גם אלה מצופי "אולפן שישי" שלא לגמרי הבינו על מה ולמה פרץ מרוני דניאל נאום ה"נמאס לי" בדיוק עכשיו, יודו שהיה ניכר בו, בפרשן הצבאי הוותיק, שהדברים יוצאים לו מהלב. "אני לראשונה מרגיש בגלל הפוליטיקה הזו, אחרי השבוע הזה, שאני לא בטוח שאני רוצה שהילדים שלי יישארו כאן", אמר וסיפר על כל מה שעשה עד היום למען המדינה.



ולמה הוא לא בטוח שהוא רוצה שהילדים שלו יישארו כאן? "בגלל שהתרבות השלטונית שלנו משאירה לנו מרחב לחיות ולנשום אוויר בין אלקין שהוא מין רספוטין, ובין מירי רגב וגופשטיין". דניאל גם הסביר למה הוא מתכוון כשהוא מזכיר את גופשטיין. "אתמול בלילה גופשטיין וחבר מרעיו עשו מסיבת הדחה ליד ביתו של בוגי יעלון. הרוח הזו, פה בארץ הזו, מביאה אותי למצב שאני אומר די". 



לראות אדם מרים ידיים זה לא נעים, גם כשהוא לא במחנה הפוליטי שלך, ואפילו לא כשהוא עולב באופן גזעני ומכוער בשר בממשלה. ובכל זאת, אני רוצה להזכיר לך, רוני דניאל, שאם הייאושומטר שלך היה עובד גם בצד הימני של המפה, המחנה הלאומי היה נושר מכאן כבר מזמן ומשאיר לזהבה גלאון להרכיב ממשלה בלי שותפות קואליציוניות.

כי אצלך, רוני, כשמדיניות הממשלה לא באה לך טוב, אתה יכול להתנחם לפחות בכך שניסית, שהלכת לקלפי, ושלמרות זאת הרוב הדמוקרטי רצה אחרת ממך. אבל אנחנו? אנחנו הצבענו למנחם בגין שלקח את קולות הימין, עשה סיבוב פרסה מהבטחותיו ופינה את סיני. אנחנו הצבענו לבנימין נתניהו שבאמצעות הקולות שלנו הלך להסכם חברון. אנחנו הצבענו לאריאל שרון, שעם המנדטים שאנחנו הענקנו לו הרס עם שופלים את הבתים של כ-10,000 מתיישבים בגוש קטיף. ותאמין לי, רוני, שלראות 10,000 אנשים מגורשים מהבית זה מקומם לפחות כמו לראות את מירי רגב מתמנה לשרת התרבות. 
 

אתם, בניגוד אלינו, לא חוויתם בגידה כזו מעולם. אצלכם, המנהיגים היחידים שהבטיחו משהו אחד ועשו משהו אחר, יצחק רבין לדוגמה, הלכו יותר שמאלה ממה שהתחייבו לו, והוציאו את המחנה שלכם שבע רצון. רוצה יותר מזה? גם הממשלה הנוכחית, זו שמביאה אותך למחשבות על ירידה של ילדיך מהארץ, מקפיאה כבר תקופה ארוכה מאוד תכנוני בנייה ביהודה ושומרון, במהלך שמתאים לעמדות הפוליטיות שלך הרבה יותר ממה שהוא מתאים לעמדות שלי, כמי שהצביע לה. 
 
אז בנצי גופשטיין הפגין מול הבית של בוגי יעלון. בגלל זה יורדים מהארץ? בגלל הפגנה של בנצי גופשטיין? אותי, לדוגמה, מטרידים הרבה יותר אנשי "שוברים שתיקה", שנמצאים בצד הקיצוני השני של המפה הפוליטית. ובעוד שבכנסת ישראל ובמיינסטרים הפוליטי של הימין אין איש אחד שתומך בגופשטיין, ב"שוברים שתיקה" שמוציאים את דיבתו של צה"ל רעה בכל העולם, תומכים חברי כנסת מהשמאל ואלופים מהשמאל ואנשי רוח מהמיינסטרים של השמאל. 
 
יש לנו מחלוקת? בואו ננהל אותה בכיכרות, באולפני הטלוויזיה ובקלפי. בואו לא נרים ידיים, לא נתייאש ולא נעזוב את הארץ. כי אהבת מולדת היא אהבה שאינה תלויה בדבר. עבורי, היום שבו יודיע לי אחד מילדיי שהחליט לרדת מהארץ – גם אם זה יקרה לאחר שדב חנין יושבע לראש הממשלה - יהיה יום של חורבן.