הערב הלך לעולמו שר הביטחון לשעבר פואד בן אליעזר, אך בשבילי הוא ייזכר תמיד כתא"ל במיל' פואד בן אליעזר. למרות ששירת ביבשה, יצא לפואד במהלך שירותו הצבאי ובעת כהונתו כשר ביטחון, לעבוד יחד עם חיל הים בפעילות מבצעית מעבר לגבול ובאין ספור פעולות מבצעיות. במהלך השנים הללו, זכיתי למספר מפגשים קצרים איתו, שיישארו תמיד בזיכרוני. 

זיכרון ראשון, אמצע שנות ה- 70: אני קצין מכונה צעיר בסטי"ל של חיל הים. הימים ימי מלחמת האזרחים בלבנון ואנו משיטים את פואד ועוד מספר אנשים למפגש בלבנון עם גורמים לבנונים נוצרים. מפגשים אלה היו חלק מהקשר עם גורמי הכוח בלבנון באותם הימים. תוך כדי ההפלגה, שהיתה בימי הקיץ החמים, אירעה תקלה במערכת מיזוג האוויר ואני - כאחראי על תיקון המערכת, התרוצצתי כדי לתקן אותה. מעת לעת נכנסתי לחדר המפקד בו שהה תא"ל פואד. באחת הכניסות זיהיתי אותו יושב על השולחן מתחת לפתחי מזוג האוויר ומצחיק את כל הנוכחים, תוך שהוא מעודד אותי לתקן את התקלה. את הכל הוא עשה באווירה טובה ובבדיחות הדעת.


בנימין פואד בן אליעזר בבסיס חיל הים. צילום ארכיון: אסף רביץ, משרד הביטחון
זיכרון שני: אני מפקד בסיס חיפה של חיל הים בדרגת תא"ל ופואד שר הביטחון. כוחות חיל הים עוצרים ספינה מבריחה בשם סנטוריני שהיתה בדרכה להעביר אמצעי לחימה לעזה. פואד, אז שר הביטחון, מגיע לביקור קצר, מתחקר את הפעולה ומוודא שפעולות הפריקה והפעילות התקשורתית מתבצעת כנדרש. הוא שוחח עם המפקדים והלוחמים ותיחקר את הפעולה והשרה אוירה טובה תוך שהוא מביע הערכה לפעולה המוצלחת.

זיכרון שלישי: הימים ימי האינתיפאדה השנייה וחיל הים עוצר את הקארין איי, אניית נשק של הפת"ח שעמדה להבריח נשק איראני לעזה. שוב פואד מגיע לאחר הפעולה, מתחקר ומברר את הפרטים, מוודא שהלקחים הושגו ומבטיח שהפעולות הנדרשות לאחר הפעולה מבוצעות. 
בכל המפגשים עם פואד ניכר היה כי הוא חי את הנעשה בשטח ומבין לליבם של הלוחמים. כלוחם עתיר זכויות , המפגש של פואד עם המפקדים והלוחמים היה טבעי, השיח היה תמיד מקצועי וענייני ותמיד היתה תחושה של שייכות והבנה. 
לפואד הלוחם, המפקד ושר הביטחון מקום של כבוד על קיר הזיכרון של בכירי מערכת הביטחון של ישראל. יהי זכרו ברוך.     
 

ראש הממשלה שרון, שר הביטחון בן אליעזר והרמטכ''ל מופז. צילום: אבי אוחיון, לע"מ