1 האקשן האמיתי מתנהל רחוק מיורו 2016, שם המציאות מתחילה לשלוט בפאזל והפייבוריטיות יגיעו לשלב הבא. גם הונגריה, שהוגדרה כחלשה בטורניר, בשלב הבא, אבל היא לא תהיה יוון של 2004. לצערי גם איסלנד לא. 



אולי במקום לייצר ועדות, לייבא מומחים ולפרסם הצהרות מפוצצות עם כותרות הזויות, חייבת שרת הספורט מירי רגב לצאת לטיול לאיסלנד. אוכלוסייתה של המדינה כוללת לפי הפרסומים כ־317 אלף בני אדם, 55% נשים. לשם השוואה, אוכלוסיית תל אביב־יפו היא 427 אלף תושבים. אבל באיסלנד רשומים 110 אלף ספורטאים וספורטאיות, בכל הגילים. בישראל (8.3 מיליון נפש) רשומים 77 אלף ספורטאים. אין ספק שבהייטק אנחנו הרבה יותר טובים, אבל איסלנד היא אימפריה בכדוריד, דרג שני באירופה בכדורגל, יש גם הוקי קרח ואתלטיקה. לנו יש קצת כדורסל. נכון שאין לנו גם גייזרים, והמים שלנו לא משהו, ובכבשים אנחנו אוהבים בעיקר את ה"לייה" (שומן), והאיסלנדים האלה אוכלים את הכבשה מהזנב לראש. אבל זה לא כל ההבדל בינינו לבין הנבחרת הכי אתלטית ביורו. 

2 במוסקבה לא חושבים על נבחרת הכדורגל השערורייתית שלהם. יש להם בעיות קשות יותר, אחרי שהתאחדות האתלטיקה הבינ"ל (IAAF) החליטה שלשום למנוע מהרוסים להשתתף בריו בגלל מדיניות לקויה במאבק בחומרים משפרי ביצוע. המלדוניום, החומר שמחזק את שריר הלב (במקור תרופה לאנגינה פקטוריס), היה בשימוש נרחב ברוסיה מאז המלחמה באפגניסטן. ב־31 בדצמבר 2015 הוא תויג כחומר אסור בספורט, אבל שרידיו נמצאים בגוף הספורטאים שלושה חודשים אחרי השימוש. גם מריה שראפובה היא קורבן לשינוי בתקנון. 

מתכוון לקיים שיחות, הנשיא פוטין. צילום: רויטרס
מתכוון לקיים שיחות, הנשיא פוטין. צילום: רויטרס

 

אמש קיים נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסיבת עיתונאים בסוגיה והבטיח לקיים "שיחות" עם הגורמים הרלוונטיים. ב"שיחות" עם נשיא הוועד האולימפי הבינלאומי תומאס באך ועם נשיא התאחדות האתלטיקה הלורד סבסטיאן קו, פוטין ו/או אנשיו יסבירו לעסקונה שאם לא כולם משתמשים, אז בטח הרוב – ולהם יש כנראה רשימות עם מידע. זה קרב שרק התחיל, המלחמה בדרך.
 
3 אור ליום שני תיקבע אלופת ה־NBA באורקל ארנה בקליפורניה. גם אם קליבלנד לא תהיה אלופה, אין ספק שה־MVP של סדרת הגמר הוא לברון ג'יימס. הוא מוביל בדירוג הקלעים והריבאונדרים, והוא גם המצטיין בהגנה בששת המשחקים. 
 
קצת מפתיע שהספורטאי עם האגו הגדול בעולם מחבר את קבוצתו, שבשני המשחקים האחרונים טובה יותר כיחידים וכקבוצה ובעיקר מביאה את האלופה למשבר מנטלי ורגשי. נכון שקרי קלע 30 נק', אבל זה היה אחד ממשחקיו החלשים העונה. גרין שיחק כאילו הוא מושעה. אם קר לא מצליח ליצור מ־12 השבורים שלו קבוצה עד הלילה, לברון משיג טבעת שלישית, וזה יהיה אירוע קשה בשבילי, אבל נורא עד מזעזע בשביל דיוויד בלאט.
 
4 הספורט הקבוצתי היחיד שבו ישראל מתמודדת ברמה העולמית הוא התעמלות אמנותית. נבחרת הבנות השיגה מדליית ארד שנייה ברציפות באליפות אירופה שמתקיימת בחולון. מדליה אולימפית בקרב־רב היא חלום שעשוי להפוך למציאות. שש בנות (אחת מחליפה) שמתחילות להתאמן בגיל שש ומבשילות להיות ספורטאיות בצמרת העולמית בגיל 17. בהיותן בנות 20 רובן המוחלט כבר לשעבר. הן מתאמנות מדי יום, יותר מעשר שנים – עשר שעות לפחות – מבצעות את התרגיל מאות פעמים בכל יום. אין להן בעיות מנטליות, הכושר הגופני שלהן והגמישות הם ברמה הגבוהה ביותר של המין האנושי בכלל ובין הבנות בפרט. 

נבחרת הבנות בהתעמלות אומנותית. צילום: עמית שיסל
נבחרת הבנות בהתעמלות אומנותית. צילום: עמית שיסל

 
המאמנות שלהן עובדות איתן עשר שנים ברציפות, הרחק מהכותרות. שכרן של כל מאמנות ההתעמלות האמנותית בעשור האחרון, ביחד, נמוך משכרו השנתי של אלישע לוי בנבחרת ישראל. אז מנבחרת הכדורגל אנחנו מצפים שתביא שתי נקודות מהמפגשים עם אלבניה, כדי שלא נתבזה. מנבחרת ההתעמלות אנחנו מצפים למדליה אולימפית. הנתון הזה מסביר את סדר העדיפויות, בהבדלים בגישה לספורט הישראלי. קטן, לא?