו.



לכאורה מדובר במשהו קטן ולא ראוי להתייחסות. התמונה צולמה לפני כ־15 שנה, היא כבר הופיעה בראיון שערכה ברברה וולטרס עם בני הזוג, ואיש לא ניסה להסתיר את עברה של הגב’ טראמפ. ההפסד של טראמפ ביוטה היה צפוי, הוא יכול היה להמשיך את הקמפיין כרגיל. אבל בכל זאת – דונלד הוא לא הטיפוס הסולידי שעובר לסדר היום ומבליג.
 
התגובה האלימה לא איחרה להגיע. בציוץ שפרסם בטוויטר הבהיר טראמפ לקרוז שהוא יוציא לרעייתו היידי את המיץ. קרוז, שלא יכול היה להישאר אדיש, הבהיר לטראמפ ש“אם אתה רוצה להתעסק עם מישהו תתעסק איתי, היידי היא לא בליגה שלך”. טראמפ לא היה צריך יותר. “להיידי קרוז יש סודות” הוא צווח, ובכך רמז לדיכאון שממנו סבלה הגב’ קרוז ולמעורבותה בפרשת גולדמן סאקס.


התקשורת האמריקאית עטה על הקרב המכוער והצהוב כמוצאת שלל רב. את מי מעניינת עמדתו של מי שרוצה להיות נשיא בתחום יחסי החוץ כשאפשר להתעסק בצורתן החיצונית של נשות המועמדים. אנחנו אומנם פוליטיקלי קורקט, חלילה לנו מלדבר על מראה, משקל ומידות, אבל היי, כאן מדובר בסיקור רציני של פריימריז, אז אנחנו לא נשאל מי יותר יפה, היידי או מלאניה. אנחנו רק נצטט את טראמפ שאומר שהבעיה של קרוז היא שאשתי יותר יפה מאשתו.

לפעמים נדמה שקרב הרעיות, שמאפיל על כל נושא אחר, אפילו מקל על התקשורת האמריקאית. סוף־סוף אפשר לזרום בכיף עם תופעת טראמפ במקום לנסות ולפצח את החידה. שלא תהיינה אי הבנות, דונלד טראמפ משחק בתקשורת האמריקאית והופך אותה לבדיחה. הוא עושה בה שימוש מדהים תוך כדי שהוא מאשים אותה בחוסר הגינות כלפיו, מטלטל אותה מתוך ידיעה והבנה שהוא זה שמביא רייטינג. במערכת הבחירות הנוכחית צופים בעימותים פי שניים ושלושה אנשים מאשר בבחירות קודמות. הם באים לראות את דונלד טראמפ. בכל סוף יום, לקראת שתים עשרה בלילה, מקפיד טראמפ לצייץ איזו אמירה שמכתיבה את סדר היום התקשורתי של מחר. במחי ציוץ האיש הופך כל דלעת לכרכרה. עד עכשיו התקשורת האמריקאית עוד ניסתה, איכשהו, להוציא מהאיש משהו קצת יותר עמוק מ“נהדר”, “נפלא” ו“נורא”, שלוש המילים החביבות עליו. ברגע שעלה נושא הרעיות אפשר להפסיק להתאמץ. זה קל, מצטלם נפלא, מצחיק ודוחה גם יחד. ואם אפשר לעטוף את זה בדיון עאלק עמוק על מיזוגניות, אז בכלל הסתדרנו לא רע.
 
הפריימריז הרפובליקניים ימשיכו להאפיל על הדמוקרטיים. טראמפ ימשיך במניפולציות התקשורתיות שהפכו אותו למועמד המסוקר ביותר. לא משנה שהקרב בין ברני סנדרס והילרי קלינטון הוא מהמרתקים אי פעם בפריימריז. כולה עקרונות, אנחנו מעדיפים פרווה.