משפט אזריה: מפקד המחלקה שהגיע היום (שני) לדיון בבית הדין הצבאי הביא עמו רוח של תקווה לאלאור אזריה. עדויות כאלה הן בדיוק מה שצריך אזריה כדי לחזק את גרסתו מול תביעה צבאית חזקה שמצליחה בינתיים לקעקע את גרסתו שמסר לפני חודש ימים. מפקד המחלקה הוא הקצין הראשון בצה"ל שעומד לצד אזריה ובניגוד מוחלט למפקד המחלקה השני שנכח בזירה בזמן הפיגוע, למפקד הפלוגה שלו, מפקד הגדוד ומפקד החטיבה המרחבית. הם טענו בעדותיהם כי הירי של אזריה לעבר המחבל היה לא מוצדק מבצעית ואז הגיע המ"מ והסביר כי בזירה היה חשש כבד ממטענים וחשש ממשי לחיי הסובבים.



הבעיה היחידה בסיפור זה שהמ"מ לא אמר את הדברים הללו בחקירתו במצ"ח ובגרסה שמסר לשוטרים בחקירתו בימים שלאחר האירוע כל עדותו לא קיימת. מאז אירוע הירי חלפו חמישה חודשים ומאז המ"מ כבר הספיק להשתחרר מצה"ל. אל הדיון החליט לבוא כשהוא לובש את מדי הצבא ללא שנתבקש והיה נדמה בעיקר בסוף היום כי המ"מ בחר להגיע ליום העדות עם אמירה ברורה שיותר משקפת המציאות ברחוב הישראלי מאשר את עדותו במצ"ח. לבית הדין הוא לא הצליח להסביר את הסתירה בגרסאות שלו, אולם ברוח הקרב, העיד המ"מ כי הוא מודה שהזירה לא תופעלה נכון וברוח הרעות לקח על עצמו את האחריות: "כשלתי בתפעול הזירה", אמר לשופטים וחזר על ההודאה בטעויות שלו ביום האירוע פעם אחר פעם. עוד מוקדם לדעת כמה עדותו תשפיע על המשפט אולם אין ספק כי עוד כמה לוחמים כאלה ופני הדברים יראו אחרת לחלוטין.



אלאור אזריה ועו"ד בן מלכא. צילום: נועם אמיר
אלאור אזריה ועו"ד בן מלכא. צילום: נועם אמיר



בימים הקרובים ניצב אתגר גדול מאוד לצוות ההגנה של אזריה. העדים הבאים צפויים גם הם לחזק את גרסתו של החייל. אחד מהם, ד', גם הוא לוחם לשעבר, שכבר הספיק להיענש על שהעז להביע את דעתו בנושא. הלוחם פרסם בעבר בעמוד הפייסבוק שלו כי גרסת המ"פ היא שקרית וכי הוא בחר לשקר כדי להגן על דרגותיו. ביום העדות שלו הוא צפוי להמשיך באותו קו ולאחר שתודרך היטב על ידי ההגנה הוא צפוי לספק כמה פנינים שיעשו כותרות, השאלה אם הם יעשו טוב לגרסתו של אזריה.