אין צורך לבדוק את תוכן ספרי הלימוד הנלמדים בבתי הספר הפלסטינים. גם אין צורך לחקור מקורות אחרים של הסתה נגד ישראל הפועלים בשטחים שבשליטת הרשות. כהוכחה לעוצמת ההסתה נגד ישראל וכראיה לנזק שהיא גורמת, צריך להפיץ את תוכן הנאום שנשא יו"ר הרשות מחמוד עבאס במליאת עצרת האו"ם.



הסתה כה גורפת נגד ישראל ואיבה כה עוצמתית כלפי המדינה, כפי שהמנהיג הפלסטיני ביטא בנאומו, עולות וגוברות בחומרתן ובנזק שהן גורמות על כל מה שנלמד בבתי הספר בשטחים.



הנאום היה רווי שנאה ארסית ומשטמה מורעלת לישראל בהיקף ובעומק שהזכיר את עידן יאסר ערפאת לפני הסכם אוסלו הראשון. אם עד עכשיו היה ויכוח סביב בהשאלה האם אבו מאזן שותף למשא ומתן או לא - בנאומו הארסי נגד ישראל אבו מאזן השיל מעצמו ובמו ידיו כל שייכות או נגיעה לתהליך המדיני.



נתניהו באו"ם. הערב. צילום: רויטרס
נתניהו באו"ם. הערב. צילום: רויטרס



השלום מעולם לא נראה כל כך רחוק, כל כך בלתי מושג וכל כך לא מציאותי כמו אחרי מופע האימים שהציג הבכיר הפלסטיני באולם מליאת עצרת האו"ם.



בנאומו הרחיק אבו מאזן עד לנבכי ההיסטוריה והציע במלוא הרצינות מה שלא עלה בדעתו של אף גורם אנטישמי ושונא ישראל עד היום - לדרוש ממשלת בריטניה להתנצל על הצהרת בלפור משנת 1917 שלדבריו יצרה את מדינת ישראל "האשמה בכל המצוקות המתרחשות היום במזרח התיכון".



הבעיה אינה משא ומתן בלי תנאים מוקדמים. אחרי מפגן כזה, נוכחותו של אבו מאזן בהנהגה הפלסטינית היא תנאי בטוח מראש לכישלון כל ניסיון ומאמץ לחידוש המשא ומתן.