אם חיפשתם הדרכה ליצירת מציאות מדומה, לעיוות העובדות והסתרת האמת, כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר דינמיקת ההשחרה שבוצעה לפוסט "הטיהור האתני" של ראש הממשלה. בפרשה הזו מודגם הכל - ההתכחשות לעובדות, צביעת המציאות בגוונים אפלים מכוונים, וגם החיבור בין ראשי השמאל ועיתונאים בכירים בישראל ליריבינו בחו"ל, תוך פגיעה בלגיטימיות של ממשלת ישראל.



תחילת הסיפור בסרטון הרהוט שפרסם ראש הממשלה ובו מועלה טיעון ותיק שלו, שלפיו אין הבדל בין מי שרוצה לעקור את יהודי יהודה ושומרון מבתיהם לבין מי שדוגל ב"טיהור אתני". העובדות בסיסיות, הלוגיקה - אלמנטרית. אכן אין שוני בין מי שלא יכול לשאת נוכחות יהודים בחברון לבין מי שלא היה יכול לסבול מוסלמים בקוסובו. ההקבלה חזקה במיוחד לנוכח ההסתה של הרשות הפלסטינית, ששוללת את הזכות שלנו לשבת בכל ארץ ישראל.



אז מה עושה מי שבורח מהמסקנה הבלתי נמנעת מהטיעון הזה? מעוות, מסלף, מגחיך ויוצר מציאות מדומה. קודם כל יוצרים זעזוע מזויף מהחוצפה של נתניהו להאשים את הממשל האמריקאי בתמיכה בטיהור אתני, תוך חבלה ביחסים עם המעצמה הכי אוהדת שלנו. כך סותמים לראשי הליכוד את הפה זה למעלה מדור. אסור להם אפילו להביע את עמדותיהם ולטעון את הטיעונים המכוננים של השקפת עולמם. בכל פעם שהם מעזים לומר את האמת מבהירים שזה לא יעלה על הדעת. כי הרי זו סטירת לחי לידידים שלנו בעולם. אחר כך מפיצים את הדיבה הזאת בעולם כדי להמריד גם את החברים שלנו נגד הממשלה הנבחרת.




סתימת הפיות של השמאל היא טכניקה עתיקת יומין



הפעם, כמעט לראשונה, ראש הממשלה לא נרתע מהדרמה המלאכותית, וטוב שכך. כי אם הבית הלבן מצדד בטיהור אתני נגדנו, אם הוא ו"ידידים" אחרים שלנו בעולם מפעילים כלפינו מוסר כפול וחד-צדדי, צריך לומר להם את זה ללא מורא. ומי שצריך לחשוש מחבלה ביחסים הוא מי שמתנהג כלפינו בחוסר הגינות, כמו ברק אובמה.



סתימת פיות המחנה הלאומי היא טכניקה עתיקת יומין. דוגמה בולטת ניתנה במהלך הונאת אוסלו, כאשר מי שהעז להצביע על האיוולת והטירוף שבהסכם זכה מיד להפוך ל"אויב השלום". כך שללו אז וכך שוללים היום את הלגיטימציה להעלות טיעונים שסותרים את משנת השמאל.



ההתנחלות אפרת. צילום: פלאש 90
ההתנחלות אפרת. צילום: פלאש 90



בד-בבד הופעלה גם הפעם טכניקת תיאוריית הספין, עוד שיטה ותיקה. הפעם נטען שראש הממשלה הפיץ את הסרטון הזה רק כספין. בגלל יאיר לפיד, בגלל משבר השבת או השד יודע למה. אבל הוא לא באמת מעמיד טיעון מוסרי ומדיני אותנטי שמציב מראה בפני העולם, הוא רק רוצה רווח פוליטי בזוי, גם במחיר של נזק ליחסים עם העולם.



האמת היא שאי אפשר להאשים את נתניהו שהוא לא יודע לחולל ספינים, אבל מה נעשה שהוא גם צודק. סביר שנתניהו בחר את העיתוי לשחרור הסרטון כדי שישרת את מדיניות החוץ של מדינת ישראל. אבל השיקול הטקטי לא גורע מנכונות הדברים ומההכרח להעמיד אותם בפני כל העולם. והכי חשוב, צריך לשים לב כיצד סותמים בשיטתיות את הפה למרבית הציבור, תוך ניסיון לבנות בפניו מציאות מדומה, מניפולטיבית. הגיע הזמן להתגבר על סתימת הפיות הזאת כדי שסוף-סוף יהיה אפשר לחשוף את תמונת המציאות ולהסיק את המסקנות המתבקשות.