הרצח הנתעב באורלנדו נראה תחילה כרצח שנאה נגד בני הקהילה הלהטבי"ת, אך החקירה הראשונית העלתה מיד כי הרוצח, אפגני במוצאו, פעל ממניעים אסלאמים קיצוניים לאחר שנחשף לתעמולה של דעאש ששוטפת את אתרי האינטרנט ומשפיעה על צעירים ברחבי העולם.



אנחנו נמצאים בעיצומה של מלחמת דת בה מטיפים קיצונים מוסלמים מצליחים להשפיע על צעירים בכל העולם ולשטוף את מוחם. זה קורה כאן בישראל כשצעיר מהכפר ערערה נוטל נשק ויורה בלי כל סיבה באזרחים תמימים ברחוב דיזנגוף. זה קורה באירופה, במזרח התיכון ובאורלנדו ומאיים להתפשט לכל העולם.



כשהעיתונות העולמית כינתה את הפיגוע בשרונה כתקרית ירי התרגזנו ובצדק. קשה לאנשים שחיים בצל הטרור לקבל את חוסר הרגישות העולמית לנפגעי הטרור ולאיום הטמון באסלאם הקיצוני. הסכנה בטרור אינה רק ביטחונית, היא פוגעת בכל אורחות חיינו ומהווה נטל כלכלי.



די אם נשקלל את הוצאות הביטחון של כל מדינות המערב באבטחת התעופה האזרחית (מדובר במיליארדי דולרים) ואת חוסר הנוחות שגורמים התורים האין סופיים בשדות התעופה שלנו כדי להבין איזה נזק נגרם על ידי הטרור. סידורי האבטחה סביב משחקי היורו וסביב המשחקים האולימפיים יעלו גם הם מיליארדי דולרים.



רצונו של העולם המערבי לחיות בשלום ובשלווה – תוך גילוי חוסר רצון להפנים את הסכנה - מעודד את הטרור ומביא אותו לפתח הבית. נאומו של הנשיא אובמה מיד לאחר האירוע, עת כבר היה ידוע כי הרצח ההמוני באורלנדו הוא פיגוע טרור בהשראת דעאש, ממחיש את חוסר הרצון להפנים שמדובר בטרור. כישלונו של העולם המערבי - בהובלת ארצות הברית - בלוחמה בטרור נובע בראש ובראשונה מחוסר הרצון של המנהיגות העולמית ובראשה אובמה להכיר בעובדה שאנו נמצאים במלחמה בין ארגוני טרור מוסתים בידי אנשי דת מוסלמים קיצוניים לבין כל העולם החופשי.



 זירת הטבח באורלנדו. צילום: רויטרס
זירת הטבח באורלנדו. צילום: רויטרס



רצונו של העולם החופשי לקדש את ערכי הדמוקרטיה והליברליזם, מקשה מאוד על הלחימה בטרור. אין ספק כי זכויות האדם והליברליזם הם ערך חשוב ועליון, אבל כשקידוש ערכים אלה פוגע בביטחון נדרשת המנהיגות לפעול ולאזן בין ערכים אלה.



חוסר האונים של העולם המערבי אל מול הטרור האסלמי הקיצוני מתסכל. ניתן להביס את הטרור העולמי ולנצח. זה בידינו. לשם כך נדרשים מנהיגי העולם ראשית להכיר באיום ואז להכריז מלחמה נחושה כנגד הטרור האסלמי הקיצוני. לטרור האסלמי יש שם ויש כתובת. המסיתים והמנהיגים ידועים ומוכרים. התגייסות של קואליציה עולמית שתהיה מוכנה להקריב ולשלוח כוחות קרקעיים ולא רק מטוסים ומלטי"ם למלחמה, תוכל בקלות להביס את דעאש כחלק ראשון מתכנית מלחמה כוללת שאין זה המקום לפרטה.



הבחירות הקרובות בארצות הברית יתרחשו בצלו של האירוע באורלנדו שעשוי להשפיע על תוצאתן. בשעה זו נדרשת מנהיגות אמריקאית נחושה שתכריז מלחמה נגד הטרור האסלמי הקיצוני ותוביל קואליציה עולמית כדי לנצח במלחמה זו.