במערכת הביטחון ממשיכים לעקוב מרחוק אחר ההתפתחויות הביטחוניות, נוכח חיסולו של רמטכ"ל חיזבאללה, מוסטפא באדר א-דין, ביום שלישי בשבוע שעבר. גורמים בישראל מדגישים כי לישראל אין עניין להתערב בנעשה מעבר לגבול, בטח כאשר מדובר בלחימה שאינה קשורה באיום ישיר על ישראל.



אחת הסיבות לכך שחיזבאללה לא מפנה את האצבע לעבר ישראל, היא העובדה כי באדר א-דין חוסל במהלך פעילותו נגד המורדים בסוריה כחלק מתפקידו. הוא הוסמך לכך ישירות על ידי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה, כדי לסייע לצבא אסד בלחימה במורדים. באדר א-דין לא עסק בהקמת תשתיות טרור כנגד ישראל, ולכן הסיקו בחיזבאללה את המסקנה שלמרות התחכום בחיסולו, ידי ישראל אינן קשורות לאירוע.



באדר א דין נתפס כאיש קיצוני ביותר עם בעיות התנהגות שבאות לידי ביטוי בחוסר רצון של אנשי חיזבאללה לעבוד איתו. ואם לא די בכך הוא נחשב לאדם שנוי במחלוקת מוסרית בדומה להרבה בכירים בחיזבאללה, בעלי כוח וכסף רב שמנצלים חלשים וגם נשים. אופיו הקונטרוברסלי מעלה את הסברה כי יתכן שחיסולו נבע כתוצאה מסכסוך פנימי בינו לבין הזרועות שהוא עובד מולם בחיזבאללה, בצבא סוריה ואפילו בזרועות האיראנים בלחימה בסוריה.



בתפקידו האחרון הרשמי הוא היה אחראי על הלחימה בסוריה והוא לא קיבל שליטה מוחלטת בשל אופיו וחוסר הרסן שלו. הוא אף זעם בכל פעם שמישהו קיבל משימה בתחום האחריות שלו ועל חשבונו. א-דין נחשב לאחד המקורבים לנסראללה והיה אחראי על חלק מהמערכים המיוחדים של הארגון, ובעיקר על הצד היצירתי בפעולות צבאיות, אולם רובן היו לא ממוקדת ולא בהכרח מוצלחות.



הערכות כעת הן כי נסראללה שמחפש יותר שקט בעיקר בגזרה הסורית יחליף אותו בכמה אנשים ולא ביורש אחד ויחלק את עשייתו ומשימותיו לכמה בכירים בארגונו כחלק מהסדר ההנהגתי שהוא מקיים כבר כמה שנים.