1. "אתה תותח", שרה לך שרית חדד, ועשתה עוד קופה של כמה עשרות אלפי שקלים. אין עליך, ביבי, תותח זה קטן עליך, אני מציע עכשיו הצעה שלא תוכל לסרב לה: תהיה לנו מלך. שמע, יא ביבי, אתה ראש ממשלה עם סמכויות־על, כי אתה גם שר החוץ ושר הכלכלה, והשר לפיתוח אזורי ושר התקשורת, ובכל מה שקשור לביטחון על פיך יישק דבר, יש לך סמכויות בלתי מוגבלות. עכשיו בונים לך ארמון ענק שהוא גם מקלט אטומי וגם ישמש את אלו הסרים לפקודתך. מכינים לך כעת את המטוס המלכותי עם כל הפינוקיישן בפנים, ורעייתך מתנהגת כמלכה לכל דבר: רודה במשרתיה, מטפחת את בנה להיות נסיך–יורש ושומרי ראש מאבטחים לו את התחת כיאה לנסיך חשוב.



חוץ מהארמון הנבנה, יש לך בית בעיר הבירה וטירה בעיר הקיסרים קיסריה. אתה מתנייד במכונית משוריינת, מוקף שומרי ראש חמושים מכף רגל ועד ראש, שמגינים עליך שחלילה לא תיפול שערה משערותיך הכחולות, טפו טפו טפו (ע"ע יצחק רבין). אתה מקבל מנתיניך מתנות יקרות ערך, לכאורה (ע"ע עזרא סיידוף ושות', לכאורה). אתה מוזמן על ידי אצולת הממון למלונות פאר, לסוויטות מלכותיות, למסיבות, לארוחות שחיתות (ע"ע רוני מאנה). כדי להלל ולשבח את שמך יצרו בעבורך את העיתון הנפוץ ביותר (בחינם) "ישראל היום", הנקרא על ידי רכלנים מרושעים "ביביתון". יש לך גב פיננסי ענק בדמותו של איש העסקים, מלך הקזינו, שלדון אדלסון.



תהיה לנו מלך, ביבי, זה נשמע נפלא שבספרי ההיסטוריה ייכתב שבשנת 2017 (צריך זמן להכנות) הומלך מלך בישראל, "המלך ביבי הראשון" - כמה תהיה מאושרת שרה להיות מלכה, וכמה ישמח יאיר להיות יורש העצר. חבל לבזבז זמן, ביבי. ברגע שתהיה מלך, תצווה להוסיף לעם עוד מסים, תייסר את הדבילים בשוטים ובעקרבים ומכספם תקים להם בית מקדש בירושלים, בירתנו הנצחית, סלע קיומנו. בכך תיכנס להיסטוריה כגדול המנהיגים היהודים מאז משה רבנו.



אחרי בניית המקדש אני בטוח שתעמוד ליד המנגל המלכותי (המזבח) והכהן הגדול יכבד אותך בצלעות הכבש הראשון שיועלה קורבן לאלוהים, זבח אחול מניוקי שרק אתה ואלוהים תיהנו ממנו, כי על סמך כל הנתונים, אלוהים בחר בך להחזיר את מלכות ישראל מהים עד הנהר. תאכל הרבה, ביבי, זה חינם, ורק שלא ייזל לך שומן על הגלימה המלכותית - כי שרה תיכנס בך.



המשורר והיוצר יעקב רוטבליט, שהקריב את רגלו ובריאותו למען ירושלים הקדושה אף על פי שנחשב לשמאלן בוגד אשכנזי מסריח, כתב שיר נפלא (דני בסן שר, מאיר בנאי הלחין). אני מכיר את יענקל'ה איזה 40 שנה, ביבי, ואני בטוח שכשהוא כתב את שירו הנפלא "תהיה לנו מלך" הוא התכוון אליך:



"תהיה לנו מלך,


תבוא ותגיד לאן


הדרך מובילה


מן האפלה


מן הבהלה.


תהיה לנו מלך,


תבוא תוציא אותנו


מן המבוכה.


קח אותי איתך


אנחנו לא בשבילך.


תהיה לנו מלך,


אנחנו כאלה


מין אזרחים


קטנים קטנים


בלי פנים


לגמרי מוזנחים


מלך הם צריכים



תהיה לנו מלך,


תפרנו בשבילך


יופי של בגדים


אריגי כשדים


סיפורי בדים


כל חוט וכל תפר


ממש על פי הספר


שזור רקם תפור


עשוי ביד אומן


איך הוא מסוגנן



זה משי דמשק


עשית פה עסק


והצבעים אינם יורדים


זה צבע מלכותי


לא מלאכותי


צבע סמכותי



תהיה לנו מלך,


תלבש את הבגדים


צא להמונים


שם הם ממתינים


לך בלי פנים.


תהיה לנו מלך,


תראה אף נער קט


כאן לא יפתח ת'פה


הם למדו יפה


לא לפתוח פה



יהושע צימרמן. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



2. מכת תאונות הדרכים הרצחניות ממשיכה לגרום לאזרחי מלכות ישראל השלישית הרבה כאב ודאגה. רוצחי הכבישים משתוללים, לית דין ולית דיין. סליחה, בעצם יש דיינים, רק שאלה, הנקראים שופטים ודנים בענייני תעבורה, בחלקם הלא קטן הם בעלי ערך כגלגל מפונצ'ר של רכב לא תקין.



