פרידת השנה


זאב נחמה ותמיר קליסקי. אף שהיו כמה פרידות שזעזעו את העולם השנה, כמו אלה של בראנג'לינה ושי ודרור, נדמה שהפרידה הזאת בין האיש שמאחורי המיקרופון (נחמה) לאיש שמאחורי הקלידים, מאחורי נחמה ומאחורי המיקרופון (קליסקי), הייתה הכואבת והאכזרית מכולן. במיוחד כי אף אחד לא באמת יודע מיהו תמיר קליסקי. והאם האדם הזה קיים. הכותרות בעיתונים: "מכה לעולם המוזיקה", ו"הזמר העברי לא יהיה מה שהוא היה" - לא ניתנו לפירוק הזה, אבל משחקי מילים על שיריהם, דווקא כן: "לא יקנו עוד תותים". ו"מעכשיו רק מכונות של מלחמה".



אבל ככה לא מפרקים להקת רוק. איפה יוקו אונו שתיכנס באמצע? איפה מישהו שייכנס למועדון ה–27? להיפרד עם עורכי דין זה הכי דוש, עלוב ואפור, כאילו מדובר בזוג גרושות מקריית מוצקין. השלב הבא הוא שקליסקי יישב בבית קפה על הפוך עם סויה גדול, יעשן סיגריה אחרי סיגריה, ויאמר לכל מי שרק רוצה לשמוע, "תאמין לי, אני לא חושב עליו יותר, למה מי הוא, אפשר לחשוב, מי בכלל מתעסק בו, את מי הוא מעניין, תן לי עוד הפוך חזק על סויה, זאב נחמה עלק. מה, אני לא יכול להצליח לבד? ברור שכן, הוא והלהקה הזאת לגמרי מאחורי. מי חושב עליהם בכלל".



דיאלוג אופייני: נחמה: "תן לי דו". קליסקי: "אגרטל בראש אני אתן לך".



מערכת היחסים הפרוידיאנית של השנה

ביבי ומירי רגב. מערכת יחסים פסיכולוגיסטית בין הסופר אגו לאיד. הוא - ראש ממשלה הנתון ללחצים וטרוד בשיקולים קואליציוניים, שאינו יכול להגיד כל מה שעולה בדעתו. והיא - כמו מוח חשוף, לא מלוטש, חסרת מעצורים, משחררת אמירות והתנהגויות מחוספסות. הוא ינסה לרסן את התקשורת, והיא תפלוט "מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו?". הוא לא יעז להגיד את מה שהיא צורחת. הוא חושב, מפנים, מדחיק, מנסה לפעול לסירוס התנגדויות. והיא - משולחת רסן, גולמית. היא התת־מודע שהשתלט על המודע.



דיאלוג אופייני: ביבי: "הצגה יפה אבל אני מסתייג מהמסר שלה". רגב: "חרא הצגה, שמאלנית מעוכה, עופי לנו מהעיניים".



הזוגיות המפתיעה של השנה

שימי תבורי ויהודית באומן. זוגיות שתפסה את עם ישראל וגם את ילדיו של שימי לא מוכנים. רומן המנסה להתקיים למרות הלחצים הבלתי אפשריים של הסביבה, אצל רומיאו ויוליה אלה היו ההורים, אצל שימי ויהודית זה חיים אתגר. ליהודית זה לא פרק ראשון, ובשביל שימי זהו פרק חמישי. יחד כבר מדובר בספר עב כרס.



משפט אופייני: יהודית: "שימי, אני אוהבת אותך למרות כל המכשולים - הבלש הפרטי, החרם של הילדים שלך, הריחוק של הילדים שלי, בטי רוקאווי, האקסיות שלך, הקלטות של שיחות הטלפון, ההימורים, וזה שאתה מוצץ אצבע בשינה. אבל ככה זה, כל זוג והבעיות שלו".



מערכת היחסים השונה של השנה

גילי מוסינזון ואחרים. מערכת היחסים של גילי מוסינזון אינה עם אדם אחד, אלא עם הזולת, יהיה זה גבר, תהיה זו אישה, יהיו אלה גבר ואישה, יהיו אלה שני גברים ושתי נשים (התקבל בוואטסאפ). פורמט חדש ומגניב של מערכת יחסים בלתי–מונוגמית, שבה איש אינו יודע איפה היא מתחילה ועם מי היא נגמרת. ואני לא אומר את זה כביקורת, להפך. כשגילי נהנה כולנו נהנים ומפיצים.



משפט אופייני: גילי: "אני אוהב אותך, וגם אותך וגם אותך וגם אתכם".



הזוגיות הסטרייטית של השנה

ג'וזי ואלכס. זוג גברים צעירים צרפתים כובשים, המנהלים על המסך, במשך עונה אחת של "המרוץ למיליון", שהתפרשה על פני 15 שנה, רומן אפלטוני המשלב יחסי אהבה חבריים הכוללים נגיעות, התלטפויות, דמעות, השתפכויות רגשיות, דאגה ואכפתיות. הם מצחיקים, רומנטיים ואוהבים, מבינים זה את זה בהתאמה מושלמת. ובעצם, מנהלים חיי נישואים שגרתיים, מבצעים את כל המשימות, אבל ללא מין.



דיאלוג אופייני: "היה לי כיף לישון איתך, אני אתגעגע אליך". "אני יותר, ולמשימה הבאה".