יום ירושלים שצוין השבוע, בפתח שנת היובל לשחרור העיר, היה משום מה גם שעת כושר לכל אלו שרוצים לחלק אותה מחדש ולהפוך אותה גם לבירת פלסטין - למכור לנו את סחורתם האובדנית. אבל מכיוון שהם מודעים לצחנה הנודפת מתוכניתם - והם שמאלנים לעייפה היודעים היטב שנמאס לעם ישראל מתוכניות ההתאבדות הלאומית שלהם - הם שכרו יועצי תדמית ושיווק שאמרו להם: אל תגידו "חלוקת ירושלים". תכתבו "ירושלים יהודית".

הבה נבחן מה מתכוונים השמאלנים כשהם אומרים "יהודי". האם הם מתכוונים למה שאפיין את עם ישראל באלפי שנותיו? תרבות עמוקה המושתתת על תורת ישראל, בכתב ובעל פה, תרבות של בתי מדרש ובתי כנסת וכתבי קודש והגות פילוסופית אמונית? חס וחלילה. הם חילונים. כל הכבוד. אז מה "יהודי" בשבילם? אולי אותם פרקים ממה שהטיפו לנו נביאי ישראל, בתחום המוסר הכלל אנושי והצדק? לא, חלילה. הפרקים שבהם אותם נביאים קוראים להשמיד את אויבי ישראל ולנקום בהם על מה שהם מעוללים לנו, כדי לממש את חזון השלום הכלל עולמי? אולי זה "יהודי" בשבילם? כזכור, השלום העולמי "לא יישא גוי אל גוי חרב" שבישעיהו, יתרחש באחרית הימים רק אחרי שבית ה' ייכון שוב בהר הבית בירושלים. האם זה “לא יהודי" עבור השמאלנים האלה שפתאום, בשם היהדות כמובן, לא בשם אהבת הערבים, רוצים לחלק את ירושלים?
ואני אומר לכם: הם גזענים. לוקים בגזענות חשוכה, אפלה, נתעבת, מהולה בפחד. האמת היא שהם פשוט לא רוצים ערבים. הם מפחדים מהם. הם רוצים עיר שיש בה רק אנשים עם כרומוזומים של יהודים. לא עם דנ"א של ערבים. את אלה צריך להוציא מתחומי העיר. לשלול ממאות אלפי בני אדם אלה את תעודות הזהות שלהם. לא אנשי "לה פמיליה" אומרים כך, לא חברי ארגון להב"ה, לא מרססי כתובות תג מחיר: שמאלנים יפי בלורית ותואר. 


חיים רמון, ממנהיגי תנועת "ירושלים יהודית,. צילום: פלאש 90
חיים רמון, ממנהיגי תנועת "ירושלים יהודית,. צילום: פלאש 90


 
כך הם דורשים גם כשהם יודעים יפה איך נראתה העיר המחולקת. "בשם הביטחון" כביכול הם בטוחים שכבר שכחנו איך צלפו בנו מעברה המזרחי, ואיך לא יהיה קיום לשכונות היהודיות בגבעה הצרפתית ובנווה יעקב ובפסגת זאב ובגילה אם יהיו מוקפים מכל עבריהם בעיר ערבית בשליטה פלסטינית, חמאס או ג'יהאד או דאעש, העיקר שלא יהודים ישלטו בירושלים. וכיוון שהם מבינים שחלוקת ירושלים אינה סחורה עוברת לסוחר, הם מציעים להיפרד רק "מהכפרים" שסופחו לעיר לאחר מלחמת ששת הימים, אך היום הם שכונות גדולות בלב העיר והוצאתם מחוץ לגבולותיה אומרת שוב - עיר ובלבה חומה, ומעבר לחומה מדינת אויב שממנה יורים, ומתחת לחומה חותרים במנהרות לפיגועים והסתננות. אין לרעיון העוועים הזה מקבילה בעולם.
מה ימנע מחר מאותם שמאלנים להקים את תנועת "להציל את הגליל היהודי"? להעביר למדינה הפלסטינית משאת נפשם שני שלישים מהגליל באזורים שיש בהם רוב ערבי? מה ימנע מהם לחבר לפלסטין שלהם גם את צפון מזרח הנגב עם כל הבדואים האלה, כדי להציל את "הנגב היהודי"?
אינני חושש מהם, העם מכיר אותם. אבל אני חושש שמא נתניהו יאמץ בשעת צורך את תוכניתם, כשם ששרון אימץ את "תכנית הגדר" של חיים רמון. יש סימנים מעידים על כך שנתניהו כבר שוקל אפשרות כזאת. ממנו יש להישמר. 

פרופ' אריה אלדד גם ברדיו ללא הפסקה, 103FM