הילרי קלינטון הפכה מפוליטיקאית שמשתתפת במירוץ של פריימריז מול יריב- עמית למתמודדת בבחירות הכלליות לנשיאות ארה"ב.זאת המשמעות המהותית של סיום הקמפיין של הסנטור ברני סנדרס ותמיכתו המוצהרת והמופגנת במועמדתה של הילרי קלינטון. הסנטור הקשיש מוורמונט סיים באירוע בחירות בניו המפשייר קמפיין נמרץ, אגרסיבי ותקשורתי שניהל כמעט שנה כשחצי תאוותו בידו. כבר לפני שבועות נראה ברני סנדרס והצטייר כמי שמתמודד נגד תחנת רוח עוצמתית. יותר מאחרים, סנדרס הפוליטיקאי הוותיק ידע שאין לו שום סיכוי לגבור על הילרי קלינטון. אבל הוא המשיך בעקשנות ובלי מורא בקמפיין שלו והצליח ליצור תדמית של מי שמנהיג ומוביל תנועה המונית השואפת ליצור טלטלה במערכת הפוליטית ומהפכה בסדרי העדיפויות של ממסד המפלגה הדמוקרטית. 
 

סנדרס ניצח בכמה בחירות מוקדמות, רובן "אסיפות מקומיות" שבהן שלטו אקטיביסטים הלועגים למשמעת מפלגתית. סנדרס קיבל מחיאות כפיים סוערות מאלפי צעירות וצעירות שאהבו את התקפותיו נגד וול סטריט. סך הכל הקולות קיבל הוא די מחמיא – 12 מיליון. הוא גם אסף סכום של 124 מיליון דולר, מתורמים קטנים. אבל במסלול המקביל במירוץ, הילרי קלינטון, בפריימריז שבהם מצביעים דמוקרטים נאמנים וממושמעים, הילרי קלינטון השיגה אותו וסנדרס השתרך רחוק ממנה.



הילרי הרוויחה לא רק ביושר אלא במיוחד בחכמה את תמיכת סנדרס. היא שמרה על כבודו, נזהרה באופן מוקפד מלהשמיע הצהרה או אמירה שיכולה היתה להשתמע כפגיעה או עלבון בסנדרס וזלזול בהמוני אוהדיו הצעיר. חשוב ונבון מזה, קלינטון אימצה כמה מהיוזמות ומהתכניות החברתיות שהן חלק ממה שברני סנדרס קרא "המהפכה החברתית". כך למשל הודיעה קלינטון כי אם תיבחר כנשיאה היא תבצע תכנית להוזלת את שכר הלימוד בקולג'ים - תכנית שהיתה הכתר שבדגל החברתי שברני סנדרס הניף בקמפיין שלו.



תמיכת סנדרס בקלינטון היא מתנה פוליטית שלא תסולא בפז. הפגנת האחדות שהפגינו קלינטון וסנדרס באסיפת הבחירות בניו המפשייר היא ניגוד חיובי ואיכותי לצרות שיש למועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מצד בכירים רפובליקנים כולל סנטורים וחברי קונגרס בעלי השפעה שאינם מוותרים על התנגדותם למועמדותו של טראמפ לנשיאות. "אני נאלץ להיאבק נגד שתי מפלגות", הצהיר טראמפ לפני ימים אחדים.



המבחן שממתין עכשיו לקלינטון הוא למשוך למחנה שלה לפחות חלק גדול ומשמעותי מאלפי הצעירות והצעירים אוהדיו הנלהבים של ברני סנדרס. ברובם הם אינם אוהבים את הילרי. מעניין ומרתק יהיה לעקוב בשבועות הקרובים אחרי מאמציה של קלינטון לבנות בסיס של תמיכה בקרב הדור הצעיר. מסקר של רויטרס, שפורסם אמש עולה כי הילרי קלינטון הגדילה את הפער לטובתה מול טראמפ שמגיע היום ל-13 אחוז. (קלינטון קיבלה 46 אחוזי תמיכה וטראמפ 33). נתון מחמיא שהעלה הסקר הוא, ששיעור האמריקאים שהביעו שביעות רצון מקלינטון עלה גם הוא ועומד על מחצי מהנשאלים.