קרב הגרסאות: אחד הדברים הבולטים בעדותו היום (ראשון) של סמל אלאור אזריה הוא הבדלי הגרסאות בינו לבין מפקדיו. אזריה לא באמת ידע להסביר את עדות מפקדיו, בעיקר מפקד הפלוגה רס"ן תום נעמן ומפקד הגדוד סא"ל דוד שפירא. "ישבתי פה בדיונים ושמעתי את המג"ד ואת המ"פ משקרים", טען בפני בית המשפט בעדותו הראשונה. "למה הם משקרים, אני לא יודע. להבנתי, הם מבינים שעשו טעות והם צריכים לשמור על עצמם. אם מח"ט יהודה היה רוצה לשמוע את הסיפור ממקור ראשון הוא יכול היה להסתובב אלי ולשאול אבל הוא בחר להסתמך על חצי משפטים של המ"פ והמג"ד".



אזריה ישב ושמע בכל הדיונים עד אתמול איך שני מפקדיו טענו כי ביצע את הירי ללא הצדקה מבצעית. חיזוק לדבריהם הגיע ממפקד החטיבה המרחבית חברון אל"מ יריב בן עזרא. אלא שהנאשם מציג גרסה אחרת לחלוטין. "המח"ט לא היה בכלל בשטח, גם לא המג"ד. אני הייתי בשטח, אני אתאר את מה שהיה בשטח ואף אחד לא יכול להגיד לי כן או לא", העיד. "פעלתי על פי מה שראיתי באותו רגע בשטח. לפני הירי עוד הספקתי לצעוק 'זוזו, זוזו, זוזו'".



מחר, בחקירה הנגדית שנדחתה לאחר שלא הרגיש טוב, יצטרך אזריה להסביר לבית הדין אל מול התיעוד בשטח היכן בדיוק הזהיר את הנוכחים בזירה בצעקות "זוזו, זוזו". מה גם שלטענתו הוא אמר למפקדיו שביצע את הירי בגלל תחושת הסכנה מהסכין וממטען, אולם אף אחד מהם לא העלה זאת בחקירתו.



רס"ן תום נעמן. צילום: פלאש 90
רס"ן תום נעמן. צילום: פלאש 90



"מרגיש שבגדו בי"


כזכור, במהלך המשפט אמר אזריה כי "אני מרגיש שבגדו בי, המפקדים שלי בגדו בי, המג"ד שלי מגיע למ"פ, ששואל אותו מה קורה ושומע ממנו רק חצאי דברים. ולאחר מכן אני מדבר עם המג"ד ואני מסביר לו את החששות והטענות והוא לא מקשיב לי בכלל. הוא משפיל אותי מול כולם. הוא והמפקדים שסמכתי עליהם".



"אני שומע את ההתבטאויות של שר הביטחון והרמטכ"ל שמגנים אותי ואני לא מבין מאיפה הם יודעים מה קרה שם. הם לא מחכים לסיום ההליך. המפקדים שלי בגדו בי. איבדתי את כל האמון במפקדים ובכל צמרת צה"ל. אני לבד ואין לי אף אחד כי זרקו אותי לכלבים בגלל הפחד מהתקשורת, מסרטון שמציג בצורה מגמתית מה שהוא רוצה. אני קורבן בכדי לנקות את הידיים של הצבא. אומרים עלי הוא פעל שלא כדין והוא ייענש על זה מבלי להבין מה היה באירוע. לקחו אותי פשוט בתור קורבן תוך שהם מסתמכים על סרטון כשהם יודעים שסרטון של בצלם לא אומר שום דבר. כל זה נעשה כדי לנקות את הידיים של הצבא".



"הציעו לי במהלך החקירה לבצע עימות עם אנשים מסוימים ושחזור. אני הסברתי שאני לא אתנגד לכלום ואין לי בעיה אבל אני רוצה להתייעץ עם עורכי דין שייעצו לי מבחינה משפטית לא לעשות את זה. זה לא מצא חן בעיני, הייתי מוכן לעימות על כל מה שקרה לפני הירי. הייתי מסכים להכל".