אין זה סוד שירושלים עברה לאחרונה תקופה מאתגרת ולא פשוטה. למרות זאת, הירושלמים מוכיחים בכל יום מהי עוצמה אמיתית ומה היא ירושלמיות. מהי סולידריות ומהי ערבות הדדית. הוכחנו לאויבינו שככל שמנסים לפגע בנו – כך מתגברות עשייתנו וצמיחתנו. ירושלים חזרה להיות בשנים האחרונות רלוונטית יותר ויותר לכל החלקים בעם ישראל, שמרגישים שיש להם בה חלק.



גני הילדים ובתי הספר במגזר הציוני, אשר למעלה מ־15 שנה היו בנסיגה קשה ונסגרו זה אחר זה, מתמלאים, צומחים וגדלים. לצד הצמיחה המבורכת של שאר המגזרים, התנועה הציונית זוקפת שוב את גבה בירושלים, ואין בשורה משמחת מזאת.



"ירושלים חזרה להיות רלוונטית יותר ויותר לכל החלקים בעם ישראל, שמרגישים שיש להם בה חלק". ניר ברקת. צילום: מרק ישראל סלם
"ירושלים חזרה להיות רלוונטית יותר ויותר לכל החלקים בעם ישראל, שמרגישים שיש להם בה חלק". ניר ברקת. צילום: מרק ישראל סלם



לפני למעלה מעשור עזבתי את כל עסקי כדי להילחם במגמות השליליות שאפיינו את ירושלים ולעצור את ההגירה השלילית ממנה. אני שמח לבשר כי השנה נרשם מאזן ההגירה השלילית הנמוך ביותר בשש השנים האחרונות. כל זה לא קורה סתם כך. עשרות קהילות צעירים, אידיאליסטים ונחושים מציפים את שכונות העיר ומממשים את חזון הציונות. ירושלים משנה את פניה במהירות, ולצד שימור ההיסטוריה המפוארת, אנחנו מפתחים אותה ובונים את עתידה יום־יום. גם השנה שברנו שיאים במספר התחלות הבנייה בירושלים, שהוא הגבוה בארץ. ירושלים הופכת לבירת הסטארט־אפים, ומספרם הוכפל בשנתיים האחרונות מ־250 ל־500 חברות. לא סתם בחר בנו מגזין ה”טיים” היוקרתי לאחת מחמש הערים עם ההייטק המתפתח ביותר בעולם.



"מי שמסתובב בירושלים רואה מהפכה אדירה של תשתיות"


התחלנו לבנות את רובע העסקים החדש בכניסה לעיר, שיוסיף עוד עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. תחום התחבורה עובר מהפכה גדולה עם רכבת ממרכז הארץ שנמצאת בשיא בנייתה, רשת קווי רכבת קלה חדשים שבתכנון, וכבישים מהירים ומחלפים שאנחנו חונכים כמעט מדי שבוע. מי שמסתובב בירושלים רואה מהפכה אדירה של תשתיות – מהיכל הפיס ארנה וטדי המורחב, דרך האקווריום הגדול במזרח התיכון שבקרוב יושלם בגן החיות ומתחם מנורה שכבר ניתן להבחין בו ביסודות קמפוס בתי הספר הירושלמיים לאמנויות שאנחנו בונים. מרכז העיר, הלב התוסס של ירושלים, חזר אחרי שנים לפעום ולהצליח, ובימים אלה החלה בניית הקמפוס החדש של בצלאל במגרש הרוסים, שיחזיר אלפי סטודנטים למרכז העיר. בחמש השנים האחרונות אישרנו קרוב ל־20 אלף יחידות דיור חדשות בכל רחבי העיר ולכל המגזרים, במזרח העיר אנחנו מצמצמים פערים בכל תחומי החיים שבהם לא נגעו במשך שנים וחזות העיר משתפרת מיום ליום עם מאות פארקים וגינות משחקים חדשים וכבישים ומדרכות, שעוברים מתיחת פנים מקיפה.



לפנינו עוד אתגרים מורכבים ועבודה רבה. אך הוכחנו כנגד כל מנבאי השחורות שבעבודה קשה, יחד עם חברה אזרחית מחויבת ואופי ירושלמי חזק, אפשר לשנות, לבנות ולצמוח. זה לא רק אינטרס שלנו, הירושלמים. ירושלים היא החוסן הלאומי של מדינת ישראל כולה. עלינו לומר בקול ברור שירושלים בירת ישראל לא תחולק ולא תיפגע. לא סתם מראים הסקרים שירושלים היא העיר שתושביה הם המרוצים ביותר בארץ. ביום ירושלים הזה, יותר מתמיד, כל אחד מאיתנו, ירושלמי ושאינו ירושלמי, יכול להגיד בגאווה גדולה – אני ירושלמי! חג ירושלים שמח! 



הכותב הוא ראש עיריית ירושלים