הלוואי שתהיה זו שנת הורדת מחירי הדירות. יש דברים שניתן לעשות בנושא ולא עולים מאום. למשל, הקטנת הביורוקרטיה. באופן ציורי אומר ש־%30 מעלוּת בית היא משום שיש 60% יותר מדי ביורוקרטיה. צריך גם להוריד את מחירי הקרקעות של המינהל. זה לא עולה למדינה, זה פשוט להפסיק לקחת. מדוע צעיר שרוצה לגור בגליל צריך לשלם 300 אלף שקל על הקרקע? מדוע ביטלו את המענק לאדם שגר בביתו בגליל 15 שנה? מה יותר ציוני מכך שיהיה ליהודי בית בארצו?



אפשר גם לבטל מע"מ על דירה ועל חומרי בנייה, ואפשר גם לבנות בכספי המדינה. כחלון בחר בדרך הגרועה מכולן: השנאה לאלה שיש להם דירות. צריך לקרוא את התגובות באינטרנט כדי להבין שנאה מה היא. כחלון מחייך חיוך עונג מול כל טוקבק שנאה כזה, כי הוא מאמין בטעות שהשונאים יצביעו לו.



משכיר דירה אינו משקיע שקנה דירה ומחביא אותה מתחת למזרן. אני לא אוהב את הביטוי שכוונתו לעורר שנאה: משקיע. בעל דירה משכיר אותה לאחרים, ולכן הוא אדם עובד. על שכר הדירה משלמים מס של 10% בלי לקזז את ההוצאות על שיפוצים ותיקונים. יאמר מי שיאמר: אבל ערך הנכס עולה. ובכן, כל עוד בעל הנכס לא מוכר, ערך הנכס עולה רק על הנייר. אם ימכור - על עליית הערך גובים מס גבוה.



כחלון לא מסתיר שהמס שהוא דורש אינו על הכנסה. אדם חייב לשלם 18 אלף שקל לשנה על דירה בבעלותו גם אם היא אינה מניבה הכנסה. מטרת החוק, בגלוי, היא לקחת מאדם את הדירה שלו, כדי שכחלון יתגאה שיש דירות בשוק, בלי שהוא בנה אפילו אחת. אבל בית אינו מניה, ולא תמיד רוצים למכור אותו. וגרוע יותר, לפעמים אי אפשר למכור. הנה דוגמאות שאני מכיר. אב המשפחה גר בדירה שבה גדלה המשפחה, והאם הגרושה ממנו נותרה חסרת דירה. אחרי שהאב מת, החזירו בנו ובתו את אמם הזקנה לגור בדירה, אבל הדירה רשומה בטאבו על שמם, ולכן יצטרכו לשלם עליה 1,500 שקל לחודש, או לזרוק את האם ולמכור את הדירה למען כחלון.



עוד מקרה: במושב מסוים בנה אחד הבנים בית על חלקה שלא ניתנת לחלוקה. כידוע רישום המגרשים במושבים הוא פלונטר, ולכן הבית שהבן גר בו עם משפחתו רשום על שם ההורים. ובכן, יצטרכו לשלם 1,500 שקל לחודש. יש עוד הרבה מקרים שבהם דירה רשומה על שם אדם, אבל אינה בבעלותו.



לאחרונה שמעתי באחד מאולפני הטלוויזיה שיחה בין שתי מאפרות, והבנתי שאחת מהן זכתה בפרויקט "דירה למשתכן". התערבתי וגיליתי שהיא זכתה בדירה עתידית בראשון לציון מזרח. היא לא נשואה וגם לא אם חד־הורית. למדתי שמותר לגשת למכרז גם לרווק מעל לגיל 30. יפה, אבל היא לא מתכוונת לגור בדירה, מה לה ולראשון מזרח? היא תשכיר אותה ותשכור דירה אחרת. מה יקרה אם לא יהיה מי שישכיר לה דירה כי כחלון ינקה את משכירי הדירות מן העולם?



או אז, כשכחלון ימחק את משכירי הדירות, מי ישכיר לאנשים שרוצים לגור בשכירות ולא רוצים לקנות? מי ישכיר לסטודנטים בבאר שבע או בתל חי או ברמת אביב? האם יצוצו מודעות: שני סטודנטים מחפשים שלישי לרכישת דירה ליד האוניברסיטה לשנה?



כחלון מתבצר בגלל האגו, נתניהו משתף פעולה בגלל הפוליטיקה. כולם יסבלו, כולם ייעשקו, שכר הדירה יעלה, ולדעתי מחירי הדירות לא ירדו.