ארצות הברית בת 240 שנה. מעוז של דמוקרטיה ליברלית, כלכלת שוק חופשית ופורחת, מובילה בתעשיות המדעיות והטכנולוגיות בעולם, המעצמה המובילה בעולם. ביסוד הצלחתה האדירה מגילת העצמאות והחוקה, המקדשות את ערכי החירות, חופש הביטוי, השוויון וזכויות הפרט. ב־8 בנובמבר יתקיימו הבחירות, אולי הגורליות ביותר בתולדותיה. על הפרק המשך החיים הדמוקרטיים על בסיס החוקה האמריקאית או ערעור על יסודות החוקה.



הילרי קלינטון מייצגת את אמריקה הליברלית. החוקה מקודשת בעיניה, כמו גם בית המשפט העליון. הנשיא או הנשיאה הבאים יקבעו את אופיו של בית המשפט החוקתי, כי הוא או היא יצטרכו למנות את השופט העליון התשיעי, כאשר ישנו שוויון בין ארבעה שופטים ליברליים וארבעה שופטים שמרנים.



קלינטון תגיע לתפקיד עם הרבה מאוד ניסיון. גברת ראשונה, סנאטורית ומזכירת מדינה. היא מכירה את כל ענפי ורזי השלטון ואת יחסי החוץ של אמריקה על בוריים. סביבה הצוות המנוסה ביותר בכל אגפי המדיניות האמריקאית, ושותף לחיים שאין שני לו בניסיון מנהיגותי.



דונלד טראמפ הוא ההפך הגמור. הדבר הטוב לגבי טראמפ זה שהוא אומר מה שהוא מתכוון, הדבר הרע הוא שהוא אכן מתכוון למה שהוא אומר. הוא כינה את המקסיקנים אנסים והעליב את כל הקהילות ההיספניות, הוא מציע לאסור לתקופה מוגבלת כניסת מוסלמים לארצות הברית ובכך מנכר את כל העולם הערבי והמוסלמי. הוא הביע דעות מחרידות ושוביניסטיות כלפי נשים. הוא חסר כל ניסיון במדיניות חוץ ומצדד בפירוק האיחוד האירופי ונאט”ו. הוא לא יהסס להשתמש בכוח בסוריה ובעיראק.



הוא איים במרומז על רופאים שעושים הפלות. הוא הבטיח למנות שופט שמרן לבית המשפט העליון. הוא הבחירה של שלדון אדלסון, ומכאן יחסו לאחיו התאום הישראלי - ביבי נתניהו.



אם טראמפ ינצח זו תהיה רעידת אדמה עבור הדמוקרטיה האמריקאית ומעמדה בעולם.



המדינות השמרניות ירגישו חופשי לחוקק חוקים המגבילים את חופש הפרט וחופש הביטוי, בתחום ההפלות, ההוצאה להורג והגבלת זכויות הקהילה הלהט”בית. ארצות הברית תאבד את מעמדה בעולם, היא תיכנס למלחמות סחר עם מרבית המעצמות, קנדה ומקסיקו יתנכרו, האיחוד האירופי יהיה עצמאי יותר, ופוטין ונתניהו יהיו מרוצים.



אלה בחירות להצלת הדמוקרטיה הליברלית של ארצות הברית.



ברחוב בלפור מחזיקים הזוג המלכותי את האצבעות לטראמפ. בישראל המהפך לשלטון יחיד, לא דמוקרטי, גזענות כמדיניות רשמית, שנאה כלפי האליטות התרבותיות, מדיניות כיבוש מלחמתית ובידוד בעולם כבר קרה.



התקווה היא שבנובמבר זה לא יקרה גם בארצות הברית.



לישראל, הילרי קלינטון עדיפה. טראמפ ישלם כל מס שפתיים לנתניהו ומוכן גם לסיפוח חלקים מהגדה.



אך ישראל זקוקה לאמריקה שהיא מקובלת בעולם. אמריקה דמוקרטית המכבדת זכויות אזרח היא גם אינטרס שלנו. ממשל אמריקאי שיוזם תהליך שתי מדינות הוא ממשל פרו־ישראלי. אנו זקוקים לברית בין שתי דמוקרטיות המבוססות על מגילות העצמאות שלהן.