ביום ראשון השבוע, אחרי שנודע לי מי השופט שדן בעבר את הנהג ד', שדרס בתאונת פגע וברח את הילד יהונתן בן ה־6 בצומת בר אילן בירושלים, חרגתי מכללי האתיקה העיתונאית ופתחתי ג'ורה לא קטנה על כבוד השופט יהושע צימרמן. הצעתי לצימרמן ללכת לבית החולים שבו מאושפז הילד, לכרוע ברך, להתנצל על כך שהנהג ד', שאיני מבין למה יש איסור פרסום על שמו, לא היה כלוא מאחורי סורג ובריח ונהג בפראות לעבר הילד הקטן, שחצה את מעבר החצייה - וכמעט חיסל אותו טוטאלית.



ד' מעולם לא הוציא רישיון נהיגה. בגיל 14 הוא נתפס לראשונה נוהג ללא רישיון, אבל הקלו עליו מפאת גילו ולא הגישו נגדו כתב אישום. העבריין ד', חולה הגה, נתפס שוב בגיל 17 כשהוא נוהג ללא רישיון. שופט בית המשפט לתעבורה, יהושע צימרמן, הקל עליו ונתן לו עבודות שירות על תנאי. הבנתם? שוב: עבודות שירות על תנאי. ביולי 2014 הוא נתפס שוב נוהג - בלי רישיון כמובן - כי מעולם הוא לא הוציא רישיון. בפעם הזו נתפס ד' בירושלים, אבל בגלל הסחבת המחורבנת של מערכת המשפט, התיק בעניינו הגיע לדיון רק אחרי שנתיים. רצה הגורל וכבוד השופט צימרמן קיבל קידום ומונה לסגן נשיא בית משפט השלום לתעבורה בירושלים. ומי הופיע לפני כס השיפוט של סגן הנשיא שנתיים אחרי שנתפס? העבריין ד'.



למרות עברו של ד', סגן הנשיא הרחום והחנון צימרמן שלח אותו לעבודות שירות שאמורות להתחיל בספטמבר. וכך, באמצע יולי, נוהג המנוול ללא רישיון ודורס את הילד יהונתן בן ה־6, שנפצע קשה ורק הודות לרופאים המסורים השתפר מצבו מקשה לבינוני. וצימרמן? הוא יושב על כס השיפוט, יש לו מאות תיקים בהמתנה, תיקים של מנוולים כמו ד' שמקבלים עונשים קלים יחסית לעבירות שלהם. ומתי ייהרג או ייפצע הקורבן הבא על ידי חולירע ששופטי התעבורה הקלו בעונשו? זה עניין של מזל (ממליץ לקרוא תחקיר מצוין שעשה רועי ינובסקי ב־YNET על השופט צימרמן - מומלץ לקרוא עם כדור הרגעה, אני רעדתי מזעם כשקראתי).



הסערה הציבורית שקמה בעקבות תאונות הדרכים שבהן מעורבים עבריינים עם תיקים שמנים, שרק אלוהים יודע מה הם עושים על הכביש ומדוע אינם מאחורי סורג ובריח, גרמה לראשי הממלכה לשקשק קצת. טיכסו עצה והחליטו להקים ועדת שרים מיוחדת שתיאבק בקטל בדרכים. השר ישראל כץ היה זה שהכריז על הקמת הוועדה, ובאותה נשימה גם הכריזו על הקמת ועדת מנכ"לים של משרדי ממשלה הנוגעים בדבר.



העם נרגע, כי המלך ביבי הוכרז כמי שיעמוד בראש ועדת השרים. למלך ביבי יש כידוע הרבה זמן לטפל בתאונות. אחרי שיגמור עם האיראנים, עם חיזבאללה, עם חמאס, עם הבעיות שעושים לו שרה ויאיר, עם הצרות של החקירה–בדיקה נגדו - בטוח שהמלך יתפנה לכמה דקות למלחמה בתאונות. המלך ביבי לא יודע איך נראה ההגה ואיך נראה מעבר חצייה, כי הוא מתנייד כל הזמן במכוניות משוריינות עם וילונות על החלונות, הוא לא הולך ברגל ברחובות הסואנים ולא חוצה מעברי חצייה, ואם יוצא לו במקרה לעשות את זה, הוא מוקף גדודי מאבטחים. ואם חס וחלילה נהג מוטרף יגיע לקרבתו, מי שיידרס יהיו אנשי האבטחה. אבל ברור שהמלך ביבי גם יציל אותנו מתישהו מתאונות הדרכים.



רגע, כדאי להזכיר לבעלי הזיכרון הקצר: ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו הקים ב־2009 ועדת שרים לענייני... תנחשו מה? נכון, צדקתם! ועדת שרים לענייני בטיחות בדרכים.



ברגע האחרון. רביעי בבוקר, כותרת בעיתון: "ביבי נקם בישראל כץ על אירועי מזכירות הליכוד". אחרי שכץ הודיע לתקשורת על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה, הודיעו לו מלשכת ראש הממשלה שלא תקום ועדת שרים אלא רק ועדת מנכ"לים. מרוב עצבים כץ ירד במשקל בעוד שני קילו.