המספר הגדול של ההרוגים, זהותם המינית והמקום, לא הרחק מאתר התיירות העולמי דיסנילנד, גורמים לכך שהטבח באורלנדו ישאיר רישומו על המרוץ לנשיאות. ואכן, עיתונאים ופרשנים עוסקים בשאלה מה תהיה השפעתו על סיכוייהם של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ושל המועמדת הדמוקרטית הכמעט רשמית הילרי קלינטון להגיע לבית הלבן. התשובה המתבקשת, שבאה לידי ביטוי במאמרי פרשנות שפורסמו ביומיים האחרונים באמצעי התקשורת בארה"ב ובעולם, היא שלשניהם יהיה קשה לחמוק מהשפעת הפיגוע על דפוסי התנהלותם של המתמודדים ועל תוכן הקמפיינים שלהם בישורת האחרונה של המאבק. 



האמת היא שזו מסקנה נחפזת. לפיגוע תהיה השפעה זמנית בלבד ואף שולית על המשך הקמפיין של השניים, וכך גם על סיכוייהם לנצח בבחירות בעוד חמישה חודשים. מי שעקב באופן צמוד אחר ההתפתחויות הבלתי צפויות, התנודות המפתיעות והאירועים שליוו ואפיינו עד כה את המרוץ, במיוחד בצד הרפובליקני, נוכח לדעת שמה שנראה חשוב יום אחד נראה מופרך בבוקר שאחרי. לפני חמישה־שישה חודשים היה ג'ב בוש המועמד הרפובליקני המועדף עם 100 מיליון דולר בקופת הקמפיין שלו. לאחר שהילת תדמיתו הוקהתה הפך מרק רוביו למתמודד המוביל. אחר כך הגיע תורו של הרופא בן קרסון להיות פופולרי ואז הגיח טד קרוז ונראה שועט קדימה. כל השמות הללו התאדו והיום כבר לא מעניינים איש.

אבלים לאחר הטבח באורלנדו. צילום: רויטרס
אבלים לאחר הטבח באורלנדו. צילום: רויטרס

 
במבט ראשון, הפיגוע באורלנדו נראה כאירוע שמחזק את הימין הרפובליקני  ומעצים את טראמפ, שהתריע מפני איום הגירת המוסלמים. אבל הפיגוע הזה גם חשף את טראמפ כמי שחסר כל כישורים להנהיג מלחמה ממושכת ויעילה נגד טרור, כפי שקלינטון תיארה אותו כמי שאינו ראוי להיות האחראי להפעלת נשק גרעיני.
 

אין לשכוח שפיגוע הטרור בבנגזי שבלוב, שבין קורבנותיו היה שגריר ארה"ב כריסטופר סטיבנס, התרחש בספטמבר 2012, במהלך כהונתה של קלינטון כמזכירת המדינה, וגם היא אינה מצטיירת כמנהיגה נחרצת למלחמה בטרור. אבל היא שותפה לעמדתו של אובמה נגד נגישות חופשית לרכישת נשק, ועובדה זו יכולה לסייע לה לגבש תדמית של אישיות שקולה, מיושבת ואחראית - מול טראמפ והפה הגדול.
במרוץ לנשיאות 2016, שכבר נצרב בזיכרון הקולקטיבי כמאבק ששבר את כל המוסכמות, הטבח באורלנדו לא צפוי להשפיע משמעותית.