אלי גוטמן לא יהיה המנהל המקצועי של הפועל ת"א יותר מדי זמן. ייתכן שהג'וב לא יחזיק מעמד עד ערה"ש תשע"ז. כעת הוא דורש מהבעלים אמיר כבירי שיגבה אותו. וואלה? אחרי שכבירי הפך 45 מיליון שקל לזבל אורגני, גוטמן מחפש גיבוי וכבוד? נראה שכן.



בכל מקרה, האיש אינו בריא. שלשום בדרכו מנתניה לחיפה חש ברע, עצר בצד והזעיק את קרובי משפחתו לאסוף אותו. הבדיקות לא היו משהו. אז אולי זה לא הזמן לכבוד, אדון גוטמן? אולי הבריאות והמחויבות למשפחה הן סוגיות חשובות הרבה יותר?


בהפועל אין מה לנהל


הג'וב האחרון שהפועל ת"א זקוקה לו כעת זה מנהל מקצועי, כי אין מה לנהל. הפוזמק של סנטה-כבירי התרוקן לגמרי, הוא מזמן בשלב של להחזיר קצת גוזלים (כסף) לקופה המרוקנת. לא יהיה רכש בינואר, והמגמה היא לחתוך שומנים. גוטמן, כמנהל מקצועי, זה שומן רווי. גם כל הסחורה שגוטמן החתים, זרים ומקומיים, מוגדרת כ"בובל" – מוצר חסר צריכה. למעט אהרון שוינפלד, שאפשר עוד לעשות עליו כמה לירות סוריות דפוקות, אם ג'ורדי ישכנע את גולדהאר לרכוש – כל שאר האדומים טובים רק לתרומות דם, מח עצם וכיו"ב, על הדשא הם אשפה ממוחזרת. אין להם דורש, גם אם יפחיתו 50% משכרם המופקע, אחרי שאראלה ממפעל הפיס, בדמותו של אלי גוטמן, סידרה להם את החיים. ההמשך יהיה בליגות שנייה ושלישית, אם לא יימצא פראייר אחר. העובדים הזרים שלובשים את החולצה האדומה הם עוקץ השנה בכל הקבוצות המסונפות לאופ"א. במדינות מתוקנות זה היה מטופל בוועדת חקירה. אבל אצל כבירי הם יכולים לחנות כמה שנים בוולפסון ולהתפרנס יפה.



הפועל תל אביב אחרי התבוסה למכבי. צילום: עדי אבישי
הפועל תל אביב אחרי התבוסה למכבי. צילום: עדי אבישי



החדשות הרעות יגיעו בקרוב מגיא לוזון. אם הערימה האדומה הזו לא תשיג שבע נקודות בשלושת המשחקים הקרובים, הוא יאמר לכבירי: ניסיתי, מיציתי, תודה (פסיק) נקודה. והוא יחזור לכסוס ציפורניים על הספה בבית. כי לוזון הוא רק בן 41, הוא לא רוצה לסיים כמו גוטמן, כברבור שחור במועדון שבור ומפורק לגמרי, ולהתקשר לאשתו אחרי הפסד, מהצומת, ולומר לה: אני לא מרגיש טוב.



איני יודע איך מרגיש אמיר כבירי, אבל כדאי שימצא רוכש, יאכל 50% מההפסד, וירפא את עצמו מהטראומה במקום אחר, בעסק אחר. כי הפועל ת"א זה לא עסק, זו מחלה שאם לא בורחים ממנה בזמן, היא הורגת אותך. גוטמן היה בטוח שהוא עוזב בתזמון נכון, הוא טעה. יהיה חבל מאוד אם גם כבירי יטעה. לו זה יעלה יותר.