אמצעי התקשורת בארה"ב קיבלו הזדמנות פז נוספת להוכיח את הרדידות שלהם, להפגין את עומק השטחיות שלהם ולחשוף את היצר האובססיבי שלהם לנפח, להפריז ולהיגרר בדיווח ותיאור מקרה ואירוע במירוץ לנשיאות 2016. כל התכונות האלה, שבגינן התקשורת האמריקאית, במיוחד ערוצי הטלוויזיה, המליכה שקרן פתולוגי, גזען מוצהר ובוטה, איש עסקים כושל ופושט רגל, מגלומן עם פה גדול בעל קוטר חריג כדונלד טראמפ כמועמד לכהונה העוצמתית ביותר בעולם החופשי נתגלו ונחשפו שוב במלוא נלעגותם בתאווה הבלתי נשלטת, בהתלהמות ובסהרוריות שבהן דיווחו, סקרו ופירשו  את התקרית הבריאותית של הילרי קלינטון.



המועמדת דמוקרטית, אשה בת 68, שבחודשים האחרונים מנהלת סדר יום שצעירות וצעירים ממנה היו כבר מזמן 'נופלים מהרגלים', חשה לא בטוב ביום חם ולוהט ונאלצה לעזוב אירוע ציבורי. מקרה שיכול לקרות וקורה לכל גבר ואשה בגיל מתקדם הפך במדיה האמריקאית למקרה מכונן, לקו פרשת המים, להתפתחות הרת עולם במירוץ לנשיאות.



תולדות נשיאי ארה"ב רצופים בנשיאים שנתקפו באירועים מוחיים,שסבלו באופן כרוני מכאבים וחוליים, שהיו מוגבלים פיזית. הנשיא פרנקלין דלאנו רוזוולט, 


שנחשב לאחד הנשיאים הגדולים של ארה"ב הנהיג את ארה"ב לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם כשהוא משותק בשתי רגליו ויושב בכיסא גלגלים. אבל ההבדל הגדול הוא, שהם היו גברים. קלינטון היא אשה. מה שיכול לקרות לגברים בתפקידים בכירים אסור שיקרה לאשה השואפת וחותרת לכהונה הרמה של נשיאה. וכל זה במדינה המתגאה בקדמה והישגים בתחום השוויון המגדרי.



נכון, קלינטון לא מספרת הכל. היא לא גלוית לב בנוגע לפרטים אישיים במידה הרצויה לרשתות החברתיות. היא הפרה - אולי ובספק - נהלים בדואר אלקטרוני בעת שכיהנה כשרת חוץ של ארה"ב.



אבל קלינטון היא נורמלית. היריב שלה בהתמודדות על הבית הלבן איננו נורמטיבי - זאת מודים גם תומכיו. מול יריב חסר כל מעצורים, שהעליב והשפיל כל מגזר מיעוטים הקיים בארה"ב, קלינטון, אבוי, מעדה לרגע קט והגדירה במלים לא יפות את אוהדי ותומכי טראמפ והתנצלה.



מזכירת המדינה לשעבר אינה מושלמת. אבל נורמלית. אין יצור כזה כפוליטיקאי בלי מעידות ובלי חסרונות. אבל עד למירוץ הנוכחי לנשיאות מועמדים עם חסרונות היו עניין שבשגרה והם התמודדו וניצחו. אבל שוב ההבדל הגדול הוא שהם היו גברים. למועמדת אשה, בת 68 ,ראשונה בהיסטוריה שמתמודדת לכהונת הנשיא אסור שיהיו חסרונות, אסור שתרגיש לא טוב,אסור שתאמר, אלהים ישמור, מילה לא יפה, אסור שתסתיר פרט מחייה. בקיצור, אסור שתהיה נורמלית.



המירוץ הנוכחי יסתיים בעוד פחות מחודשיים ויקבע המנצח או המנצחת. מי שכבר הפסידו ונכשלו ובגדול במירוץ הם אמצעי התקשורת בארה"ב.