עשרות אלפי נשים וגברים מסתובבים בעיר הגדולה ומחפשים אחר ריגושים. בין כל אלה שתרים אחרי ההנאה הרגעית, ישנם כמה ברי המזל שמצליחים לשמר אותה עוד מספר ימים, או באופן מיוחד ממש שנים. פסיכולוגים גדולים כבר הסבירו כיצד האנדורפינים המשתחררים במהלך ההתאהבות מתעוררים כבר במהלך הדייט הראשון - המראה המצודד, הבושם המשכר את הנחיריים, הקול המסוקס שכבר נשמע במהלך שיחת הטלפון הראשונה, מגע העור הנעים, הרך (ובתקווה החלק) והטעם שאין שני לו (בהנחה שבן הזוג לא ניסה את רוטב הסלסלה החדש בארוחת הצהריים בעבודה).



אני מוקפת בסביבה חברתית מסוקסת במראה ונפלאה באישיותה, והבנתי שאין בהכרח צורך לעבור את כל שלבי ההיכרות כדי להיכנס למיטה. אתר היכרויות, התכתבות באתר, פייסבוק, וואטסאפ, טלפון, פגישה ומשם מתישהוא - סקס, זה נחמד, אך החלטתי לחסוך מעצמי את שרשרת החיול המתישה ולהסתפק במה שיש בנמצא, קרי: חבריי הטובים.



ולפני שכל הציניקנים והמקסימים יתחילו לצקצק, חשוב להסביר: סקס עם מי שבא לך - הוא סקס עם מי שבא לך. ומי שלא מסכים עם הרעיון, מפסיד. אז אל תחסמו את השור בדישו. יש משהו נוח, שלא נאמר מרגיע, בידיעה שאם ארצה - מישהו פשוט יהיה שם בשבילי לכוס קפה/ יין / תפוזים, נישנוש קל בצד ולעתים קינוח מפנק לסיום. ללא מניירות מיותרות ובלי משחקים לפני, אחרי ותוך כדי. הרי שניכם רוצים להרגיש מגע של גוף מעליכם, רצוי אהוב ומוכר, שניכם משתוקקים לחום וכמהים לאינטימיות ואולי אפילו הייתם הפנטזיה האחד של השנייה בתקופת הלימודים באוניברסיטה ולא הספקתם לממש אותה, כי כל אחד מכם היה בזוגיות לא מוצלחת עם אדם אחר. השילוב של ידיד קרוב שהופך ליזיז (מעכשיו אמרו: "ידיזות") יכול להיות מנצח בהנחה ששומרים מראש על מספר חוקים ברורים:



אסור להתנהג כמו בני זוג, כי זה בדיוק מה שלא רציתם להפוך להיות. אם הידיז התורן אינו פנוי כיוון שהוא נפגש עם חברים ו/ או בדייט ו/ או רואה את הגמר של "בייק אוף" בגפו - אסור לכעוס עליו ולבוא עימו בחשבון. זה כבר לא מגניב והופך מעיק, שלא נאמר - לא מתיישב עם המציאות בה החלטתם שמדובר על מגע גופני גרידא.



בהמשך לזה, צריך לכבד את הזמן הפרטי האחד של השני. למשל, גבר שידיזתו כותבת לו שהיא איננה פנויה למפגש, לא יכול לנסות לעקוץ אותה ולספר כמה הוא מבוקש, וכמה שהיא מפסידה. אם הוא אחד הגברים המבוקשים בעיר, מדוע הוא מבזבז זמן בשלוח לה הודעות ניג'וס או תחנונים? ואם בהצהרות עסקינן, אחד מהעקרונות המנחים בסקס בין ידידים, הוא שאין הנחתום מעיד על עיסתו. אינך באמת יכול להעיד על עצמך שאתה שלמה המלך, אתה צריך שיכתירו אותך לאחד כזה. וראוי שכגודל הציפייה שתיצור מול הידיזה הפוטנציאלית, כך יהיה גודל קולמוסך. במידה והוא בגודל של מחדד עפרונות ופורק את נשקו טרם החל להטעינו, אז בחייך, סייג לחכמה שתיקה.




סקס בין ידידים? תזכרו שזה רק סקס. אילוסטרציה: אינגאימג



היום שאחרי והחברים המשותפים


נקודה מעניינת אחרת שיש לשים עליה את הדגש - היום שאחרי. כבר עברתם את המחסום והפכתם לאנשים משוחררי עכבות, ופתאום קשה להסתכל על החבר הטוב באותה צורה כפי שהסתכלתם עליו לפני שעה, כשכעת שמו מזוהה עם איבר מינו. כאן צריך לדבוק באמרה הכה אהובה - "להיות עם ולהרגיש בלי", ולא להתרגש מהמבוכה שתעבור מהר. בהנחה שבמהלך הסקס נחשפתם לעובדה שאותו ידיז או ידיזה גרים עם שותפים, אל תתפלאו אם בבוקר שלמחרת, במקום שיציעו לכם קפה מהמכונה, יתקעו בכם מבטי זימה (שותפים) או מבטי נקמה (שותפות), על כך שהפרעתם את מנוחתם אמש בקולות ואמירות בוטות למדיי. בפעם האחרונה שאפיזודה זו אירעה לי, ניסיתי לחייך את חיוך מליון הדולר שלי, נטול שטיפת פה ורווי סימני שינה והנספחים מליל אמש, אך משום מה, זה פחות עבד. המסקנה שלי: להעיף מבט חטוף במראה טרם הפגישה עם השותפים ההמומים.



השלכה נוספת לידיזות שצריך לקחת בחשבון, היא התגובות של סביבתכם הקרובה לחיבור החדש שלכם. העצה שלי היא פשוט לא לשתף. בין אם תקבלו תגובות תומכות או גלגול עיניים, זה לא מה שבאמת יעצור אתכם מלעשות מה שעושה לכם כל כך טוב. סייג אחד: אם החברה הטובה במקרה מציצה במסך הנייד שלכם, בדיוק כשסיימתם התכתבות משוחררת כל רסן עם הידיז - נסו לא להכחיש. זה כבר בחוץ, וזה מגוחך (ולא, אני לא מתכוונת בהכרח לתמונת ההתערטלות שנשלחה) פשוט חייכו, אתם לא חייבים אישור לאושרכם.



חוק חשוב נוסף בהיותך ידיז הוא ההפנמה שהסקס יכול גם לשים סוף לידידות שלכם. התחילו בזה שלא תזכירו לידיז עד כמה אתם חברים טובים וכמה הייתם פה למענו ברגעים הקשים, כי זוהי בדיוק משמעות חברות - לתמוך בכל דרך אפשרית. אל תנהלו פינקסאות, לא משנה מה המוצא שלכם, כי הקטע הפולני הזה פשוט לא יושב טוב על אף אחד (אפילו לא על פולנים בדמם, שיושבים עם תה קר בחושך בגפם).



כשמחליטים ללכת על המוכר והקרוב, יש לזכור הוא לזכור שהוא המוכר והקרוב, ולעתים הוא ירצה להיות האנונימי והרחוק ויפסיק להיות העזר שכנגדך, בלי הודעה מוקדמת של 30 יום מראש או היערכות מבעוד מועד. אז הכינו ממחטות בנמצא, לא באמת - פשוט עברו לחבר הטוב הבא.